• 1
  • 2
2015-07-31, 11:13
Medlem
Koyaks avatar
Ännu en knarkturist som har betett sig som en idiot ?.
Ta kontakt med någon, det måste väl finnas email eller adresser i brevet? och be dom skicka en engelsk version
Citera
2015-07-31, 11:44
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Diego
Den stora risken är att drt tillkommer mer kostnader ju längre du väntar på att betala.

Vet inte hur det fungerar i holland, men om du inte svarar kan de säkert ansöka om europeiskt betalningsföreläggande

Nej, eftersom det verkar vara fråga om böter så kan det ansökan om verkställighet direkt hos KFM.

Se tillämplig lag:

http://www.notisum.se/Rnp/sls/lag/20091427.htm
Citera
2015-07-31, 12:04
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Nej, eftersom det verkar vara fråga om böter så kan det ansökan om verkställighet direkt hos KFM.

Se tillämplig lag:

http://www.notisum.se/Rnp/sls/lag/20091427.htm
Där ser man. Ännu ett skäl att TS betalar.

Låter märkligt att haschrökarna går via ett inkassobolag och inte direkt till kfm?
Citera
2015-07-31, 12:41
Medlem
varför sparade du inte den första böteslappen du fick? Då hade du inte haft några problem nu. Men som sagt, betalar du inte böterna så går det inte till inkasso utan till fogden.
Citera
2015-07-31, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TovesTroll
Hejsan. Jag fick en böter på 150 euro i Holland för ett tag sedan. Trodde jag skulle komma undan etc, men nu har ett inkassobrev från Holland kommit. Jag undrar dock ifall jag kan komma undan fortfarande, eller om jag borde betala nu? Jag menar, vad kan dom göra om jag inte betalar? Måste de inte kontakta den svenska inkassobyron först? Orkar dom det? etc etc

Tack på förhand

Om du inte betalar kommer de att plocka dig nästa gång du landar på Schiphol, så strunta i det hela om du inte har intresse av att komma åter. Vilka påföljder du får på svensk mark kan jag dessvärre inte svara på.

Vidare så verkar du ha svårt att förstå hur du skall betala, du kommer inte att få något brev på engelska. Men längst ner på sidan finns en gulaktig del förmodar jag? Där hittar du även något som heter "Kenmerk", det är numret som du skall peta in när du betalar till uppgivet konto så myndigheten i fråga vet vilken betalning detta avser. Kontonumret föregås av NL 40 INGB, eller NL ABN, eller NL RAB (beroende på bank) - sedan en 10 siffror (kontonummer/IBAN). Googla bic/swift på banken i fråga om det inte framkommer klart.

Lycka till!
Senast redigerad av VanVreeswijk 2015-07-31 kl. 14:50.
Citera
2015-07-31, 16:07
Medlem
TovesTrolls avatar
Tack för alla svar, verkar som att det blir till att knalla iväg till banken för att (få hjälp med att) betala. Fitta också
Citera
2015-07-31, 16:13
Medlem
lirareflashbacks avatar
Betala om du kan :-)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto