Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-07-31, 13:36
  #1
Medlem
Hallå alla klockintresserade. Mitt intresse för klockor började med en breitling A17045 SO och har hittat min nya favorit och ska beställa den från NTWATCHES. Klockan han beställde åt mig helt ny kommer kosta mig runt 100k vill inte säga exakt för att vara anonym.
Ägaren hade en annons om exakt en sån ute på chrono24 men sa att den var såld och var inga problem att beställa en ny.
Min frågor är två och lyder följande:
Någon som handlat på NTWATCHES?
Vart beställer han ifrån isf ifrån?
Misstänker ingenting men som en bil vill man alltid kolla runt innan stora köp.

Tack på förhand.
Citera
2015-07-31, 13:45
  #2
Medlem
Det är en arab vid namn Colak, som har "butiken" hemma i sin lägenhet på Söder av Helsingborg. Han uppger adress Södergatan 74, men det ligger ingen butik där. Bor själv i Helsingborg. Han hänvisar även till en kontaktperson han har i Frankrike, jag gissar att klockorna köpt in på klock-auktioner runt om i Europe. Skulle jag handla en klocka i den prisklassen du nämnder, så hade jag nog föredragit en etablerad klockhandlare med fysisk butik, där man kan få after-care service. Jag väljer själv Nymans ur för mina Rolex-inköp.
Citera
2015-07-31, 16:12
  #3
Medlem
Out-of-Steps avatar
Varför just NTwatches av alla?
Troligtvis köper han av ADs som inte når upp till sin säljkvot. Om priset är betydligt mycket mindre hade jag frågat honom.

Nämn annars vilken modell du söker om du känner dig osäker med denna säljaren.
__________________
Senast redigerad av Out-of-Step 2015-07-31 kl. 16:16.
Citera
2015-07-31, 16:32
  #4
Medlem
Tack för seriösa och bra information. Kommer inte genomföra detta köp under dessa förhållanden. Hade gärna sagt modellen men vill inte säga ifall säljaren skulle se. Tackar och bockar men kommer då vänta tills rätt säljare har modellen inne.
Citera
2015-07-31, 16:39
  #5
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilpop
Tack för seriösa och bra information. Kommer inte genomföra detta köp under dessa förhållanden. Hade gärna sagt modellen men vill inte säga ifall säljaren skulle se. Tackar och bockar men kommer då vänta tills rätt säljare har modellen inne.
Hmm nåväl, hade ju annars kunnat tipsa om butiker. En AD går alltid före allt såvida de har ett rimligt pris (du kan pruta hos AD!), sedan kommer ju gråhandlare så som Uret.se och därefter småbutiker/privatpersoner.

Är det en utgången modell eftersom du nämner att du behöver vänta på rätt säljare?
Citera
2015-07-31, 17:11
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Hmm nåväl, hade ju annars kunnat tipsa om butiker. En AD går alltid före allt såvida de har ett rimligt pris (du kan pruta hos AD!), sedan kommer ju gråhandlare så som Uret.se och därefter småbutiker/privatpersoner.

Är det en utgången modell eftersom du nämner att du behöver vänta på rätt säljare?

Har PMat dig. Förklara gärna förkortningen "AD" då jag enbart har använt Chrono24.
Citera
2015-08-03, 22:38
  #7
Medlem
Point Blanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilpop
Har PMat dig. Förklara gärna förkortningen "AD" då jag enbart har använt Chrono24.

AD = Authorized dealer.
Citera
2015-11-19, 21:52
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det är en arab vid namn Colak, som har "butiken" hemma i sin lägenhet på Söder av Helsingborg. Han uppger adress Södergatan 74, men det ligger ingen butik där. Bor själv i Helsingborg. Han hänvisar även till en kontaktperson han har i Frankrike, jag gissar att klockorna köpt in på klock-auktioner runt om i Europe. Skulle jag handla en klocka i den prisklassen du nämnder, så hade jag nog föredragit en etablerad klockhandlare med fysisk butik, där man kan få after-care service. Jag väljer själv Nymans ur för mina Rolex-inköp.




Hej
Bra att du vet vem jag är , NTWATCHES AB driver endast Nätbutik har du tid någon gång kom förbi (Södergatan 74) så bjuda vi på kaffe :-)
Vi är varken arab eller heter colak.Varan admin från www.ntwatches.com sitter i Frankrike.
After-Care -Service (NÖJD KUND GARANTI) lämnar vi alltid till vara Klockor
Läs gärna genom andra Forer där ser du att vi ha endast nöjda Kunder.Eller googla helt enkelt Ntwatches AB där får du läsa allting om oss.

Tack för alla trevliga kommentarer

Mvh
Taner // Ntwatches
Citera
2016-02-09, 23:49
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ntwatches-AB
Hej
Bra att du vet vem jag är , NTWATCHES AB driver endast Nätbutik har du tid någon gång kom förbi (Södergatan 74) så bjuda vi på kaffe :-)

Haha klassisk blattemaffia-omskrivning för "du ska få skalle inslagen"
Citera
2016-03-26, 12:40
  #10
Medlem
MongoHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ntwatches-AB
Hej
Bra att du vet vem jag är , NTWATCHES AB driver endast Nätbutik har du tid någon gång kom förbi (Södergatan 74) så bjuda vi på kaffe :-)
Vi är varken arab eller heter colak.Varan admin från www.ntwatches.com sitter i Frankrike.
After-Care -Service (NÖJD KUND GARANTI) lämnar vi alltid till vara Klockor
Läs gärna genom andra Forer där ser du att vi ha endast nöjda Kunder.Eller googla helt enkelt Ntwatches AB där får du läsa allting om oss.

Tack för alla trevliga kommentarer

Mvh
Taner // Ntwatches

Jag har handlat en klocka hos Taner. Han är seriös på alla sätt... Trevlig att prata med, kan klockor och jag är mycket nöjd. Kan rekommenderas på alla sätt.
Citera
2016-03-26, 12:42
  #11
Medlem
MongoHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo845killen
Haha klassisk blattemaffia-omskrivning för "du ska få skalle inslagen"

Trams! Jag fick inte skallen inslagen. Jag fick bra service och möjlighet att titta på ett par olika Rolexmodeller innan jag slog till på en... Taner är helt seriös och jag kommer säkerligen att handla där igen!
Citera
2016-06-18, 17:52
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MongoHasse
Trams! Jag fick inte skallen inslagen. Jag fick bra service och möjlighet att titta på ett par olika Rolexmodeller innan jag slog till på en... Taner är helt seriös och jag kommer säkerligen att handla där igen!


Han har en klocka jag är intresserad av..men dålig hemsida och dålig svenska ger dåliga vibbar..var såg du på klockorna?,i hans lägenhet?..hade det varit hos en klockhandlare med fysisk butik hade jag köpt klockan idag..
__________________
Senast redigerad av childfree 2016-06-18 kl. 17:59. Anledning: Ändra texten
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback