2015-08-04, 11:55
Medlem
Hej! Jag har ett abonnemang med mobil på 12 månader kvar. Nu har min samsung s5 gått sönder då den glappar när jag laddar den. Tele2 erbjöd en slutfaktura på 5000 kronor. Jag kunde också lämna in den på service men det lär bli rätt dyrt. Går det att laga detta problem? eller borde jag bara köpa ny telefon kontant och använda abonnemanget de sista 12 månaderna?
Citera
2015-08-04, 12:10
Medlem
TheAntiheros avatar
Har du kollat så att det inte är smuts i laddkontakten som orsakar glapp?
Spontan tanke bara, brukar gå att pilla runt lite med en nål
Citera
2015-08-04, 15:20
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malmoiten1
Hej! Jag har ett abonnemang med mobil på 12 månader kvar. Nu har min samsung s5 gått sönder då den glappar när jag laddar den. Tele2 erbjöd en slutfaktura på 5000 kronor. Jag kunde också lämna in den på service men det lär bli rätt dyrt. Går det att laga detta problem? eller borde jag bara köpa ny telefon kontant och använda abonnemanget de sista 12 månaderna?

Du har nog pratat med fel person, du kan knappast ha 5000kr kvar på endast din telefon efter 12 månader.

Du får idag ta slutfaktura på endast telefonen, abonnemanget är du fri att byta till något nytt och resterande bindningstid kvarstår och du får ingen ny.

Förutom om du tar delbet på en ny telefon. Om personen du pratar med nästa gång påstår att man måste ta på abonnemanget med så be dem läsa rutinerna.

Comviq har helt galet bra pris på S6an just nu. Kolla det

Du hamnar runt 500kr med fast pris 5gb + S6 32gb idag hos Tele2
Citera
2015-08-04, 16:33
Medlem
RissaTridactylas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T2Frank
Du har nog pratat med fel person, du kan knappast ha 5000kr kvar på endast din telefon efter 12 månader.

Du får idag ta slutfaktura på endast telefonen, abonnemanget är du fri att byta till något nytt och resterande bindningstid kvarstår och du får ingen ny.

Förutom om du tar delbet på en ny telefon. Om personen du pratar med nästa gång påstår att man måste ta på abonnemanget med så be dem läsa rutinerna.

Comviq har helt galet bra pris på S6an just nu. Kolla det

Du hamnar runt 500kr med fast pris 5gb + S6 32gb idag hos Tele2

Det är ju långt i från omöjligt, han tecknade väl abonnemanget när Tele2 fortfarande hade bindningstider och då får man ju betala slutfaktura för både mobil och abonnemangskostnaden.
Citera
2015-08-06, 07:36
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RissaTridactyla
Det är ju långt i från omöjligt, han tecknade väl abonnemanget när Tele2 fortfarande hade bindningstider och då får man ju betala slutfaktura för både mobil och abonnemangskostnaden.

Han får ta slutfakt på telefonen med bihållen bindningstid inget problem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in