Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-08-04, 22:06
  #13
Medlem
Megaforces avatar
Man bör i varje fall försöka kolla upp det för gamla stockar kan ge rejäla skador på motorn för en annan båt om det vill sig illa.
Citera
2015-08-04, 22:29
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Man bör i varje fall försöka kolla upp det för gamla stockar kan ge rejäla skador på motorn för en annan båt om det vill sig illa.

Ja, jag ska ta och se om jag kan känna av med någon åra eller något nästa gång jag åker där :-)
Citera
2015-08-05, 02:15
  #15
Medlem
Vart det inga skador på skäddan eller proppen så var det garanterat något mjukt, tex trä.
Ibland så har jag sett nästan hela träd som varit några dm under vatten ytan. Gissar på att
det är träd som vuxit längs strandkanten och sen vält i vattnet då dom blivit för stora.
Citera
2015-08-05, 23:12
  #16
Medlem
Fick rapport nu om att jag inte var ensam om det. Det var tydligen flera i samma småbåtshamn som körde på något där förra sommaren. Så då är det något som ligger där.

Men tydligen tog snurran lite skada tror jag, för nu när jag är ute på en ö så tappade jag propellern. Måste haft sönder sprinten. Man lär sig nya spännande saker varje dag. Tur man har åror.
Citera
2015-08-06, 00:32
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Se till att anmäla det till den ansvarige för hamnen, så får dom titta på det och även varna andra som skall röra sig i området. Kan vara någon som dumpat något t ex.

Precis!!
Citera
2018-08-11, 15:06
  #18
Medlem
Skrattgrabbens avatar
Förmodligen en gammal stock som ligger och drar sk. dykare. Men hör av dig till den ansvariga för hamnen, eller om det är ett förbund som sköter om just din hamn. Rapportera detta så att fler inte råkar ut för samma sak
Citera
2018-08-23, 12:08
  #19
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Jag råkade ut för samma sak, typ. Förra sommaren så slog min segelbåts köl i något i en smal inloppsränna till hamnen.

Hamnansvarige åkte direkt dit och undersökte noga och hittade ingenting. Mysko som fan.

När jag tog upp båten på hösten så kunde man se en liten skada på kölen. Inget allvarligt att bry sig om men ändå
Citera
2018-08-23, 12:15
  #20
Medlem
flaskborstes avatar
Får man tro Löfven så lär det nog ha varit en rysk dykare.

Det kan inte ha varit en gammal boj som legat straxt under ytan ? Troligtvis någon form av "halvflytande" skräp från någon båt en del slänger ju vad som helst i sjön.

Säl låter långsökt om det inte finns mycket sälar i området.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback