Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-08-05, 07:45
  #13
Medlem
Zikniks avatar
Ebba gör allt för att köra KD i botten.
Konstigt att inte De Äldste snart kliver fram och sätter kvinnan på plats!
Citera
2015-08-06, 02:45
  #14
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziknik
Ebba gör allt för att köra KD i botten.
Konstigt att inte De Äldste snart kliver fram och sätter kvinnan på plats!

Att de sätter en kvinna som ledare säger ju allt om deras "Kristendom"
Att sätta en kvinna som ledare är på religiöst språk att säga "alla män i vår organisation är komplett värdelösa och ingen av de är kapabel att leda" dvs. alla män i KD är värdelösa.
Det är först då man kan ha en kvinnlig ledare.
Citera
2015-08-22, 11:41
  #15
Medlem
Kwatos avatar
Min bedömning är att Göran Hägglund var mer traditionalistisk och mer höger än Ebba Busch Thor. Till Ebba skulle jag vilja säga detta:

Sverige ska inte apa efter Thatcher och inte heller härma anglo-amerikansk höger som nästan bara fokuserar på ekonomiska frågor. USA och Storbritannien har faktiskt inte samma kultur som vi har, och det som gäller där är inte anpassat till Sverige. Vi ska inte apa efter deras kristendom som har helt andra huvudinfluenser än de som svensk tradition har. Anglo-centrisk kristendom är kraftigt påverkad av kalvinism, medan Sveriges kristna rötter är traditionell kristendom. Det senaste århundrandet har Sveriges kristna kultur urvattnats genom politisk korruption och sekularisering, men det innebär inte att svenskt samhällsliv ska ta in ännu fler dåliga influenser. Istället ska vi återuppliva det vi har och göra Sverige till en ännu bättre nation än vi någonsin varit. Självfallet värnar jag religionsfriheten, men svensk kultur är av traditionellt kristet slag. Det är inget att skämmas för. Vi ska vara stolta över vårt kulturarv.

Sedan kan det mycket väl hända att KD närmar sig SD, men det är en annan sak. SD är inte heller traditionellt kristet och inte heller något högerparti utan ett mittenparti. SD försöker anamma en allmän traditionalism men har ingen vidare kontakt med traditionell kristendom.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback