Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-10, 23:26
  #409
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Många har nog en felaktig uppfattning om att man tjänar mycket tid genom att köra snabbare.

Men i praktiken så tjänar man bara om man ska köra minst 10 mil.
Om genomsnittssvennebanan kör 1500 mil om året blir det ju en betydande tidsminskning.
Citera
2018-10-12, 21:52
  #410
Medlem
Finns det inga faror på en 80 väg ser jag inget problem i att ligga i 100 istället. Men kör man genom ett bostadområde i 70 istället för 40 som det står så kan man ju försöka tänka efter litegrann. Man sätter ju inte bara sitt egna liv i spel utan ev alla andras också.
Citera
2018-10-13, 00:55
  #411
Medlem
Schnyggves avatar
Jag har haft körkort i 17 år, i början låg man ju för nära, krockade en del och gjorde en del idiotgrejer...nuförtiden så har jag kommit på mig själv med att typ alltid hålla hastighetsgränsen, eller bara någon km över (finns det ens någon som alltid håller farten till 100% tror inte det)

Jag har inte direkt någon bil som skriker efter att få sträcka ut heller, men ändå!
Citera
2018-10-17, 02:13
  #412
Medlem
begernalles avatar
Nu har jag ju druckit några och är säkert bara gammal och bitter, men som i så många andra ämnen så finns det alltid genier som är LÅNGT före sin tid, jag citerar här Karl Gerhard från sin fantastiska kuplett Spott Ut!;

Man för motor-terrorismen tänker sätta P
Genom att lansera bättre vägvett
Det tror dom att det hjälper
Med att ropa ack och ve
Nej med mildhet botar man människornas brist
Herr bil-bilist
Vill du köra som en drulle
Så ska du köra som en drulle
Kärran över dal och kulle
Ska du föra
Om du hatar trafikanten
Så kör över trafikanten
Ty vad har den fjanten på din väg att göra
Vill du köra åtti-nitti
Så ska du köra åtti-nitti
Om det så är mitt i city
Du ska trivas
Kör du motorcykel-skrället
Ska du strunta uti skället
Får du lite lort i spjället
Så Spott ut!

TL;DR: Det var Bättre Förr eller Folk är Egoistiska Barnungar utan Riktiga Förebilder
Citera
2018-11-02, 16:52
  #413
Medlem
Stör mig ordentligt på folk som ska köra så jävla fort.
Om man ligger i 75 på en 70 väg så kommer det nån som lägger sig precis i arslet på en. Då brukar jag sakta ner mot 70 bara för att. Självklart inte i vänstra filen men högra.

Att tro att hastigheterna är satta pga av vägunderlaget kan vara det mest korkade jag har hört?
Ta en titt. På 70 vägar tex. Hur ofta är dom stängslade? Kan det kanske komma ut ett rådjur?

Att köra 100 på en 70 väg där det är 3 filer är ändå vågat med tanke på hur många dåliga förare det finns. Nån svänger vänster från mittenfilen för man tänker att det är en 70 sträcka, man har tid men bilen som kommer bakom kör 100. Dom sekunderna bilen bakom tar in kan mkt väl ge en krock.
Man är inte ensam på vägen.
Håll hastigheterna för fasen.
Citera
2018-11-02, 21:50
  #414
Medlem
SvetsarnFromHells avatar
Det är skönt....

Jag tycker det är ok på helt tomma vägar/motorvägar men stör mig på folk som inte bryr sig om 3-sekundersregeln och ska ligga precis bakom.
Citera
2018-11-02, 21:57
  #415
Medlem
poxers avatar
Det är mentalt tillfredsställande att köra fort, annars blir man uttråkad och börjar fippla med annat. Sen har ju hastighetsbegränsningarna sänkts på ställen helt omotiverat vilket gör att man fortsätter köra efter den gamla.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback