Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-04, 15:30
  #1
Medlem
Nu höjer finansminister Magdalena Andersson arbetsgivaravgiften för ungdomar under 25, helt enligt budgeten. Den skal dessutom öka nästa år.

Länk: http://www.svd.se/den-bedragliga-avgiften

Vad får detta för konsekvenser? Är detta verkligen i samklang med Löfvéns planer om Europas lägsta arbetslöshet, när det är främst ungdomar som är arbetslösa?!

Alla outbildade invandrare under 25 som inte kan språket så bra lär ju nu få ännu svårare att få jobb.

Enligt mig är det absolut bland det dummaste man kan göra inom svensk politik idag, som att gräva sin egen grav.

Synpunkter?
__________________
Senast redigerad av redlineoffside 2015-08-04 kl. 16:06.
Citera
2015-08-04, 15:38
  #2
Medlem
TheGamers avatar
Magdalena kommer nog bli en av de mest hatade politikerna bland de ungdomar som jobbar eller vill jobba. Vissa kanske t o m förlorar jobbet p.g.a henne.

Personligen skulle jag inte ha något emot att se hennes huvud på en påle.
Citera
2015-08-04, 16:14
  #3
Medlem
Enligt mig är detta ett fullständigt horribelt tilltag. Det är ett under att denna människa ens studerat ekonomi. Hon verkar ju helt lobotomerad emellanåt. Hon bleknar i jämförelse med Borg på många punkter.

Det måste således vara extremt starka politiska krafter inom sossarna med en mycket märklig agenda som tvingat fram detta.

Kan inte i min vildaste fantasi begripa detta i den sits vi är i just nu. Förmodligen det absolut sista vi behövde per dags dato!
__________________
Senast redigerad av redlineoffside 2015-08-04 kl. 16:19.
Citera
2015-08-04, 17:51
  #4
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Borde vara antingen för att få in mer skatt eller för att medelåldersarbetslöshet blivit nästan lika stor som ungdomsarbetslöshet.
Citera
2015-08-04, 17:54
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Borde vara antingen för att få in mer skatt eller för att medelåldersarbetslöshet blivit nästan lika stor som ungdomsarbetslöshet.

Den borde ju överhuvudtaget inte höjas alls om de vill att företag skal anställa mer folk. Det finns tusentals andra saker man kan höja skatterna på!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback