Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2016-04-10, 02:07
  #49
Medlem
Masskontrolls avatar
Tvingade igenom mig vad kan det ha varit, två eller kanske tre avsnitt när den nyss hade startat. Pinsam, cheesy generisk smörja som man sett tusen gånger innan med överspelande jättecoola karaktärer med begränsad och onyanserad mimik. Coola bizniz-judar med generiska New York-dialekter. Jättefräcka musikmontage och jätteflippade fest- och knarkscener bla bla bla. Mm, cool fräsch dekadens verkligen! Spyr på detta koncept. Synd att förstöra fin gammal musik med så'nt här. Kände mig riktigt obekväm när jag satt och såg detta trots att jag var tungt drogad vid tillfället. Det säger det mesta. Smäck!
Citera
2016-04-11, 14:19
  #50
Medlem
Väldigt lik "the wolf of wall street" imo. Fast med härlig musik.

Blir väldigt mycket samma sak när Richie drogar sönder sig och ångrar sig i slutet av varje avsnitt.
7/10
Citera
2016-04-12, 01:41
  #51
Medlem
junazs avatar
Först nu börjar det dock ta fart på riktigt, när han fick erbjudandet från snutarna han inte kunde avböja. Antar att det är upplägget inför nästa säsong - att Richie ska försöka sätta dit Galasso och samtidigt klara sitt eget skinn med allt vad det innebär.
Citera
2016-04-19, 22:45
  #52
Medlem
Jag kikade på piloten och kände verkligen inte att det brann i knutarna att traggla mig igenom det andra avsnittet. Hur tar sig serien efter det? Det måste skärpa upp sig ordentligt och bli spännande någonstans också - det kan inte bara vara ögon- och till viss del örongodis.
Citera
2016-04-20, 15:41
  #53
Avstängd
Juristchefens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
Jag kikade på piloten och kände verkligen inte att det brann i knutarna att traggla mig igenom det andra avsnittet. Hur tar sig serien efter det? Det måste skärpa upp sig ordentligt och bli spännande någonstans också - det kan inte bara vara ögon- och till viss del örongodis.

Piloten var för lång men det blir bättre och bättre.
Citera
2016-06-22, 19:44
  #54
Medlem
Fred Friendlys avatar
Serien är nedlagd.
Citera
2016-06-22, 20:10
  #55
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Serien är nedlagd.

Från att ha fått förnyat redan innan säsong 1 starta typ så lägger dom ner den, som sagt HBO har problem.
Citera
2016-08-07, 16:02
  #56
Medlem
onzycs avatar
Trist att man lägger ned serien.

Jag hade förväntat mig ett mer storslaget drama i sann HBO-anda om 70-talslivet som musiker och skivbolagspamp i New York. Nu blev det mest som någon skrev tidigare en bisarr komedi i likhet med The Wolf of Wall Street. Det märks verkligen att det är Martin Scorsese som är en av huvudmännen bakom serien.

Men med tanke på vad Scorsese har producerat tidigare, Mick Jaggers insyn i hur det var under den här eran och med en Terence Winter med på ett hörn dessutom så förväntade jag mig mer.

Serien var ju onekligen välgjord osv. Men mindre fokus på knark, knulla och urspårningar och ett större fokus på musiken och saker runt den. Sen skall det tilläggas också att Bobby Cannavale gör en grym insats. Stundtals riktigt jävla bra.
Citera
2016-10-01, 16:40
  #57
Medlem
fernebos avatar
Har precis kämpat mig igenom halva säsongen utan att bli särskilt imponerad, så kikade in här för att kolla vad folk egentligen tycker. Hade ingen aning om att den var nedlagd. Inte så förvånande iofs.

Trodde HBO, Scorsese & Co att folk skulle orka följa en serie där i princip samma saker händer i varje avsnitt? Det är så mustigt och 70-taligt och knarkigt hela tiden, men man orkar helt enkelt inte bry sig. Karaktärerna är så underutvecklade och ointressanta att man skiter i vad som händer. Vilken jävla fiaskoserie med tanke på vilka som varit inblandade.
Citera
2020-09-29, 02:37
  #58
Medlem
Grym scenografi och coola karaktärer. Dock lite för många karaktärer där majoriteten är tradiga tkr jag. Ibland blir de lite för rörigt och hetsigt. Vill egentligen tycka om serien mer än jag gör pga scenografin, Scorsese och Bobby cannavae men tyvärr blir jag inte hooked
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback