Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-05, 01:09
  #1
Medlem
Chuzzlewits avatar
Någon gång i början av 90-talet, tror jag, skrevs det om en man som mördade en kvinnlig granne genom att ge henne elstötar. Han påstod att kvinnan var hans fästmö och att det var sexlekar som hade blivit fel. Kvinnans anhöriga menade i stället att mannen inte alls var särskilt bekant med henne. Mördaren friades i tingsrätten men fälldes i hovrätt.

Är det någon som kommer ihåg/vet var och när mordet skedde? Han måste ha kommit ut vid det här laget?
__________________
Senast redigerad av Chuzzlewit 2015-08-05 kl. 01:24.
Citera
2015-08-05, 01:14
  #2
Medlem
johanness avatar
Brott och brottsbekämpning --> Kriminalhistoria
/Moderator
Citera
2015-08-07, 23:20
  #3
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chuzzlewit
Någon gång i början av 90-talet, tror jag, skrevs det om en man som mördade en kvinnlig granne genom att ge henne elstötar. Han påstod att kvinnan var hans fästmö och att det var sexlekar som hade blivit fel. Kvinnans anhöriga menade i stället att mannen inte alls var särskilt bekant med henne. Mördaren friades i tingsrätten men fälldes i hovrätt.

Är det någon som kommer ihåg/vet var och när mordet skedde? Han måste ha kommit ut vid det här laget?

Jag känner inte till något sådant fall, men gör en liten trådbump så att någon som känner till det kan svara. Blev han dessutom fälld i HR borde det inte gått spårlöst förbi.

Vet du vad han fälldes för i HR? Vet du om det blev kåken eller rättspsyk?
__________________
Senast redigerad av why123 2015-08-07 kl. 23:22. Anledning: .
Citera
2015-08-08, 00:28
  #4
Medlem
Chuzzlewits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jag känner inte till något sådant fall, men gör en liten trådbump så att någon som känner till det kan svara. Blev han dessutom fälld i HR borde det inte gått spårlöst förbi.

Vet du vad han fälldes för i HR? Vet du om det blev kåken eller rättspsyk?

Jag vet inte vad han fälldes för. Det här mordet skedde någon gång mellan 1990 och 1993 och det skrevs inte särskilt mycket om det eftersom ett annat uppmärksammat mord ägde rum ungefär samtidigt (kan ha varit mordet på en fembarnsmor i Falun).

Jag har pratat om det här med en domare i 50-års åldern och han vill minnas att gärningsmannen, efter genomförd tortyr, slängde kvinnan för att kvickna till på badrumsgolvet där hon återfanns avliden morgonen därpå.
Citera
2015-08-14, 16:41
  #5
Medlem
GreenManalishis avatar
det finns omnämnti nån tråd här där han kallas elsexmannen
Citera
2015-08-14, 16:43
  #6
Medlem
GreenManalishis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenManalishi
det finns omnämnti nån tråd här där han kallas elsexmannen

(FB) Elsexmannen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback