Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-31, 17:07
  #1
Medlem
Hej!

Var precis på vårdcentralen efter 3-4 dagar med feber!

Doktorn jag var hos kollade i min hals och sa att jag behöver ta penicillin.

Hon tog inga prover eller liknande på min hals. Hon kollade och sa att jag hade en bakteriell infektion i halsen och jag mår för övrigt mycket bättre idag. har än så länge ingen feber.

Mvh
Davko
Citera
2015-07-31, 17:12
  #2
Medlem
QEX13s avatar
Ja, ta det om du har fått det. Läkarna är normalt väldigt restriktiva med det. Risken är att det blir mycket värre, med amputerade ben och armar... (jag är allvarlig).
Citera
2015-07-31, 17:18
  #3
Medlem
Mår du bra så ska du såklart undvika skiten, slipper betala för't också
Citera
2015-07-31, 17:22
  #4
Medlem
jag brukar vara emot tabletter och liknande. Jag har lite känningar i halsen men inte mycket och hade jag inte varit hypokondrisk så hade jag inte gått till vårdcentralen idag. så jag vete fan alltså men känns lite som att penicillin var lite att ta i :P
Citera
2015-07-31, 18:32
  #5
Medlem
St-Sixtuss avatar
Bakteriella halsinfektioner med streptokocker kan i vissa fall gå ut i kroppen och slå sig på leder och orsaka reumatisk feber. Symtom är feber och artrit i flera leder, så var en snäll pojke nu och tag den medicin som doktorn ordinerat.

Grupp A-streptokocker, GAS, är en typ av streptokocker som kan orsakar halsfluss, scharlakansfeber, rosfeber, svinkoppor och blodförgiftning. Sjukdomstillstånden kan variera i svårighetsgrad och har du otur kan du få ett riktigt helvete.
Citera
2015-08-03, 09:04
  #6
Moderator
ofays avatar
Alternativ medicin --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2015-08-03, 19:13
  #7
Moderator
fredrik686s avatar
Om du är bättre idag och inte vill ha behandling så blir väl första frågan varför du ens gick till läkaren?

Men om du inte vill ha behandlingen och det känns som att det är på bättringsvägen så kan du strunta i att ta antibiotikan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback