Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-31, 22:37
  #1
Medlem
Buffazs avatar
Tja,

Har köpt mig en Maschine MK1 till min lilla hemmastudio nu har jag dock hittat ett problem och det är att om jag kör igång Maschines egna DAW så får jag ljud på det men inte på Ableton eller FL Studio och om jag kör igång en av de först så får jag inte ljud på Maschines DAW. Jag vet att jag kan köra Maschine som vst i de andra programmen men tyckte inte det fungerade så bra så jag ville köra Maschine vid sidan om och sen dra over min beats från Maschine DAW till de andra programmen.

Vad jag har förstått så har det med Asio drivern att göra att den bara kan hantera en åt gången och nu undrar jag då om nån vet om nån smart lösning på detta?

//Buffaz
Citera
2015-07-31, 23:52
  #2
Medlem
Finns oftast något i options som heter "release asio driver in background" alltså så den tillåter mer än DAW att använda den. Prova det annars är det kanske någon annan inställning, midikanaler och sånt rätt inställt på maskinen jämfört med DAW o.s.v?
Citera
2015-08-01, 00:08
  #3
Medlem
Buffazs avatar
ok tack ska kolla lite vad som finns för möjligheter
Citera
2015-11-11, 12:50
  #4
Medlem
BigLuciphers avatar
Jag ville bara säga att Machine SUGER KUK.
Funkar inte överhuvudtaget med logic, bara buggar överallt och kan inte göra det man vill.

Dess egen programvara suger ännu mer KUK, den minst intuitiva programvaran jag sett.

Äcklig maskin, köp nåt annat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback