Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2015-08-03, 14:52
  #109
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biggestblow
Tsss. "Invandrare röstar på SD", jomen tjena. Klart, föga förvånande att invandrarna, dessa huggtandsutrustade blodsugare, skall belastas även för SD. Något annat vore ju otänkbart.


8.5% av utlandsfödda röstar SD även jag.

det gick från 1.8% till 8.5 % på under 6månader.

Proppen har gått även invandrare börjar förstå att detta går åt helvete och att SD ej är rasister.
Citera
2015-08-03, 15:11
  #110
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Har också tänkt tanken många gånger. Jag kommer antagligen engagera mig när jag är färdig med nuvarande jobb.

Ledsen fridolin vi tar inte emot vadsomhelst.
Citera
2015-08-03, 15:27
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Låt mig gissa bostadsort. Saltsjöbaden? Bromma? Danderyd? Någon gång varit utanför tullarna?

Öh? Alla dessa platser ligger utanför tullarna?
Citera
2015-08-03, 16:20
  #112
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostiga.Sheriffbrickan
Ledsen fridolin vi tar inte emot vadsomhelst.

hahaha va?
Citera
2015-08-03, 16:58
  #113
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
Funderar själv att gå med i SD och bli medlem men inte att rösta på dom.
Är rädd att om SD får full makt så sitter vi oliktänkande väldigt dåligt till.

Gissar på lagar som kan användas för att fängsla oliktänkande och så vidare.

Då är det bättre att det ser ut som om man är en i gänget.

Det låter som om du hellre borde fundera på att gå med i v eller mp som ju verkligen inget annat önskar än att kunna slänga oliktänkare i finkan...eller t o m bränna upp dem a la isis-style.
Om du är orolig för att bli felaktigt utpekad som feltänkare så akta dig även för expo m fl som sponsras och mer än gärna gör stor sak av vilken ras man råkar tillhöra eller ej.
Citera
2015-08-03, 18:43
  #114
Medlem
Svenskares avatar
SD är som en hink piss, kort och gott en hink full med piss. Att sitta och inbilla sig att det skulle vara svårt att göra karriär inom SD är ju befängt. Haha, de kan fylla ut de tomma stolarna i partiet med andelen arbetslösa ungdomar. Hah, de skulle kunna skapa jobb på det sättet.

- Ja vad har du för kompetensnivå?
- Ingen.
- Jaha, men vad vill du med livet då?
- Ingenting.
- Jaha ja. Intressant. Vad känner du för att spela dataspel?
- Jajo det har jag gjort. Hela mitt liv faktiskt.
- Underbart, du är anställd! Du just den typen av dumhu... oj förlåt, jag menar typen av människa som partiet söker. Välkommen till oss.
Citera
2015-08-03, 18:50
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
SD är som en hink piss, kort och gott en hink full med piss. Att sitta och inbilla sig att det skulle vara svårt att göra karriär inom SD är ju befängt. Haha, de kan fylla ut de tomma stolarna i partiet med andelen arbetslösa ungdomar. Hah, de skulle kunna skapa jobb på det sättet.

- Ja vad har du för kompetensnivå?
- Ingen.
- Jaha, men vad vill du med livet då?
- Ingenting.
- Jaha ja. Intressant. Vad känner du för att spela dataspel?
- Jajo det har jag gjort. Hela mitt liv faktiskt.
- Underbart, du är anställd! Du just den typen av dumhu... oj förlåt, jag menar typen av människa som partiet söker. Välkommen till oss.

Källa på det meningsutbytet?
Citera
2015-08-03, 19:05
  #116
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
SD är som en hink piss, kort och gott en hink full med piss. Att sitta och inbilla sig att det skulle vara svårt att göra karriär inom SD är ju befängt. Haha, de kan fylla ut de tomma stolarna i partiet med andelen arbetslösa ungdomar. Hah, de skulle kunna skapa jobb på det sättet.

- Ja vad har du för kompetensnivå?
- Ingen.
- Jaha, men vad vill du med livet då?
- Ingenting.
- Jaha ja. Intressant. Vad känner du för att spela dataspel?
- Jajo det har jag gjort. Hela mitt liv faktiskt.
- Underbart, du är anställd! Du just den typen av dumhu... oj förlåt, jag menar typen av människa som partiet söker. Välkommen till oss.

Det där stämmer väl överens för hälften av riksdagens politiker.
Vi har en minister för högre utbildning och forskning utan en akademisk utbildning. Vi har en justitieminister som inte är jurist eller advokat.
Den dåliga nivån hos riksdagens politiker är fan skamligt.
Citera
2015-08-03, 20:29
  #117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Der.Rattenfanger
Som jag ser det är Sverige som nation i fritt fall. Det mesta tycks gå åt fel håll och speciellt då tunga frågor som Arbetslöshet, bostadsbrist, skola och omsorg, kriminalitet och försvar. Mycket av problemen, om inte rent av alla, kan härledas till den totalt huvudlösa invandringen av tredje världen-människor till Sverige.

Många i Sverige tycks dela mina åsikter och jag är helt övertygad om att Sverigedemokraterna kommer att bli största parti i valet 2018 med 25-30% av väljarstödet.

Min teori är att samhällsfenomen går i sinusformade vågor och att alla reaktioner har en motreaktion. I mångt och mycket tycks det som att den extrema invandringspolitiken i Sverige är ett fall av "överkorrigering" för det som i media ofta benämns (och överdrivs) som den nationalistiska våg i början av 90-talet.

Men vad som går upp måste också komma ner och det gäller även massinvandringen till Sverige. För eller senare kommer politiker, myndigheter och inte minst folket tvingas nyktra till och kräva ändring. När fullgod sjukvård inte längre kan levereras till skattebetalarna, när Zigenarläger växer fram i parker och skolan går åt helvete kommer Sverigedemokraternas opinionssiffror rusa i höjden, vilket vi redan har börjat se.

När då "maktövertagandet" väl har skett och alla kappvändare och bekväma konformister rättar sig i ledet och erkänner att invandringen förde inte med sig det mångkulturella paradiset politikerna och media lovade kommer då Sverigedemokrater att ses som pionjärer? Som modiga nationalhjältar som stod upp i motvind mot etablissemanget trots hot och våld? Jag hör ofta i Sverige-vänliga kretsar att SD befinner sig i samma stadie nu som arbetarrörelsen i Sverige gjorde i början av 1900-talet. Precis som Per-Albin Hansson i början såg som en extremist men sedan som en landsfader kommer kanske Jimmie Åkesson att ses på samma sett?

Om detta nu blir fallet är det då taktiskt att gå med i Sverigedemokraterna nu i detta läge? Kommer man då att ses som någon som såg ljuset före alla andra? Kommer man i framtiden få creed för att man gick med i SD innan det var hippt?

Inget inlägg i SD-debatten utan en nazi-referens så här kommer min: Alla som gick med i Nazistpartiet i Tyskland fick ett medlemsnummer, ju lägre desto bättre. Hade man ett medlemsnummer som understeg det antal som var inskrivna vid maktövertagandet ansågs man som en ursprungsmedlem och inte som en karriärist som enbart gick med för att det var gynnsamt att stå på segrarens sida.

Så vad Tror ni? bör man gå med i SD idag inte enbart av ideologisk övertygelse utan även av taktiska skäl?

Ja att vara tidig medlem i nsdap eller hur det förkortades var bra i början, till krigslyckan vände, då var det en nackdel.....jag hade satsat på medlemskap i ett alliansparti istället. Snygg partiledare och tendenser till kritik av flyktingpolitik? Kd. Självsäkrast? C. Outtröttlig om skola o försvar? Fp. M? Ja från att ha lockat breda skaror måste de nog tänka om. Akb har kommit lite fel det sista
Citera
2015-08-04, 13:35
  #118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biggestblow
Var ska du skicka mig då? Jag tänker då stanna. Du har ingen rätt att bestämma över vilket land jag ska bo i.

Snälla lilla du, sluta trolla och kryp till korset.
Som du uttrycker dig så har du garanterat ingen bestämmande position i något seriöst företag.
Speciellt INTE i företag inom finans med 1000-tals anställda.

Du kanske jobbar på Expo eller något annat flummigt statssponsrat vänsterkollektiv.
Kanske du även har en position som gruppledare på ett telemarketing företag.

Kan informera dig att många av mina bekantar som är invandrare från olika länder röstar och stödjer SD.
Eftersom jag umgås med människor inom samma samhällsklass som jag befinner mig i så är även dessa invandrare från medelklass familjer.
Intelligenta med bra jobb och normal social bakgrund.

Ingen i min vänskapskrets är blyg att berätta vart man står politisk även om vissa (svenskar) fortfarande röstar efter gamla vanor S eller M.
Citera
2015-08-04, 14:03
  #119
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Det där stämmer väl överens för hälften av riksdagens politiker.
Vi har en minister för högre utbildning och forskning utan en akademisk utbildning. Vi har en justitieminister som inte är jurist eller advokat.
Den dåliga nivån hos riksdagens politiker är fan skamligt.

Många unga med politiska ambitioner funderar på om de ska satsa på politik, eller en karriär som alla andra. De upptäcker att de bara är medel i sin klass, men de pratar bra och övertygande. Då blir det SSU eller Grön ungdom i stället för svarven eller butikskassan eller utanförskapet.

Som politiker kan man på sin höjd räkna med att få sitta i fullmäktige. Ett tråkigt jobb som en i flocken som inte kan påverka något alls. Särskilt som Sd representant där man inte tillhör majoriteten och därmed inte får några andra uppdrag kan det kännas meningslöst. En väntan på bättre tider då Sd kanske tar makten.

De flesta kommer snabbt underfund med sin egen förmåga att tala inför klassen och det är de enda avgörande provet om de ska bli politik eller längre studier. Den som inte klarar någotdera får räkna med ett liv i utanförskap och arbetslöshet.

För 30 år sedan fanns fortfarande jobb inom tillverkningsindustrin med dessa är nästan borta i dag.
Citera
2015-08-14, 20:36
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Många unga med politiska ambitioner funderar på om de ska satsa på politik, eller en karriär som alla andra. De upptäcker att de bara är medel i sin klass, men de pratar bra och övertygande. Då blir det SSU eller Grön ungdom i stället för svarven eller butikskassan eller utanförskapet.

Som politiker kan man på sin höjd räkna med att få sitta i fullmäktige. Ett tråkigt jobb som en i flocken som inte kan påverka något alls. Särskilt som Sd representant där man inte tillhör majoriteten och därmed inte får några andra uppdrag kan det kännas meningslöst. En väntan på bättre tider då Sd kanske tar makten.

De flesta kommer snabbt underfund med sin egen förmåga att tala inför klassen och det är de enda avgörande provet om de ska bli politik eller längre studier. Den som inte klarar någotdera får räkna med ett liv i utanförskap och arbetslöshet.

För 30 år sedan fanns fortfarande jobb inom tillverkningsindustrin med dessa är nästan borta i dag.

Men kan inte SD erbjuda en del politiska karriärer åt de ungdomar du beskriver? SD tycks heller inte ha någon trovärdig lösning på hur tillverkningsindustrierna ska bli mer intresserade av att anställa folk.
Vad tror du själv om en karriär inom SD? Talar du lika gärna som du skriver?
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback