Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-05-05, 20:04
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluespeed
Hej! Fick ett plötsligt infall när jag satt på jobbet och insåg att jag borde göra något väldigt spontant och lite halvgalet för att göra mitt liv lite mer spännande. Av någon anledning hamnade jag på Wikipediasidan för staden Asheville, NC, och tänkte att något i den stilen vore kul att upptäcka! Bara några dagar för att andas amerikansk luft, snacka med en amerikan på en diner och kanske se lite natur.

Tyvärr verkar alla hotell i Asheville vara snordyra, oklart varför. Så tips på andra charmiga småstäder emottages tacksamt! Om någon vill vara resesällskap går det dessutom bra att pm:a

Rapid City i South Dakota. Prärielandskap - Dansar med vargar spelades in där. Vackert, mycket natur med många sevärdheter, tex Badlands och Mount Rushmore. Finns en film med Val Kilmer också som utspelar sig där, heter Badlands tror jag.
Citera
2018-05-05, 20:07
  #26
Medlem
Sedona, Arizona. Hippiestaden med stort H, antagligen en av de vackraste platserna på kontinenten.[/quote]

Sedona är ett utpräglat new age ställe - kristaller, astrologi och spåkort för hela slanten. Men enorm natur. Måste ses.
Citera
2018-05-11, 17:23
  #27
Avstängd
Lynchburg Tennessee är en trevlig håla
Citera
2018-05-11, 17:24
  #28
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teddybest
Lynchburg Tennessee är en trevlig håla
Speciellt om man gillar bourbon...ogillar man mycket turister så kanske det är fel ställe
__________________
Senast redigerad av gato12 2018-05-11 kl. 17:27.
Citera
2018-05-13, 17:40
  #29
Medlem
Jag bodde sex år i en småstad i Texas det var trevligt.
Samhällen runt där jag bodde var trevliga, fanns även en liten större college town i närheten, Nacogdoches, bra för parties om man gillar sånt. Tipsar om West Texas och Hill country, TX där finns många mysiga små städer/samhällen att besöka
Citera
2018-07-29, 16:52
  #30
Medlem
Pigeon Forge ligger nära Asheville. Dollywood och massor annat.
Citera
2018-07-30, 05:34
  #31
Medlem
Skattebrotts avatar
Den som gillar småstäder kan nog åka till vilken småstad som helst som passar preferenserna, och bli nöjd med vad man hittat. Men man bör först precisera vilka småstadsfaktorer man gillar. Ska det vara typ nedlagda mackar och stäpplöpare? Ska det vara cowboys som tittar in på puben efter jobbet? Ska det vara gamla hus från pionjärtiden och andra kulturarv? Ska det vara lyxigt och fräscht med fina slingrande gångvägar genom parklandskap? Ska den vara unik, eller ska den tvärtom vara representativ för amerikanska småstäder?

En småstad jag passerade, som dessutom är känd för att vara just småstad, är dansk-influerade Solvang, som till och med varit med i Simpsons. Själv tyckte jag den var för mycket av turistfälla. Fejkade speceributiker liksom, smockfulla med turister på genomresa. Nä då uppskattar jag hellre småstäder som är mer "äkta", exempelvis Livingston i Montana som jag åkte igenom, en pub- och studentstad influerad av after ski.
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2603712

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback