Citat:
Det är klart att jag kan. Jag har inga direkta problem med att punga ut 10 000 för en dator. För en TV, som trots allt bara är en stor monitor, så är 10 000 för mig alldeles för mycket. Bara för att man kan tänka sig att betala si eller så för en viss sak så är det ju inte samma sak som att man är sugen att betala lika mycket för en annan sak. 1. Är man "inne i Apples ekosystem" så kan du inte hävda att 10 000 kr för en tv är mycket. Deras mobiler börjar på 7000 kr. Det börjar bli löjligt då du bara ska säga emot mig för sakens skull. Speciellt som jag till och med höll med dig när jag sade att man får acceptera de funktioner en tv har ifall man väljer efter bildkvalité.
Citat:
Det må så vara men det gör inte iMac till en bättre och mer prisvärd dator än en som är byggd från scratch.
2. Den genomsnittlige konsumenten kan inte sätta ihop en dator och vill helst inte ens behöva koppla in sladdar.
Citat:
Tills Netflix ändrar sina API:er och man har en mellanmodell med ett par år på nacken som inte fått några uppdateringar på evigheter.
3. Det är först när hårdvaran blir för gammal som man inte kan använda streaming-appar på en smart-tv. Angående Spotify så verkar det vara beslut som de själva gör: https://community.spotify.com/t5/And...es/td-p/810513
Citat:
Det beror ju på vad man menar med "problem". För mig är så är latensen hos (äldre) smarta TV-apparater ett enormt problem även om det i sig inte är några problem att streama.
Det ska således inte vara några problem att ha t.ex. Netflix på en äldre WebOS eller Android TV.