Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-08-07, 12:04
  #1
Medlem
Alltså, jag och min sambo har en trädgård. Hon älskar buskar, jag hatar skiten.
Hon tycker de är så fina blabla, Vem tror ni klipper gräsmattan och får rivsår av buskjävlarna, inte är det hon iaf.

Så jag smider planer på att döda en del buskar som mest står i vägen och sedan skylla på något.

Men hur dödar jag buskar/träd utan att det syns?
Citera
2015-08-07, 12:09
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joro83
Alltså, jag och min sambo har en trädgård. Hon älskar buskar, jag hatar skiten.
Hon tycker de är så fina blabla, Vem tror ni klipper gräsmattan och får rivsår av buskjävlarna, inte är det hon iaf.

Så jag smider planer på att döda en del buskar som mest står i vägen och sedan skylla på något.

Men hur dödar jag buskar/träd utan att det syns?


Ja, det är ett otyg när man inte får styra upp sin trädgård själv. Du kan alltid dra på lite lagom med round-up och spela oskyldig. Träd ska enligt obekräftade uppgifter kunna dödas genom att slå in en kopparspik.
Citera
2015-08-07, 12:10
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joro83
Alltså, jag och min sambo har en trädgård. Hon älskar buskar, jag hatar skiten.
Hon tycker de är så fina blabla, Vem tror ni klipper gräsmattan och får rivsår av buskjävlarna, inte är det hon iaf.

Så jag smider planer på att döda en del buskar som mest står i vägen och sedan skylla på något.

Men hur dödar jag buskar/träd utan att det syns?

Du tror inte att hon handlar nya buskar?

Varför klipper inte hon gräset?

Häll Round up i jorden så tar det död på busken.
Citera
2015-08-07, 12:15
  #4
Medlem
Scraps avatar
Jag har hört att diesel blandat med kaustiksoda ska ha ihjäl det mesta. Testa.
Citera
2015-08-07, 12:18
  #5
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Buskar överlistar man inte så lätt.
Först måste du förklä dig, så du inte blir igenkänd av de övriga växterna, de brukar vara pigga på att tjalla när en kollega bragts om livet.
Invänta mörkret.
Smyg dig på busken bakifrån.

Ändra dig hastigt och inse att din älskade hustru vill ha kvar den, låt det bli så.
Du skulle ändå aldrig våga dig ut i trädgården med alla revanschsugna växter som väntar på sin hämnd.
Citera
2015-08-07, 12:19
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaragatan
Du tror inte att hon handlar nya buskar?

Varför klipper inte hon gräset?

Häll Round up i jorden så tar det död på busken.

Jaa du, min kära sambo tycker det är "karlgöra" kan dock förstå henne då jag vägrar tvätta kläder.
Handla nya buskar kommer hon förmodligen inte göra..
Citera
2015-08-07, 12:19
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Buskar överlistar man inte så lätt.
Först måste du förklä dig, så du inte blir igenkänd av de övriga växterna, de brukar vara pigga på att tjalla när en kollega bragts om livet.
Invänta mörkret.
Smyg dig på busken bakifrån.

Ändra dig hastigt och inse att din älskade hustru vill ha kvar den, låt det bli så.
Du skulle ändå aldrig våga dig ut i trädgården med alla revanschsugna växter som väntar på sin hämnd.
Haha jag tar risken
Citera
2015-08-07, 12:20
  #8
Medlem
Men kopparspik är väl bara en skröna?
Citera
2015-08-07, 12:21
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Ja, det är ett otyg när man inte får styra upp sin trädgård själv. Du kan alltid dra på lite lagom med round-up och spela oskyldig. Träd ska enligt obekräftade uppgifter kunna dödas genom att slå in en kopparspik.

Vad tror du hans sambo tycker då...

Round-up är miljöfarligt och även alla andra små knep med diesel och annat skit.

Förstår inte varför TS inte helt enkelt slutar klippa gräset utmed buskarna och säger till sambon att där får hon klippa själv om buskarna ska vara kvar. Skiter hon i det så klipp ner buskarna. Problem solved utan gift i naturen. Blir det "giftig" stämning i familjen ist. så är det inget mot vad det kommer att bli om hon förstår att du smygdödat hennes favoritbuskar.
Citera
2015-08-07, 12:30
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Vad tror du hans sambo tycker då...

Round-up är miljöfarligt och även alla andra små knep med diesel och annat skit.

Förstår inte varför TS inte helt enkelt slutar klippa gräset utmed buskarna och säger till sambon att där får hon klippa själv om buskarna ska vara kvar. Skiter hon i det så klipp ner buskarna. Problem solved utan gift i naturen. Blir det "giftig" stämning i familjen ist. så är det inget mot vad det kommer att bli om hon förstår att du smygdödat hennes favoritbuskar.


Då kommer han att bli tvungen att börja tvätta sina kläder själv. Du verkar inte vara så hemma på det här.

Troligen är hon inte så intresserad av trädgården men tycker det är fint med buskarna. Den som klipper gräset bör bestämma sådant. Annars kan han lika gärna börja lägga sig i hur hon sköter tvätten. Det kan sluta hur som helst!
Citera
2015-08-07, 12:30
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joro83
Jaa du, min kära sambo tycker det är "karlgöra" kan dock förstå henne då jag vägrar tvätta kläder.
Handla nya buskar kommer hon förmodligen inte göra..

Du vet att folk skänker bort buskar på Blocket?

Jag hade nog testat att hälla Round up för att se hur hon reagerar. Om hon skaffar fler buskar så kan du ju köra en tvätt eller två så kan hon få klippa lite gräs och sen gräver ni tillsammans upp resterande buskar. Vill hon inte klippa gräset så kan du ju dra upp feminism och lika villkor osv.

Du har ingen möjlighet att bara köra vid kanten av buskarna så att du inte skadar dig?
Citera
2015-08-07, 12:32
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Då kommer han att bli tvungen att börja tvätta sina kläder själv. Du verkar inte vara så hemma på det här.

Troligen är hon inte så intresserad av trädgården men tycker det är fint med buskarna. Den som klipper gräset bör bestämma sådant. Annars kan han lika gärna börja lägga sig i hur hon sköter tvätten. Det kan sluta hur som helst!

Fan det dummaste resonemang jag hört. Du menar att om man inte får som man vill i ett samboförhållande så går man bakom ryggen på varandra! Otur för den som lever med dig!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback