Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-29, 10:34
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Visst, skjut på budbäraren, du. Meningen var att du skulle kolla klippen. Är jag sinnessjuk för det?
Det skulle vara trevligt om vi kunde hålla den här diskussionen på en saklig nivå utan personangrepp.
Jag hoppas du klarar det.

Jag tittade på klippet, men vill fortfarande åt de vetenskapliga rapporterna och eftersom att du inte kan delge dessa så kanske du skall lugna ner dig med att skrika om hur man botar cancer. Observera att det inte än finns ett personangrepp emot dig, enbart emot ditt påstående som du ständigt misslyckas att backa upp med empirisk fakta.
Citera
2015-08-29, 11:31
  #50
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Jag tittade på klippet, men vill fortfarande åt de vetenskapliga rapporterna och eftersom att du inte kan delge dessa så kanske du skall lugna ner dig med att skrika om hur man botar cancer. Observera att det inte än finns ett personangrepp emot dig, enbart emot ditt påstående som du ständigt misslyckas att backa upp med empirisk fakta.
Jag har varken skrikit eller anklagat någon.
Sedan vore det bra konstigt om alla inlägg skulle bevisas med empiriska fakta. Hur står sig dina utfall i sådana fall? Har DU några empiriska fakta som stöd för din uppfattning?

Läste du min empiri på föregående sida, det verkar inte så, gör det!

Det finns alltför många rapporter liknande min, folk kan överge sina mediciner som de haft i flera år, när de drar ned på kolhydraterna. Dessa empiriska fakta är så omvälvande att de inte kan avfärdas såsom du gör. Kolla på några LCHF-sidor så får du läsa många berättelser från både patienter och läkare.
Citera
2015-08-29, 12:00
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag har varken skrikit eller anklagat någon.
Sedan vore det bra konstigt om alla inlägg skulle bevisas med empiriska fakta. Hur står sig dina utfall i sådana fall? Har DU några empiriska fakta som stöd för din uppfattning?

Läste du min empiri på föregående sida, det verkar inte så, gör det!

Det finns alltför många rapporter liknande min, folk kan överge sina mediciner som de haft i flera år, när de drar ned på kolhydraterna. Dessa empiriska fakta är så omvälvande att de inte kan avfärdas såsom du gör. Kolla på några LCHF-sidor så får du läsa många berättelser från både patienter och läkare.

Inlägg på flashback skall inte alltid behövas backas upp med vetenskapliga rapporter, men om du är så verklighetsfrånvänd att du inte förstår att det är ett krav när man som du, påstår hur man botar cancer, att backa upp sitt påstående med empirisk fakta så bäddar du enbart för en foliehatt diskussion.


Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Bota cancer med kolhydratfri kost! Cancerceller behöver glukos, om man äter ketogen kost, svälter cancercellerna. Kolla på klippet!

https://www.youtube.com/watch?v=OxhNMzIzs3M


Mm. Läste ditt andra inlägg gjorde jag, men rapporten ger inte sken av ett botemedel mot cancer.
Vill du fortsätta en saklig diskussion som blommade upp efter att du påstått att man botar cancer på detta vis så får du tillföra vetenskapliga rapporter som kan vara av intresse till diskussionen, och vetenskapliga rapporter om hur man kan leva ett mer hälsosamt liv är irrelevant då jag enbart diskuterar det ur ett bota cancer perspektiv.
Citera
2015-08-29, 12:20
  #52
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Inlägg på flashback skall inte alltid behövas backas upp med vetenskapliga rapporter, men om du är så verklighetsfrånvänd att du inte förstår att det är ett krav när man som du, påstår hur man botar cancer, att backa upp sitt påstående med empirisk fakta så bäddar du enbart för en foliehatt diskussion.
Du fortsätter att klaga på mitt beteende istället för att kommentera innehållet i klippet, som ju är det väsentliga. Man kan undra varför du ägnar dig åt den sortens "argumentation".

I klippet säger sig några personer ha blivit av med sin cancer genom att äta lågkolhydratkost och förklaringen ges av läkare som säger att cancerceller behöver glukos. Om man inte äter kolhydrater (som kroppen omvandlar till glukos) så svälter cancercellerna.
Att folk blir fria från sin cancer med sådana enkla medel är ju helt fantastiskt, tycker jag. Det är så bra och omvälvande att jag hoppas att cancerläkare studerar detta närmare.


Citat:
Ursprungligen postat av testocyp

Mm. Läste ditt andra inlägg gjorde jag, men rapporten ger inte sken av ett botemedel mot cancer.
Vill du fortsätta en saklig diskussion som blommade upp efter att du påstått att man botar cancer på detta vis så får du tillföra vetenskapliga rapporter som kan vara av intresse till diskussionen, och vetenskapliga rapporter om hur man kan leva ett mer hälsosamt liv är irrelevant då jag enbart diskuterar det ur ett bota cancer perspektiv.
Du upprepar samma saker hela tiden.
Tråden handlar om socker, att socker är skadligt för oss. Och det finns många bevis för detta, det finns som jag skrev tidigare många studier som visar att lågkolhydratkost är bättre för hälsa och vikt.
Citera
2015-08-29, 12:51
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du fortsätter att klaga på mitt beteende istället för att kommentera innehållet i klippet, som ju är det väsentliga. Man kan undra varför du ägnar dig åt den sortens "argumentation".

I klippet säger sig några personer ha blivit av med sin cancer genom att äta lågkolhydratkost och förklaringen ges av läkare som säger att cancerceller behöver glukos. Om man inte äter kolhydrater (som kroppen omvandlar till glukos) så svälter cancercellerna.
Att folk blir fria från sin cancer med sådana enkla medel är ju helt fantastiskt, tycker jag. Det är så bra och omvälvande att jag hoppas att cancerläkare studerar detta närmare.



Du upprepar samma saker hela tiden.
Tråden handlar om socker, att socker är skadligt för oss. Och det finns många bevis för detta, det finns som jag skrev tidigare många studier som visar att lågkolhydratkost är bättre för hälsa och vikt.

Ja, tråden handlar om detta men du påstod att man botar cancer på ett vist vis och jag vill ha vetenskapliga rapporter på att så är fallet. Jag kan ge dig ett klipp ur The Living Matrix där en kvinna påstod sig bota sin hjärntumör som kunde göra henne steril när hon erkände för sig själv att hon inte ville ha ett barn - enl. henne grundade sig tumören i hennes längtan efter barn, trots att hon undermedvetet inte ville ha barn p.g.a barndomstrauman och när hon genom terapi kom till rätta med detta och valde att inte vilja ha barn så försvann tumören, du förstår, utan vetenskapligt förda rapporter är det bara hörsägen.......
Citera
2015-08-29, 13:55
  #54
Medlem
humanlifes avatar
Forskning pågår, så du får väl lugna dig lite. (Jag förstår faktiskt inte alls varför detta är så känsloladdat för dig.)
Här är några exempel:

"The fact is, sugar feeds cancer –many alternative practitioners and nutritionists have known this for years. Dr. Robert Lustig has written and lectured about this as well. Check out his Youtube video that over 3 million people have watched. Carbohydrates cause cancer cells to multiply and grow. The hypothesis that limiting carbohydrates could suppress or slow cancer growth is supported by a lot of laboratory science."
http://realfoodforager.com/universit....XVsiwvg2.dpuf
__________________
Senast redigerad av humanlife 2015-08-29 kl. 13:58.
Citera
2015-08-29, 15:02
  #55
Avstängd
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Forskning pågår, så du får väl lugna dig lite. (Jag förstår faktiskt inte alls varför detta är så känsloladdat för dig.)
Här är några exempel:

"The fact is, sugar feeds cancer –many alternative practitioners and nutritionists have known this for years. Dr. Robert Lustig has written and lectured about this as well. Check out his Youtube video that over 3 million people have watched. Carbohydrates cause cancer cells to multiply and grow. The hypothesis that limiting carbohydrates could suppress or slow cancer growth is supported by a lot of laboratory science."
http://realfoodforager.com/universit....XVsiwvg2.dpuf
Jaha har LCHFare ett blodsocker på noll då eller?

Robert Lustig är en journalist för övrigt.
Citera
2015-08-29, 15:59
  #56
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Jaha har LCHFare ett blodsocker på noll då eller?

Robert Lustig är en journalist för övrigt.
Nej, inte noll, kroppen producerar själv glukos. När man drar ner kolhydraterna till 20-40 g om dagen sänks blodsockernivån, så kroppen minskar insulinproduktionen. Mindre insulin gör att kroppen börjar använda lagrat fett istället för glukos som energi. Vi blir alltså feta av att stoppa i oss socker och kolhydrater, vi blir smala av att äta fett. Alltså tvärtemot vad man hävdat sedan 60-talet. Och tack vare dessa felaktiga kostråd är vi fetare än någonsin.

En tydlig förändring med LCHF är att man får en låg och stabil blodsockernivå, vilket direkt leder till jämnare energinivå och humör.
__________________
Senast redigerad av humanlife 2015-08-29 kl. 16:13.
Citera
2015-08-29, 21:10
  #57
Avstängd
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nej, inte noll, kroppen producerar själv glukos. När man drar ner kolhydraterna till 20-40 g om dagen sänks blodsockernivån, så kroppen minskar insulinproduktionen. Mindre insulin gör att kroppen börjar använda lagrat fett istället för glukos som energi. Vi blir alltså feta av att stoppa i oss socker och kolhydrater, vi blir smala av att äta fett. Alltså tvärtemot vad man hävdat sedan 60-talet. Och tack vare dessa felaktiga kostråd är vi fetare än någonsin.

En tydlig förändring med LCHF är att man får en låg och stabil blodsockernivå, vilket direkt leder till jämnare energinivå och humör.
Cancercellerna har alltså fortsatt tillgång till glukos.

Förövrigt har man betecknat socker som "tomma kalorier" sedan långt tillbaka.
__________________
Senast redigerad av Slackoff 2015-08-29 kl. 21:14.
Citera
2015-08-30, 08:44
  #58
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Cancercellerna har alltså fortsatt tillgång till glukos.
Ja, det kan man ju tänka sig, men studierna som är gjorda hittills tycks peka på att det inte är så. Kanske är det så att när kroppen själv får bestämma mängden glukos så används den också på ett klokare sätt än till att göda cancer.
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Förövrigt har man betecknat socker som "tomma kalorier" sedan långt tillbaka.
Ja, visst är det så, socker är gott men totalt onyttigt, det har vi alltid vetat. Människor behövde ju inte socker förut, de klarade sig ändå, de åt mycket animalisk föda och blev inte feta.

Men livsmedelsindustrin har kunnat producera "mat" på billiga råvaror och stressade människor behöver sockerkickarna.
Sedan blir vi sjuka och läkemedelsindustrin kan göra stora vinster på oss.
Citera
2015-08-30, 13:09
  #59
Medlem
humanlifes avatar
Den här studien är riktigt intressant:

"Over the last years, evidence has accumulated suggesting that by systematically reducing the amount of dietary carbohydrates (CHOs) one could suppress, or at least delay, the emergence of cancer, and that proliferation of already existing tumor cells could be slowed down. This hypothesis is supported by the association between modern chronic diseases like the metabolic syndrome and the risk of developing or dying from cancer."

"That there exists an intimate connection between CHOs and cancer has been known since the seminal studies performed by different physiologists in the 1920s."

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/arti...2/?tool=pubmed

Nästan 100 år sedan alltså. Varför har man inte gjort ordentliga studier kring detta tidigare?
Citera
2015-08-31, 17:09
  #60
Medlem
Smortins avatar
Även läkaren Annika Dahlqvist bekräftar att socker göder cancer: http://annikadahlqvist.com/2011/10/03/kost-vid-cancer/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback