Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2015-08-22, 23:49
  #49
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelusionGrandieure
Folk är extremt paranoia. En 3-åring kan gå ut mitt i natten på Norrby utan att risken är särskilt högre än andra ställen för att utsättas för brott. Man kan väl säga att det är extremt sällan folk hoppar på någon "bara-sådär". Jag är säker på att denna mannen som blev misshandlad har någon form av relation sen tidigare, möjligtvis obetalda skulder eller liknande.

Aldrig hört talat om att någon bara skulle bli påhoppad på måfå där, ja inte ens om man är en arisk viking. Tro mig, INGEN bryr sig om du är där och sköter ditt samt inte är inblandad i kriminell verksamhet själv.

Den där Al*xander är för övrigt halv svensk/syrian och ser väldigt svensk ut.
Say no more,,, Precis så, bara i ett ghetto kan man se småbarn ute mitt i nätterna. Vad är det för folk som bor där egentligen?
Och varför om de är så skötsamma i "paradiset" är det ingen som vittnar så packet blir inlåst, jo för att det är ett ghetto med ghettoregler.
__________________
Senast redigerad av beaver_se 2015-08-22 kl. 23:52.
Citera
2015-10-01, 23:03
  #50
Medlem
En snubbe kommer väl från Linköping eller Mjölby, via pm
Var det en känd kriminell som flydde men glömde några tillhörigheter. Typ plånbok och någon tröja, och med tanke på att polisen gjorde dessa fynd kunde man ganska snabbt ta in vederbörande på förhör.
Citera
2015-10-09, 20:41
  #51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av khattuggare
Al*xander ska även ha varit en av de gripna (som senare verkar ha släppts), detta har jag endast hört men blir inte förvånad om det stämmer



Om detta stämmer blir jag heller inte förvånad, familjen har väl i princip varit kriminell sen de kom till Borås från första början..

Japp S*sso är rätt så ökänt namn. De ställde till med en riktig jävla stor scen för många år sen. Bröderna bråkade och slogs med basebollträn etc. Jädrans massa polisbilar dök upp då. Snubben är 40 bast och tror fortfarande att han är 15.

Deras mamma har åkt in för för att hon langade alkohol.
Citera
2015-10-09, 22:46
  #52
Medlem
torpeedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelusionGrandieure
Japp S*sso är rätt så ökänt namn. De ställde till med en riktig jävla stor scen för många år sen. Bröderna bråkade och slogs med basebollträn etc. Jädrans massa polisbilar dök upp då. Snubben är 40 bast och tror fortfarande att han är 15.

Deras mamma har åkt in för för att hon langade alkohol.

Så det är en släkt med gediget brottsregister kan jag tänka mig?
Citera
2015-10-09, 23:52
  #53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av torpeedo
Så det är en släkt med gediget brottsregister kan jag tänka mig?

Rätt så, väldigt aggressiva. Skulle tro att de lider av ADHD eller liknande hela bunten. En av de blev utvisad för många år sen och fick mediciner mot ADHD så han kunde lugna ner sig lite efter att ha suttit inne bakom lås ett tag.
Citera
2015-10-10, 13:03
  #54
Medlem
Norrby!!! Det bor bara drägg där o så har det alltid varit. Känner dom flesta där eftersom jag bodde där i några år!!Värsta i mitt liv. Vet vilka dom iblandade är och det är sånna som aldrig kommer sluta Springer på dom titt som tätt i stan! Undvik! Jäkla tur man inte tar droger längre utan fått bra jobb annars hade man väll stått där med 7 barn och rök blend menthol och tuggat hubbabubba med alla andra whitetrash mammor
Citera
2015-10-10, 13:34
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Spela roll de har en överenskommelse vid mamn DÖ, de är lika delaktiga i importens skador, sen vet du inte om det är nya asylisar eller invandrare födda här.


Områdena är av det slag att du inte på kvällstid kan gå helskinnad igenom som vit, husen lekplatser mm allt har förfallit och det är inte pga dåligt underhåll utan de gör sönder saker, kolla nyheterna så ser du hur deras bostadsområden ser ut i somalia eller syrien. De återskapa bara sin hemmiljö. Det är också en del utlänningar som idag äger fastigheterna i dessa områden så det går inte att skylla på vita.

Nog om det, mer intressant är att det blivit väldigt tyst från media om detta. Det är vanligt med våld mellan grupper och våld mot köpare (är väl när de handlar om kreditåterbetalningar), och oftast skjuten de varandra i benen. Men nu missar de helt att träffa offret, kan det vara nya yngre knarklangare som tagit över.

Skämtar du eller? Jag bor själv i ett område som är bra mycket värre än det som finns i Borås. Känner mig aldrig osäker när jag är ute på natten. Har varit mycket i Göteborgs "värsta" områden o.s.v. och har aldrig råkat ut för något. Sköter man sig själv så skiter folk i dig. Sen händer det såklart grejer men stryk kan man få vart man än är. Sluta va rädd och prata med folk istället, dom flesta är jävligt bra och jag har aldrig haft så bra grannar som i "ghetto" områden, blivit inbjuden på käk av folk jag inte ens känner. Är Vit och 25+
Citera
2015-10-10, 13:41
  #56
Medlem
torpeedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexyS1995
Norrby!!! Det bor bara drägg där o så har det alltid varit. Känner dom flesta där eftersom jag bodde där i några år!!Värsta i mitt liv. Vet vilka dom iblandade är och det är sånna som aldrig kommer sluta Springer på dom titt som tätt i stan! Undvik! Jäkla tur man inte tar droger längre utan fått bra jobb annars hade man väll stått där med 7 barn och rök blend menthol och tuggat hubbabubba med alla andra whitetrash mammor

Då måste du med varit en drägg, eftersom du bott där.. jag känner med folk från norrby , hur trevliga som helst! sen finns det dåliga typer överallt , finns inte ett ställe där allt är ''perfekt''.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback