Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-02, 12:14
  #1
Medlem
ver0s avatar
Fy fan. Var på fest igår och det som inte fick hända hände.

Drog upp min bröstvårtepiercing, bifogar bild så ni får se hur det ser ut.

Det jag gjorde var att åka hem fort som fan, spruta med köra sårtvätt och sedan köra saltvattenbad med koksaltlösning i shotglas.
Har kört två bad nu under morgonen också och kommer fortsätta med det var 6:e timme eller så.

Finns förvånansvärt lite information om detta på nätet, så jag skapar en tråd här och frågar istället: Vad fan ska jag göra?

Har läst i trådar att folk åkt in till sjukhus/piercingstället där man varit men det är ju stängt nu och i ärlighetens namn vet jag inte vad dom ska göra på piercingstället mer än att säga just "tvätta ordentligt". Jag gillar inte min piercingstudio heller och sätter gärna inte min fot där mer än vad jag absolut måste.

En del säger man ska ta ut smycket och låta det läka - men jag tycker det känns som det kan läka ihop ändå? har läst några trådar där folk säger att det läkt ihop för dem.


Vad tror ni, är jag helt fucked eller kan det lösa sig det här?
Bifogar bild så ni får se skadan, såg ut sådär imorse efter jag sovit.

I nuläget har jag två plåster som håller ner sidan där barbellen rivits upp. En som håller ner barbell-kulan så den trycks mot min kropp och en annan som bara skyddar.

Har ritat en ful bild i paint så ni kan se hur det ser ut.
Jag har rätt bra koll på sårläkning och sårtvätt, har pluggat till skuksyrra så det ska inte vara något problem för övrigt men ja, det gäller ju det ska gå bra att läka också.


Edit:
Bild - http://postimg.org/image/llwizbgw5/
__________________
Senast redigerad av ver0 2015-08-02 kl. 12:27.
Citera
2015-08-02, 12:43
  #2
Medlem
Cherry6s avatar
Eftersom piercingen blivit ett öppet sår som den är som nytaget ska du återgå till samma rutiner som när du gjorde den, och övertvätta inte sådär! Två gånger/dag räcker, och smörj med helosankräm. Övertvättar du torkar du ut piercingen och fördröjer läketiden, men du kan bära kompress över piercingen en vecka framåt så den inte skaver det öppna såret och samlar på sig bakterier. Den kommer bli bra så länge du sköter den som den ska och har tålamod!
__________________
Senast redigerad av Cherry6 2015-08-02 kl. 12:46.
Citera
2015-08-02, 13:01
  #3
Medlem
ver0s avatar
Okej, ja det är det jag läst också

Var lite nojig det inte stämde in på min skada dock. Det verkar ju finnas en hel del olika sätt att gå tillväga på där ute och jag tar gärna det som krver minst jobb med andra människor inblandade


Så för att sammanfatta:

- Tvätt två gånger om dan med saltvattenlösning - jag brukar köra bad i 10 minuter dock, samma sak?
- Köp helosankräm och gegga på (en gång om dan ?)
- Köp kompress så den inte skaver

Stämmer det?
__________________
Senast redigerad av ver0 2015-08-02 kl. 13:04.
Citera
2015-08-02, 18:54
  #4
Medlem
Som ovanstående sa, så länge du inte övertvättar piercingen ska det nog gå bra. Sår ska man låta vara förutom morgon och kväll när man tvättar det. Och aldrig pilla heller!

När jag skaffade en helix läkte den på jätte bra, men jag trodde det skulle gå bättre om jag tvättade den oftare. Det slutade med att den stöttes ut! Så så länge du låter den vara förutom när du tvättar den försiktigt kan du ta det lugnt!
Citera
2015-08-02, 18:57
  #5
Medlem
Och ha såret omlagt också nu när det är öppet! Rötmånaden närmar sig dessutom. Bakterierna gror som satan!
Citera
2015-08-02, 20:05
  #6
Medlem
Cherry6s avatar
Precis! Vad som hänt när du rivit upp din piercing är att den blivit ett öppet sår, vilket en piercing är som nytaget, därför är det bara att återgå till samma rutiner som du hade då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback