Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-08-07, 18:27
Medlem
Det är så att jag behöver en minikyl att förvara lite saker i men problemet är att dessa saker inte får ses utav någon så jag kommer säkert gömma kylen någonstans i förrådet och där finns inget eluttag. Finns det minikylar som drivs av batteri eller liknande? Helst så liten som möjligt.

Måste inte vara en kyl kan vara vad som helst som kan hålla sig till max +8•C under både sommar och vinter.
Senast redigerad av jarrelka 2015-08-07 kl. 18:33.
Citera
2015-08-07, 19:08
Medlem
Uf0mammuts avatar
Rubriken känns inte helt rätt va?
Citera
2015-08-07, 19:18
Medlem
borrizs avatar
Kan du inte gräva ned kylen i trädgården?

http://www.harald-nyborg.se/cool-well.html
Citera
2015-08-07, 19:46
Medlem
Köp en kyl som drivs med gasol.
Eller dra in el i förrådet.

Ska du bygga ett matförråd ifall ryssen kommer så bör det vara av sådant som klarar sig utan att hållas kallt.
Det första som går är elen.
Citera
2015-08-07, 19:53
Medlem
Avva66s avatar
Så det finns ingen belysning i förrådet?
Citera
2015-08-07, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Köp en kyl som drivs med gasol.
Eller dra in el i förrådet.

Ska du bygga ett matförråd ifall ryssen kommer så bör det vara av sådant som klarar sig utan att hållas kallt.
Det första som går är elen.
Gasolkyl är enda alternativet utan el.
Alternativt kylbox + MAAAAASSSOR av kylklampar
Citera
2015-08-07, 21:47
Medlem
Med el menar jag sladd till eluttag. Usb/batteri/whatever hade funkat så länge skiten är trådlös och smidig.
Citera
2015-08-07, 23:51
Medlem
labambass avatar
Det finns små kylar för typ båtar och husvagnar dessa går på 12 Volt och går att driva med ett bilbatteri exempelvis. Finns som sagt även gasoldrivna.

USB är väl inte trådlöst? Vad skulle du koppla in den i?
Citera
2015-08-08, 14:47
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Med el menar jag sladd till eluttag. Usb/batteri/whatever hade funkat så länge skiten är trådlös och smidig.
Du svarade inte på min fråga, har du elektrisk belysning i förrådet?
För i så fall så har du ju elkällan redan indragen.
Citera
2015-08-08, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Du svarade inte på min fråga, har du elektrisk belysning i förrådet?
För i så fall så har du ju elkällan redan indragen.

Ja det har jag men vill som sagt gömma den längre in i förrådet. Eluttaget sitter precis vid dörren så om jag kopplade in minikylen hade den synts.
Citera
2015-08-08, 19:28
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Ja det har jag men vill som sagt gömma den längre in i förrådet. Eluttaget sitter precis vid dörren så om jag kopplade in minikylen hade den synts.

Klart det går, men hur ofta vill du byta batteri? En båtkyl går ca 3 dygn på ett bilbatteri. Det blir 120 batteribyten på ett år....

Göm sladden fram till eluttaget istället? Häng en rock som döljer knappen och uttaget så man inte ser att något sitter i?

/capmac
Citera
2015-08-08, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capmac
Klart det går, men hur ofta vill du byta batteri? En båtkyl går ca 3 dygn på ett bilbatteri. Det blir 120 batteribyten på ett år....

Göm sladden fram till eluttaget istället? Häng en rock som döljer knappen och uttaget så man inte ser att något sitter i?

/capmac

Tar helst inte risken. Familjen är i förrådet hela tiden... fan vad dyrt det låter. Vet du hur usb kylar fungerar? Hittade inget på nätet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in