Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-08-08, 08:21
  #25
Medlem
sebnies avatar
Sedan får man ju tänka på semestrar och att man inte har ersättare, vilket då gör att ansökningar hamnar på hög och sedan när de kommer tillbaka från semestern så är det som en bomb har slagit ner med ansökningar.

Och som jag säger, vapenlicens är ett privilegium, inte en rättighet, därför ser jag det som att det ska inte JO-anmälas ens om polisen sket i att hantera vapenansökningar.

Men för att återgå till grundproblemet med långa handläggningstider - bästa hade varit att stänga ansökningen när handläggarna går på semester. Dvs skickar man en vapenlicensansökan när det är "stängt" så får man automatiskt avslag med 1.5 år spärrtid.
Citera
2015-08-09, 04:05
  #26
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Sedan får man ju tänka på semestrar och att man inte har ersättare, vilket då gör att ansökningar hamnar på hög och sedan när de kommer tillbaka från semestern så är det som en bomb har slagit ner med ansökningar.

Och som jag säger, vapenlicens är ett privilegium, inte en rättighet, därför ser jag det som att det ska inte JO-anmälas ens om polisen sket i att hantera vapenansökningar.

Men för att återgå till grundproblemet med långa handläggningstider - bästa hade varit att stänga ansökningen när handläggarna går på semester. Dvs skickar man en vapenlicensansökan när det är "stängt" så får man automatiskt avslag med 1.5 år spärrtid.

Som alla andra verksamheter får PM anpassa sin verksamhet till semestrar.

Har du ens jobbat? Vet du hur det går till utanför de madresserade väggarna?
Citera
2015-08-14, 03:54
  #27
Medlem
Christopher.s avatar
Konstigt att det ska ta sådan tid, borde gå på 3 arbetsdagar, utdrag ur belastningsregistret + kontrollera att vederbörande klarat provet. En tiggare från gatan skulle klara arbetet. Men som alla myndigheter är dem överbelastade.
Citera
2015-08-14, 14:13
  #28
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Konstigt att det ska ta sådan tid, borde gå på 3 arbetsdagar, utdrag ur belastningsregistret + kontrollera att vederbörande klarat provet. En tiggare från gatan skulle klara arbetet. Men som alla myndigheter är dem överbelastade.
Myndigheterna skulle inte vara överbelastade om det inte vore för svenska politikers förkärlek till byråkrati.
Citera
2015-08-14, 14:17
  #29
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Sedan får man ju tänka på semestrar och att man inte har ersättare, vilket då gör att ansökningar hamnar på hög och sedan när de kommer tillbaka från semestern så är det som en bomb har slagit ner med ansökningar.

Och som jag säger, vapenlicens är ett privilegium, inte en rättighet, därför ser jag det som att det ska inte JO-anmälas ens om polisen sket i att hantera vapenansökningar.

Men för att återgå till grundproblemet med långa handläggningstider - bästa hade varit att stänga ansökningen när handläggarna går på semester. Dvs skickar man en vapenlicensansökan när det är "stängt" så får man automatiskt avslag med 1.5 år spärrtid.
Rätten att äga och bära vapen härleds ur rätten till självförsvar, som finns i Sverige i både juridisk och moralfilosofisk bemärkelse.
Citera
2015-08-15, 12:58
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Sedan får man ju tänka på semestrar och att man inte har ersättare, vilket då gör att ansökningar hamnar på hög och sedan när de kommer tillbaka från semestern så är det som en bomb har slagit ner med ansökningar.

Och som jag säger, vapenlicens är ett privilegium, inte en rättighet, därför ser jag det som att det ska inte JO-anmälas ens om polisen sket i att hantera vapenansökningar.

Men för att återgå till grundproblemet med långa handläggningstider - bästa hade varit att stänga ansökningen när handläggarna går på semester. Dvs skickar man en vapenlicensansökan när det är "stängt" så får man automatiskt avslag med 1.5 år spärrtid.

efter att ha läst dina inlägg är du fullständigt dum i huvudet.

du skriver så pass mycket skit att det är konstigt att inte admin stänger av dig förr troll. du har ingen aning om vad du snackar om så lämna tråden och kom aldrig tillbaka.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback