Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-08-08, 05:56
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldo
Bra och billig arbetskraft, till skillnad mot svenska ungdomar som inte orkar kliva upp på morgonen eller göra en full arbetsdag på 8 timmar, jag har eget företag och har både infödda svenskar samt invandrare

Svenskar sjukskriver sig några gånger i månaden och svenska ungdomar som jag har tycks vara mer intresserad av mobilen än att göra sina arbetsuppgifter, har kickat flera av dom.

Säger bara en sak, vilken jävla tur att det finns folk från andra länder som kan jobba, annars skulle det gå åt helvete med detta land.

Tråkiga generalliseringar. I min mening bottnar dagens curlinggeneration i de äldres doktrin om självständighet, individualism och att "hårt slit" är för förlorare. Man ska strunta i skitjobben och satsa på toppen istället för att infinna sig i nuet, slita för det dagliga brödet, göra ett så gott arbete som möjligt med lojalitet och stolthet som lön för mödan.

En annan tar ut sin första rast sen 17.00 efter dubbla skift, dubbla jobb och ja jag tillhör surfplattornas förmultnande generation. Som dessert har jag aldrig tagit ut en sjukdag utan går istället för andra svenska - och osvenska - trashasor.

Men sluta för guds skull ge alla våra barn förväntningar om den falska valfriheten på arbetsmarknaden. Doktrinera dem istället med att man ska kämpa så hårt som möjligt i varje enskild stund.

Man får vara lat, men enbart om det missgynnar en själv.
Citera
2015-08-08, 06:02
  #26
Medlem
TS: SD-relevansen kan nog förklara ett och annat för dig!

Får se om han nappar eller tycker att hans SD-sympatier blir glasklarare så en 14-is kan se genom trolleriet.
Citera
2015-08-08, 08:52
  #27
Medlem
Gabriel Knights avatar
Det hela handlar om lönedumpning och att försämra arbetsrätten så att alla blir daglönare istället för fast anställda. Välkommen 1800-tal där alla stod utanför fabriker och kontor med mössan i hand i förhoppning att få en dags arbete för några futtiga ören.
Citera
2015-08-08, 10:09
  #28
Medlem
muslemhunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Vill Moderaterna ha hög invandring för att utnyttja invandrare? Eller är det enbart pga den liberala tanken att världen ska ha fri rörlighet?
Skälet "många invandrare för att hålla nere lönenivåerna" kan sannolikt ha funnits hos de gamla moderaterna, de som företrädde näringslivet i hög utsräckning.
De nya moderaterna däremot har anammat en ideologi, lanserad av MUF, som har fokus på fri rörlighet o öppna gränser. En förflyttning rakt in på gammal Fp-mark. Därav följer oviljan att överhuvudtaget höra orden "volymer", "antal" och "begränsningar". MUF har mycket lite gemensamt med de gamla moderaterna som i huvudsak förlorat alla sina tidigare högre befattningar inom partiet.
__________________
Senast redigerad av muslemhunter 2015-08-08 kl. 10:11.
Citera
2015-08-08, 10:32
  #29
Medlem
senapslamms avatar
Det är Moderaterna som agerar på order av Kapitalet.
Tillverkningsindustrins
flytt till Asien påbörjades runt 1990. Kvar blir några få högteknologiska företag med spetskompetens och få anställda. Vad göra med resten?
Näringslivets önskan, via Moderaterna, blev då att skapa förutsättningar för en billig tjänstesektor. Därav behovet av lönedumpning. Kommer snart bli ett väldigt gnäll när även snickare och medeklass drabbas. Sker den dag då rot, rut och räntor ändras.
Citera
2015-08-14, 12:53
  #30
Medlem
Moderaterna vill öka klyftorna i samhället, det är prioritet nummer ett. Detta vill man göra genom ett aktivt flyktingmottagande som ska pressa lönerna nedåt. Problemet är bara att för att kunna lyckas med den ekvationen så behövs det folk med rätt kompetens som är anställningsbara, inte människor med större intresse av att gå på bidrag eller som går på bidrag och inte får något jobb. Okvalificerad arbetskraft är aldrig efterfrågad, oavsett sektor idag.

Givetvis så vill man också öka konkurrensen om jobben, fler ska konkurrera om färre jobb, då kan lönerna pressas ner och företagen välja och vraka bland arbetstagare. Problemet är bara att här har man stora hinder, facket är inte intresserade av att pressa ner några löner, så det kan det inte bli tal om tills dess att moderaterna har möjlighet att avveckla facket. Med andra ord så snackar moderater massa skit och politik är i slutändan tomma löften. Det enda som man inte behöver göra någon större analys av är att politiskt aktiva är intresserade av att sko sig själva.
Citera
2015-08-14, 12:58
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuManHand
Tråkiga generalliseringar. I min mening bottnar dagens curlinggeneration i de äldres doktrin om självständighet, individualism och att "hårt slit" är för förlorare. Man ska strunta i skitjobben och satsa på toppen istället för att infinna sig i nuet, slita för det dagliga brödet, göra ett så gott arbete som möjligt med lojalitet och stolthet som lön för mödan.

En annan tar ut sin första rast sen 17.00 efter dubbla skift, dubbla jobb och ja jag tillhör surfplattornas förmultnande generation. Som dessert har jag aldrig tagit ut en sjukdag utan går istället för andra svenska - och osvenska - trashasor.

Men sluta för guds skull ge alla våra barn förväntningar om den falska valfriheten på arbetsmarknaden. Doktrinera dem istället med att man ska kämpa så hårt som möjligt i varje enskild stund.

Man får vara lat, men enbart om det missgynnar en själv.


Gör vad fan du vill men jag anser att det är en snedfördelning av löner på arbetsmarknaden. Ge fan i att ge en VD x antal årslöner mer än en arbetare och fördela pengarna rättvist, enklare än så kan det inte bli. Alla i ett företag bidrar till dess utveckling och lönsamhet. Det är klassamhället som är boven i det hela. Klart som fan dagens generation i många fall inte är intresserade av att jobba när de ser hur fan samhället utvecklas, när det inte spelar någon roll hur jävla många timmar du sliter på Mcdonalds utan att ens kunna få ett lånelöfte på banken. Det är hela systemet det är fel på, och det är detta som måste reformeras från grunden.
Citera
2015-08-29, 09:59
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Gör vad fan du vill men jag anser att det är en snedfördelning av löner på arbetsmarknaden. Ge fan i att ge en VD x antal årslöner mer än en arbetare och fördela pengarna rättvist, enklare än så kan det inte bli. Alla i ett företag bidrar till dess utveckling och lönsamhet. Det är klassamhället som är boven i det hela. Klart som fan dagens generation i många fall inte är intresserade av att jobba när de ser hur fan samhället utvecklas, när det inte spelar någon roll hur jävla många timmar du sliter på Mcdonalds utan att ens kunna få ett lånelöfte på banken. Det är hela systemet det är fel på, och det är detta som måste reformeras från grunden.

Då har vi helt enkelt nått vägs ände med slutsatsen att vi tycker olika.

Om man satsar högt ska man kunna få tillbaka mer. Aldrig att en ingenjör och butiksbiträde ska ligga i samma lönenivå. Därutöver så föder klassamhället arbetstillfällen och arbetstillfällen generar en skattebas och denna en välfärd SOM ALLA FÅR TA DEL AV.

Det är så lågt att vara avundsjuk på de som lyckats. Du hade samma möjlighet att nå dit men sumpade den, lev med det.
Citera
2015-08-29, 14:01
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Vill Moderaterna ha hög invandring för att utnyttja invandrare? Eller är det enbart pga den liberala tanken att världen ska ha fri rörlighet?

Jag tycker spontant det är en ganska ologisk tanke. En moderat hade gynnats bäst om invandringen kvoterats och volymbestämts. Som allt annat som rör moderater, det är kronor, ören, börskurser och noll känsla för vad andra människor upplever.

Kan någon förklara ovan sammanhang så jag förstår?

M vill ha hög invandring för att krossa välfärden genom överbelastning. När välfärden är krossad kan invandrare användas som mkt billig arbetskraft.

Googla Batras riksdagsmotion "fri invandring" för att se hur m tänker.
Citera
2015-08-29, 16:22
  #34
Medlem
Nomen Nescios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagganer
M vill ha hög invandring för att krossa välfärden genom överbelastning. När välfärden är krossad kan invandrare användas som mkt billig arbetskraft.

Googla Batras riksdagsmotion "fri invandring" för att se hur m tänker.
Här är en direktlänk till Kinbergs motion om fri invandring.
Motionen från 2001 visar med all önskad tydlighet moderaternas tankar om att krossa välfärdsstaten och det Sverige vi kände med hjälp av massinvandring. Man kan inte låta bli att imponeras av hur väl de lyckades i sitt uppsåt.
__________________
Senast redigerad av Nomen Nescio 2015-08-29 kl. 16:39.
Citera
2015-08-29, 16:48
  #35
Medlem
freeriderXIIs avatar
Att krossa välfärdsstaten är inte deras huvudmål det är krossandet av den kristna, vita, västerländska civilisationen som är coupe de grace bland etablissemangspartierna höger som vänster.
Citera
2015-08-29, 17:50
  #36
Medlem
freeriderXIIs avatar
Högern vill inte framförallt ha massinvandringen för att den på sikt sänker välfärdsstaten och vänstern vill inte framförallt ha invandringen för att de flesta av dem röstar vänster.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback