Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2015-08-04, 08:33
  #73
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlzony
Lokala pizza-hakets husmansbuffé, öppet vardagar 11-15 eller vad det nu är.

Godkänns det?

Jag hade kunnat leva med det livet ut i alla fall!
Citera
2015-08-04, 09:46
  #74
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIHFanaticos
Du hade inte levt länge

Whoco5 på dig själv!

Citat:
Ursprungligen postat av Svinhuden
Varför inte? Tror du man har gift i hamburgarna`?

Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Hur tänker du då?
Brödet går ta bort och dressing går att skippa.

Nötkött och sallad är inte så farligt.

Exakt. Alltid undrat varför hamburgare fått så dåligt rykte. Det är ju stripsen och läsken som är problemet, inte själva burgarmackan.
Citera
2015-08-04, 09:51
  #75
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIHFanaticos
Du hade inte levt länge

Whoco5 på dig själv!

Citat:
Ursprungligen postat av Svinhuden
Varför inte? Tror du man har gift i hamburgarna`?

Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Hur tänker du då?
Brödet går ta bort och dressing går att skippa.

Nötkött och sallad är inte så farligt.

Exakt. Alltid undrat varför hamburgare fått så dåligt rykte. Det är ju stripsen och läsken som är problemet, inte själva burgarmackan.

Ont:
Tror nog det bästa är någon blandning av kött och grönsaker.

Undvik socker, pasta, bröd, ris och potatis. Tomma kolhydrater med lite näringsinnehåll som bara ger tillfällig bukfylla.

Men nu kommer jag förstås bli anklagad för att vara en fanatiker...
Citera
2015-08-04, 17:50
  #76
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Enligt denna sida inehåller kantareller 212 IU per 100 gram.
Vej ej vilken sida som är mest trovärdig faktiskt, hursomhelst får man äta väldigt mycket kantareller för att få adekvata mängder d-vitamin och det är inte billigt /kg.

http://skipthepie.org/vegetables-and...aw/?weight=100

Statliga organisationer är i alla fall mer trovärdiga än en blogg. Ja jag har aldrig motsatt mig att det fortfarande går att mäta mängder utav.
Citera
2015-08-04, 19:14
  #77
Medlem
Jag tror man kan samla alla ingridienser som kroppen behöver och stoppa det i en gryta. Sen kokar man det och äter under dagen.

Ännu bättre om man hade kunnat frystorka det i chokladkaka-format som en japp och sen skölja ner det med vatten. Tuggmotstånd är nog inte fel. Det smakar säkert inte bra och är kallt...som en köttglass kanske. Jag hade köpt det för att slippa laga mat.

Jag är ingen dietist men mitt förslag på soppan:

Torkat kött (gärna lite segt)
Bönmix (fiber)
Torkad fisk (omega3)
Spenat (vitamin c)
Vitlök
Ägg
Salt
Citera
2015-08-04, 20:16
  #78
Avstängd
Matuscheks avatar
Smörgåsbord, med massa goda pålägg
Citera
2015-08-05, 02:11
  #79
Medlem
Iselds avatar
Sushi

.
Citera
2015-08-05, 19:31
  #80
Medlem
Torasts avatar
Ostmackor får det bli för mig. Med en tomatskiva på toppen så man inte får skörbjugg.
Citera
2015-08-05, 19:54
  #81
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torast
Ostmackor får det bli för mig. Med en tomatskiva på toppen så man inte får skörbjugg.

Skörbjudd är nog sista sjukdomen jag hade oroat mig för med den kosthållningen
Citera
2015-08-11, 22:34
  #82
Medlem
pop-ikons avatar
Kör jävligt mycket tacos här, men enkelt, dvs inga skal/tortillas/nachos och inga såser.
Steker tacoköttfärs, ~900 gram blir sju mål mat. Bara att skära upp grönsaker och ha i en stor bytta. Serverar med smör pga LCHF, men det gör man ju som man vill med.
Citera
2015-08-12, 17:43
  #83
Medlem
Om vi drar det här till ytterligheter och säger att man faktiskt bara skulle äta en ända maträtt i resten av livet så tror jag att man hade mått jävligt dåligt och blivit deprimerad. Det spelar ingen roll om det är köttfärssås eller soylent för effekten blir den slut densamma, nu förutsätter jag att "maträtten" innehåller alla näringsämnen man behöver, annars kan det ju sluta illa på ett annat sätt.

Mat är inte enbart näring, mat är en social sak och även en ganska stor psykologisk grej. Man äter med ögonen, luktsinnet och med smaklökarna. Det som händer när man t.ex. bara lever på soylent är att man i början fungerar bra, men avsaknaden av njutningen som hör mat till påverkar. Som i dokumentär på tuben börjar personen avstå att följa med ut på lunch eller middag med vänner för ja, hur kul är det att sitta där med en burk när andra äter burgare? Jag tror samma sak hade hänt om man väljer att äta enbart en rätt resten av livet, man hade tröttnat på smaken, det hade inte tillfört njutning och man hade börjat ta avstånd från situationer där andra äter. I längden tror jag att det är ohållbart.

Men visst, om vi leker med tanken att man inte hade något val. Jag hade valt köttfärsås (innehållande bönor, paprika, morot och lite annat gött) och ris, enkelt, näringsrikt och bra att frysa in.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback