Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2015-08-01, 09:31
  #49
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Om helt oskyldiga Greta och hennes man upptäcker en låda på tomten så undrar dom givetvis hur den hamnat där och vad den innehåller och öppnar den för att kolla.

Har man däremot inte har rent mjöl i påsen och på något sätt skaffat sig ovänner eller blivit hotad så kanske man lätt får för sig att det är explosiva saker i kartongen.
Det finns ett alternativ till. Sjukdom. Om man tex är paranoid eller schizo så är det inte konstigt om man reagerar på det här viset. Men det hade nog kommit ut i så fall. Det är mycket mer troligt att det är någon som har lite "förhandlingsproblem" så att säga.
Citera
2015-08-01, 09:59
  #50
Medlem
bagarn29s avatar
Om det står en okänd kartong på din uppfart, skulle du gå fram och kolla vad det var för något?
Citera
2015-08-01, 10:12
  #51
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om det står en okänd kartong på din uppfart, skulle du gå fram och kolla vad det var för något?

Varför inte?
Citera
2015-08-01, 10:15
  #52
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om det står en okänd kartong på din uppfart, skulle du gå fram och kolla vad det var för något?
Självklart. Skulle inte du?
Citera
2015-08-01, 10:21
  #53
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Självklart. Skulle inte du?

Allvarligt talat så skulle jag nog avstå. Bör tilläggas att jag inte har firma eller förmögenhet så jag skulle bli väldigt förvånad och misstänksam.
Citera
2015-08-01, 23:54
  #54
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om det står en okänd kartong på din uppfart, skulle du gå fram och kolla vad det var för något?
eh, ja. Tror/hoppas att de flesta skulle göra samma sak.
Det finns ett hundratal troliga anledningar till att det står en kartong på din garageuppfart. Att det är en bomb är inte en av dom.

Trodde inte folk gick på all skrämselblask som aftonbladet skriver om. Men men.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback