Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-04, 23:50
  #1
Medlem
Captinheros avatar
Tror ni att det kommer komma en som utför liknande dåd i Sverige ( vet att lasermannen var aktiv i Sverige menar i "nutid"). I en modern tid när dagens invandring och tiggeri gått så långt. Även om vänster och media skriker rasism till höger och vänster. Så är nog mörkertalet och nästan en majoritet att förbjuda tiggeri samt dramatiskt minska invandringen. Kokar det snart över för vissa?

Kommer någon/några ta det " i egna händer". Hur skulle folk reagera? Vilka tror ni skulle bli måltavlor?
Vilken stad skulle denna vara aktiv i?
Hur länge tror ni den skulle mörda/skada innan den blev fast?
Hur skulle det påverka det politiska klimatet?
Vad tror ni krävs för en sådan ska uppkomma?
Skulle den ha någon form av tyst stöd på nätet ?
Hur skulle media reagera?
Skulle det gynna/ stjälpa för SD?
Hur skulle det påverka det övriga partierna?
Citera
2015-08-05, 00:04
  #2
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Tror ni att det kommer komma en som utför liknande dåd i Sverige ( vet att lasermannen var aktiv i Sverige menar i "nutid"). I en modern tid när dagens invandring och tiggeri gått så långt. Även om vänster och media skriker rasism till höger och vänster. Så är nog mörkertalet och nästan en majoritet att förbjuda tiggeri samt dramatiskt minska invandringen. Kokar det snart över för vissa?

Kommer någon/några ta det " i egna händer". Hur skulle folk reagera? Vilka tror ni skulle bli måltavlor?
Vilken stad skulle denna vara aktiv i?
Hur länge tror ni den skulle mörda/skada innan den blev fast?
Hur skulle det påverka det politiska klimatet?
Vad tror ni krävs för en sådan ska uppkomma?
Skulle den ha någon form av tyst stöd på nätet ?
Hur skulle media reagera?
Skulle det gynna/ stjälpa för SD?
Hur skulle det påverka det övriga partierna?

Enligt min mening skulle det vara synnerligen olyckligt om det kom en ny laserman idag.

Lasermannen bidrog till att den invandringskritiska debatten kom av sig fullständigt. Och vi ser resultat ännu idag, ja mer än någonsin.

Det svepte djupt invandringskritiska strömmar hos allmänheten på den tiden och idioten trodde antagligen att han skulle hyllas som hjälte.

I stället blev det tvärtom. Vanligt hederligt folk gillar inte skrikblattar, hotfulla muslimer eller fräcka tiggande skitiga zigenare, men de ogillar mördare och galningar ännu mer.

Därför skulle det vara åt helvete om någon fick för sig att leka laserman.

Idag blåser det äntligen lite friska vindar i Sverige. Än så länge lite svagt, men de blåser. Fler och fler vaknar och protesterar mot rådande ordning, antingen genom röstsedeln eller genom opinionsbildning på nätet. Gammelpolitiker, gammelmedia och henvänstern har det riktigt motigt just nu, och värre kommer det bli.

En ny laserman skulle kunna sänka detta fullständigt.
Citera
2015-08-05, 01:15
  #3
Medlem
johanness avatar
jag flyttar till annat delforum.




Brott och brottsbekämpning --> Terrorism
/Moderator
Citera
2015-08-05, 01:27
  #4
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
- - -

I stället blev det tvärtom. Vanligt hederligt folk gillar inte skrikblattar, hotfulla muslimer eller fräcka tiggande skitiga zigenare, men de ogillar mördare och galningar ännu mer.

- - -



Presumtiva asylsnyltare tycker ännu mindre om mördare och galningar... Precis som jag - rent hypotetiskt! - beskriver i min "Radikala åtgärder..."- tråd i detta fora, så skulle aktioner av detta slag avskräcka bidragspatrask från att välja just Sverige att snylta på.

En skänk från ovan! Ingenting annat. Folkutbytespolitiken är helig för 7K - det visade DÖ med all önskvärd tydlighet. Egen parlamentarisk majoritet för Sverigevänliga krafter är enda demokratiska hoppet, men detta kan ske tidigast 2022, och då är det redan försent.
Citera
2015-08-05, 01:40
  #5
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Ett attentat sker den 5 oktober. 200 människor mister livet. Det visar sig vara ett attentat som ISIS tar på sig utfört av svenska ISIS terrorister. Hur kommer media reagera? Hur kommer media bemöta attentatet.
Citera
2015-08-05, 03:34
  #6
Medlem
Hoppas media blir måltavlor isåfall
Citera
2015-08-05, 04:07
  #7
Avstängd
Prepare.Anuss avatar
Jag är per definition Breivik/Lasermannen ideologiskt. Det enda som skiljer oss åt är att jag inte gjort någonting.

Så länge invandringskritiska partier växer för att sedan få makten kommer jag aldrig göra nått som att döda människor. varför nu det är så fel?

https://www.youtube.com/watch?v=MuKwtBtgPPA <- terminator why?

Det jag menar är det skulle inte behöva hända någonting om så varenda jävla undermänniska i det här landet vore som breivik ideologiskt.

Men jag antar att du menar att det kommer att uppstå någon som mördar och bråkar?

Ja det har du rätt i. det finns alltid idioter. Vem fan skulle ens komma på tanken att hålla på och bråka när Sverigedemokraterna har vuxit över 10% från 13% till 23% på bara ett halvår...

Då måste man vara allvarligt psykiskt underlägsen för att ta till våld i det här läget.

Jag förstår om nazisterna vill spränga saker. Dom gillar ju inte judevänligheten i Sverigedemokraterna och det gör inte jag heller.
__________________
Senast redigerad av Prepare.Anus 2015-08-05 kl. 04:31.
Citera
2015-08-05, 05:21
  #8
Medlem
khattuggares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlabbeMcFloppy
Ett attentat sker den 5 oktober. 200 människor mister livet. Det visar sig vara ett attentat som ISIS tar på sig utfört av svenska ISIS terrorister. Hur kommer media reagera? Hur kommer media bemöta attentatet.

Tror ingen ny Breivik kommer komma fram pga det men däremot kommer hatbrotten mot muslimer öka, det är jag säker på. Tror dock inte det kommer öka markant. Men i spåren av det kommer media inrikta sig på den ökade islamofobin i Sverige, samtidigt som fler muslimer tar tillfället i akt och anmäler falska hatbrott.
__________________
Senast redigerad av khattuggare 2015-08-05 kl. 05:22. Anledning: stavfel
Citera
2015-08-05, 05:30
  #9
Avstängd
Fonzarellis avatar
Det finns dom som är beredda för att försvara landet. Hur det kommer att utvecklas vet jag inte men det lär säkert hända ett och annat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback