Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-08-01, 16:16
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solares
Du vet inte ens om du har en diagnos, och som sagt så kan ADHD-symptom bero på brist av näringsämnen.

Fråga din läkare om doser, vi vet inte hur stor släng av ADHD du har, om du ens har det.

Håller med. Många blir även deprimerade, får ångest, social fobi och annat vid dagligt bruk.
Känner mig som TS med. Vilka näringsämnen menar du?
Citera
2015-08-01, 18:56
  #14
Medlem
Besök en läkare.

Läs på om vad de andra redan skrivit samt detta om testosteronbrist:
http://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=2306

Symtom som kan vara relaterade till hypogonadism
  • Minskad energi, motivation, initiativförmåga, ökad aggressivitet (irritabilitet)
  • Nedstämdhet, depression
  • Försämrad koncentrationsförmåga och sämre minne
  • Sömnstörningar, ökat sömnbehov
  • Mild normokrom, normocytär anemi (inom normalområdet för kvinnor)
  • Ökad uppbyggnad av subkutant och intraabdominellt fett
  • Minskad arbetskapacitet psykiskt och fysiskt
Citera
2015-08-02, 00:09
  #15
Medlem
Mycket av det som lagts fram i tråden kan också bero på depression och allmänt förfall (brist på rutiner, dåliga vanor etc.). Just att du inte kan sitta still kan ju däremot vara en indikator på t.ex. ADHD. Om man surfar för mycket och blir "van med" det snabba flödet som internet innebär och inte väger upp detta med längre texter så kan man få svårare att koncentrera sig, samma sak gäller om man har dålig kost, inte motionerar och inte har rutiner (arbetslös ex.vis).

Begär att få en utredning så att du kan få hjälp, men undvik att självmedicinera!
Citera
2015-08-02, 17:02
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strigidae
Känner mig som TS med. Vilka näringsämnen menar du?
Jag vet inte exakt vilka. Jag vet bara att förbättrad kost, mer motion och annan mental träning är några saker som kan ta bort ADD/ADHD-symptom. Det är viktigt att förstå det för alla läkare är inte så kost- och motions-inriktade. Jag vet en del som har fått diagnosen utan att läkare har utrett andra orsaker.

Men nötter, frukt och grönsaker, och omega-3 är något som du borde fokusera på. Sen om du inte orkar träna mycket, så försök åtminstone se till att röra och sträcka på dig. Att sträcka på sig har en direkt positiv effekt på flera olika system i kroppen.

Sen kan det finnas andra orsaker också, som att man är koffeinkänslig eller lättpåverkad av socker. Stress är också något som man kan fundera över. Brist på nära relationer kan också delvis påverka.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback