Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-06, 19:01
  #1
Medlem
elliezs avatar
Jag äger en Bjärton Carmen EL-gitarr. En halvakustisk i bra skick, enda problemet är att en av "knopparna" där man stämmer strängarna (vet inte vad dom heter) saknas. Jag googlade på modellen och den verkar vara ganska sällsynt. Den är halvakustisk. Nu är det så att min mamma skulle vilja köpa den av mig, jag sa först "du kan få den emot att du bjuder på pizza nån gång" men då hon vill betala för den så undrar jag vad värdet på den kan vara? Någon som sitter på nån info om denna modell? Jag fick den gratis av en gammal vän och då jag inte spelar gitarr så har jag ingen direkt användning för den, dock vore det lite spännande att veta mer om just denna modell.
__________________
Senast redigerad av elliez 2015-08-06 kl. 19:35.
Citera
2015-08-06, 22:11
  #2
Medlem
Värdet på gamla grejer generellt är helt beroende på skick. Oftast är det så att om det inte är i nyskick så är det i princip värdelöst. En gammal gitarr skulle kunna ha ett värde om den är väldigt sällsynt och någon behöver reservdelar.
Sen är det ju beroende på om det finns någon köpare. Det kan ju vara världens mest sällsynta pryl, finns ingen köpare är den ju värdelös.

Om din gitarr nu är sällsynt skulle jag rekommendera dej att ringa Halkan. Han har koll, och han har ett stort kontaktnät. Finns det någon som är ute efter en gammal Bjärton så vet han det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback