2015-08-07, 20:24
Medlem
Hej FB,

Har idag inhandlat mitt allra första kit för inspelning av musik. Ljudkort, mikrofon m.m. Jag har kopplat in alla sladdar och installerat drivrutinen för ljudkortet. Har även ställt in det som källa för inspelning. Problemet är att mikrofonen inte snappar upp något ljud, någon som har koll?

Mvh
Citera
2015-08-07, 20:29
Medlem
nu tror inte jag att jag kommer kunna hjälpa dig med själva problemet men det blir nog mycket lättare för dom andra som är bra inom området ifall du specificerar saker som modellerna på ljudkort, mikrofon osv
Citera
2015-08-07, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anon9542
nu tror inte jag att jag kommer kunna hjälpa dig med själva problemet men det blir nog mycket lättare för dom andra som är bra inom området ifall du specificerar saker som modellerna på ljudkort, mikrofon osv

Tack, det underlättar säkert.

Ljudkortet är ett "Roland, Duo-Capture Ex"

Mikrofonen är en Audio-technica AT2035
Citera
2015-08-07, 20:37
Medlem
Langnasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenblink
Tack, det underlättar säkert.

Ljudkortet är ett "Roland, Duo-Capture Ex"

Mikrofonen är en Audio-technica AT2035

Kräver fantommatning, det är ju det första som står när jag söker på miken.. ditt ljudkort har 48v fantommatning, bara att slå på det så kommer det funka.
Citera
2015-08-07, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Langnasa
Kräver fantommatning, det är ju det första som står när jag söker på miken.. ditt ljudkort har 48v fantommatning, bara att slå på det så kommer det funka.

Nu låter det som det skall. Tack så mycket. Ha en fin kväll allihopa
Citera
2015-08-10, 17:53
Medlem
edit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in