Citat:
Ursprungligen postat av
TovesTroll
Hejsan. Jag fick en böter på 150 euro i Holland för ett tag sedan. Trodde jag skulle komma undan etc, men nu har ett inkassobrev från Holland kommit. Jag undrar dock ifall jag kan komma undan fortfarande, eller om jag borde betala nu? Jag menar, vad kan dom göra om jag inte betalar? Måste de inte kontakta den svenska inkassobyron först? Orkar dom det? etc etc
Tack på förhand
Om du inte betalar kommer de att plocka dig nästa gång du landar på Schiphol, så strunta i det hela om du inte har intresse av att komma åter. Vilka påföljder du får på svensk mark kan jag dessvärre inte svara på.
Vidare så verkar du ha svårt att förstå hur du skall betala, du kommer inte att få något brev på engelska. Men längst ner på sidan finns en gulaktig del förmodar jag? Där hittar du även något som heter "Kenmerk", det är numret som du skall peta in när du betalar till uppgivet konto så myndigheten i fråga vet vilken betalning detta avser. Kontonumret föregås av NL 40 INGB, eller NL ABN, eller NL RAB (beroende på bank) - sedan en 10 siffror (kontonummer/IBAN). Googla bic/swift på banken i fråga om det inte framkommer klart.
Lycka till!