Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-07, 13:03
  #1
Medlem
Jag har en gammal linksys router som har tomato installerad frimware. Jag har försökte med att stänga av all brandvägg, antivirus och så vidare. även jag skriver på min firefox på min router address 192.168.1.1, så få jag den här varningen på min webläsare:

Säker anslutning misslyckades

Ett fel uppstod under anslutning till 192.168.1.1. Den andra SSL-parten förkastade ett handskakningsmeddelande pga oacceptabelt innehåll. (Felkod: ssl_error_illegal_parameter_alert)

Sidan du försöker se kan inte visas eftersom autenticiteten för mottagen data inte kan verifieras.
Kontakta webbplatsens ägare och informera dem om detta problem.


Testade med chrome, den fungerade inte hellre. Så vad kan de bero på? Och jag vill ej reset min router, eftersom jag ha kodat och pillat på den länge att jag orkar inte gå genom de igen.
Citera
2015-08-07, 15:49
  #2
Medlem
x12s avatar
Om det här är specifikt för win10.. Det är inte möjligtvis så att du känner nån som har en laptop eller nåt med win7 ?
Citera
2015-08-07, 17:33
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x12
Om det här är specifikt för win10.. Det är inte möjligtvis så att du känner nån som har en laptop eller nåt med win7 ?

Hade denna problem också på win7. Fick gå runt på de sättet genom tog bort en av nycklarna på webläsaren.
Citera
2015-08-09, 22:08
  #4
Medlem
EckiEckis avatar
Vi prövar här.

Hårdvara - PC --> Hårdvara (Nätverk)
/Moderator
Citera
2015-08-10, 09:00
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheWiseOne
Hade denna problem också på win7. Fick gå runt på de sättet genom tog bort en av nycklarna på webläsaren.

ja du har sannolikt ett certifikat-problem i kombination med att nyare kod/uppdateringar 'hjälper' användare att hålla sig borta från skumma sajter.

Förslag: Använd en annan webbläsare till (bara!) din router - förslagsvis IE - och sänk sedan gradvis säkerheten tills det funkar. Dvs "lägg till/acceptera cert.", säkra zoner och vad-de-nu-kallar-det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback