Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-30, 21:09
  #1
Medlem
Nihennas avatar
http://imgur.com/lXJSxIE

Dessa utslag får jag då och då på min panna. De försvinner sedan i några veckor tills det kommer tillbaka.

Det är inte finnar, då de varken är variga eller går att klämma (de svullnar snarare upp om jag försöker).
De gör heller inte ont, känns knappt förutom att jag brukar sitta och riva med fingrarna så att de går upp och börjar blöda.

Jag funderar på om det är någon form av irritation från någon av dessa två källor:
1. Jag brukar vakna med kuddarna och underlakanet på golvet, och då jag sover på mage funderar jag på det kan vara så att jag gnider pannan mot det sträva tyget på madrassen under natten, som då irriterar huden och det blir så här.

2. Aktivt kepsanvändande.

Någon annan möjlighet?

Pannan är det enda stället jag får dessa på, har de ingen annanstans.
Citera
2015-07-30, 21:18
  #2
Medlem
Du har ju två gissningar om vad det skulle kunna vara. Varför slutar du inte använda keps exempelvis, för att se. Om de inte kommer tillbaka, kan det vara det.

Prova?
Citera
2015-07-30, 21:19
  #3
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Du har ju två gissningar om vad det skulle kunna vara. Varför slutar du inte använda keps exempelvis, för att se. Om de inte kommer tillbaka, kan det vara det.

Prova?

Jag har rovat det ibland men kan inte dra någon riktig slutsats av det då de kommer tillbaka så ofrekvent.
Ibland kan de försvinna, också använder jag keps i en månad utan att de kommer, så kommer de tillbaka, eller så kan jag vara utan den i några dagar men så är det tillbaka.
Citera
2015-07-30, 21:28
  #4
Medlem
Testa att inte ha kepsen på dig över en längre tid.

Har du tvättat kepsen någon gång?
Citera
2015-07-30, 21:31
  #5
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkakommapanamn
Testa att inte ha kepsen på dig över en längre tid.

Har du tvättat kepsen någon gång?


Denna kepsen är ny, bara 2 veckor, men innan har jag ibland gjort det ja.

Okej, fr.o.m imorgon ska jag prova att gå utan keps i en vecka och se om det blir bättre igen.
Citera
2015-07-30, 22:19
  #6
Medlem
dumjaes avatar
Ser ut som finnar
Citera
2015-07-31, 05:13
  #7
Medlem
Kan bero på psykisk ohälsa, eller så kan det vara en allergisk reaktion
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback