Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-08-06, 14:53
  #13
Medlem
Signalkabels avatar
Vet inte om jag träffar rätt i relation till TS, men jag ser flera exempel på PK inom SD. Dels, och kanske framför allt, i partibyråkratins anpassning till medias berättelse om "rasism" med påföljande utrensningar av folk vars åsikter inte avviker mer från partilinjen än det finns olika vänstersekterister inom V som inte utesluts av sitt parti.

I sakfrågor finns exempel som tyder på klassisk svensk etatism som jag ser som PK i det att fakta och påföljande lagstiftning bestäms av politisk vilja snarare än faktisk verklighet samt att motståndarna i sakfrågan förminskas, förlöjligas eller förföljs av våldsmonopolet, media och övriga samhällsfunktioner. Stora resurser sätts in för indoktrinationsarbetet av befolkningen där skolan har den största rollen i att implementera en artificiell övermoral och jag behöver inte gå full foliehatt för att se att detta för närvarande gäller fler frågor än mångkultursprojektet. Jag ser inte att SD själva inte skulle använda denna makt när de själva får den, PK-tänket ligger kvar men innehållet förändras så att säga.

På gräsrotsnivå är knarkotikapolitiken det tydligaste exemplet där jag förundras över hur en viss typ av SD:are på FB upphöjer sig själva för att ha genomskådat den STORA BLUFFEN från media och maktelit samtidigt som de går på de andra bluffarna dagligen. Något klingar falskt när de som tror sig sett igenom the Matrix likväl använder samma PK-paradigms härskartekniker i andra frågor.

Nu följer jag inte den interna debatten inom partiet så jag vet inte hur många smått vansinniga eller smått visionära motioner det läggs på deras partistämmor i jämförelse med andra partier men nog borde det finnas plats inom SD för lite mer frihetliga förslag kring skolplikten eller varför inte låta de stora infrastrukturprojekten som samhället behöver (och har råd med med negativ ränta) bli del av deras integrationspolitik? Det finns väl hur mycket enklare arbetstillfällen som helst om man ska lägga järnväg exempelvis.

Finns det förslag om att förenkla egen elproduktion eller att generellt minska det offentligas OCH det privata näringslivets makt över medborgarna så välkomnar jag dem också. Att man är socialkonservativ betyder inte att man med nödvändighet måste bevara de senaste årens Värdegrundspolitiserande av de offentliga verksamheterna, man kan också vilja bevara det organiska samhälle som växte fram parallellt med de sociala ingenjörskonsternas dito. Mer hembränneri i SD helt enkelt!
Citera
2015-08-06, 14:59
  #14
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muslemhunter
Nej, men SD tycks ju ändå måna mer om flyktingar generellt än 7klövern. Som är de som låtsas vara så "flyktingvänliga"...
Våra nuvarande politiker månar varken om Svensken eller invandraren. De månar enbart om sitt Svenska rykte i omvärlden som kommer att bli ett dyrt rykte och som i Svenskars ögon börjar byggas till ett politikerförakt, och jag pratar även om andra och första generationens invandrare.
Alla ruskar på huvudet och skriker medan STRUTSARNA dansar polskajenka eller vad sjutton de nu håller på med.
Har inte hört politiker pratat om Sverige eller Svenskar på vet inte hur många år nu.
De anser att den politiken är bra. Nej usch säger jag bara.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback