Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-30, 23:33
  #1
Medlem
Jag var hos läkaren idag (torsdag) och fick ett piller som ska stoppa graviditeten. Ska om 2 dagar använda cytotek i underlivet för att starta blödningarna. Men min undran är om jag kan ta det redan imorgon (fredag istället för lördag som läkaren sa) för att starta processen.

Min sambo är bortrest och jag vill få det här avklarat innan han kommer hem. Det är inte med han som jag blivit gravid, därför har jag panik.

Enormt tacksam för svar
Citera
2015-07-30, 23:55
  #2
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbroralfred
Jag var hos läkaren idag (torsdag) och fick ett piller som ska stoppa graviditeten. Ska om 2 dagar använda cytotek i underlivet för att starta blödningarna. Men min undran är om jag kan ta det redan imorgon (fredag istället för lördag som läkaren sa) för att starta processen.

Min sambo är bortrest och jag vill få det här avklarat innan han kommer hem. Det är inte med han som jag blivit gravid, därför har jag panik.

Enormt tacksam för svar

Du ska vänta. Du har fått en tablett som heter Mifepristone och då ska Cytotec intas 36-48 timmar efter.

Citat:
i kombination med en annan behandling som kallas prostaglandin (Cytotec) (en substans som ökar sammandragningarna i livmodern) som du tar 36 till 48 timmar efter det att du tagit Mifepristone Linepharma.
Citera
2015-07-30, 23:57
  #3
Medlem
Följ läkarens anvisning, är du rädd för pojkvännen tar du överrasknings-spa med vän.
Du vet nog hur man gör för att vara borta en dag.
Citera
2015-07-31, 02:19
  #4
Medlem
Gör det i rätt tid enligt dos du får en menstruations blödning inget annat dvs den liknar detta, allt lugnt...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback