Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2016-03-28, 04:07
  #97
Medlem
Bara ha tålamod och håll inte på och väg dig hela tiden det känns bara frustrerande och man ger upp.
Jag har gått ner från nästan 80 kg till 50-55 kg det har gått snart ett år sen jag började och har vägt mig 3 gånger under tiden.

Blev överviktig under en tids depression då jag mest isolerade mig hemma.. vid ett par tillfällen gick jag ner 5-10 kg men gick upp igen... råder dig att försöka tänka på varför du blivit fet och försöka åtgärda det annars kanske du bara går upp igen senare.
Citera
2016-03-28, 04:27
  #98
Medlem
cerns avatar
Kan stress leda till övervikt även om man ligger på kcal-underskott?
Citera
2016-03-28, 06:58
  #99
Medlem
Allavetdinipadresss avatar
Jag utgår från att TS helt lagt av med alkohol. Annars faller hela kaloriberäkningen..

Du måste göra en livstilsförändring:
1) börja träna. Jogga lätt och styrketräna lätt 3-4 gånger/vecka
2) äta betydligt mer proteiner (testa proteinpulver)

Det är muskler som bränner fett mest effektivt. För muskler krävs stort intag av protein (googla). Dessutom håller proteiner dig långvarigt mätt och du undviker småätande.

Starta dagen med 2-3 kokta ägg och kaffe.
Lagom lunch med protein och vitaminer (tex omelett eller kycklingfilé med grönsaker)
Middagen kan innehålla lite kolhydrater för bra nattsömnen, käka gärna lite senare så att du lägger dig mätt.

Drick proteinpulver efter träning eller som mellanmål för att bygga lite muskler och för att hålla hungern borta, speciellt de dagar du tränat.

Har du möjlighet till att träna redan på morgonen innan frukost är det ännu mer optimalt.

Det var så jag gick ner 20 kg och dessutom fick en vältränad kropp med muskler på köpet.

Börja nu som hinner du innan Juli/augusti

Lycka till.
Citera
2016-03-28, 08:39
  #100
Medlem
Allavetdinipadresss avatar
Vid ett kaloriminus på 500-1000 Kcal per dag kommer du gå ner 0,5-1 kg per vecka. Men stirra dig inte blind på vågen. Eller som någon tidigare skrev, mät midjemåttet istället så lovar jag dig att du kommer behöva köpa nya kläder innan midsommar
Citera
2016-03-29, 21:57
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Kan stress leda till övervikt även om man ligger på kcal-underskott?
Om du nu skulle stressa såpass mycket att det skulle påverka din ämnesomsättning så blir ju din kcal-ut förändrad. Ligger du på kcal-underskott går du ner i vikt, men din kcal-in måste kompenseras med det din stress eventuellt skulle påverka för att du ska nå ett underskott.
Citera
2016-03-30, 20:38
  #102
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av addeadde0
Om du nu skulle stressa såpass mycket att det skulle påverka din ämnesomsättning så blir ju din kcal-ut förändrad. Ligger du på kcal-underskott går du ner i vikt, men din kcal-in måste kompenseras med det din stress eventuellt skulle påverka för att du ska nå ett underskott.
okej, tack för svaret.. avslappningsdagar är alltså viktiga.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback