Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-08-06, 09:35
  #25
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sionvise
Vilken fantastisk tråd!
Det var nån som satte en riktig femmetta och fick med alla mina fem favoriter.
Iaf om man ska ha de lite äldre gubbarna.
Vitor,Frank Shamrock,Tank etc.

En annan favorit från den eran var ju Pat Smith.Vafan hände med han?
Av de nyare grabbarna måste John Jones och Andersson Silva med.
Kanske även Connor.

Royce Gracie kanske om man nu ska vara nostalgisk igen?
Man hade ju ingen aning om bjj då och satt som en idiot och trodde att alla thaiboxare skulle vinna för thaiboxning var ju världens bästa stil

Det var bättre förr!

UFC 2 var den första UFC-galan jag såg, och Pat Smith vs Scott Morris satte sina spår: http://www.dailymotion.com/video/x11...nal-bout_sport

Satt och kollade det på VHS runt -94 nånting och var helt lyrisk, spolade tillbaka och kollade om det säkert 100-tals gånger =)

Men som redan nämnts så Tank Abbott var väl alltid rolig att följa när han väl var nåt att räkna med, han kom in där när sportens första tid var över och det vart väldigt mycket brottning av det hela. Så kom Tank in och drog publik som tusan, win or lose men underhållning var det. Folk ville inte se fina tekniker och utmanövrera sina motståndare med lay 'n pray och halvsega grapplingmatcher, dom ville se våld, Tank levererade!

Frank Shamrock var väl min första riktiga idol och han var väl egentligen inte så rolig för den vanliga tittaren utan var väl mer såna som hade mer intresse för kampsport och teknik som gillade han, sen var han alltid bra på gameplans och hade ett riktigt krigarhjärta (på den tiden iallafall, dom sakerna hade dessvärre tagit adjö av han lagom till Cung Le fighten)

Mark Kerr var också en stor favorit fast hans bästa matcher från den tiden var inte i UFC, utan div vale tudo fighter i Brasilien, och sen i Pride.

Sen måste jag även nämna min största favorit underhållningsmässigt fast han aldrig varit i UFC, men Igor Vovchanchyn (lyckades stava rätt hans namn utan att fuska dessutom), han var ren och skär underhållning, dessvärre hade han gått igenom lite väl många krig innan han väl hamnade i Pride också då han fysiskt inte var i lika bra form som tidigare men underhållning och vilda knock-outer stod han ännu för.

Chuck Liddell får man väl också säga stod för underhållning plus en speciell stil på det. I en tid då grapplers och brottare dominerade kom Chuck och insåg att han var typ omöjlig att ta ner och grapplers inte var speciellt svåra att knocka. Sen var han stryktålig som fan själv och hade ett riktigt krigarhjärta så även när han mötte tekniskt bättre strikers så vart han tekniskt sätt utspelad men han körde över dom då och slog sönder dom alternativt knockade dom.

Och måste även nämna Wanderlei Silva fast han aldrig var så speciellt imponerande i UFC utan var han s Brasilien fighter plus Pride fighter där han var som bäst, "hit with bad intentions" har väl aldrig varit mer passande, han ville verkligen bara slå sönder folk. Helt skogstokig karl

Sen kan man väl även nämna Gary Goodridge även kallad Big Daddy, dessvärre har väl han fått allvarliga hjärnskador av alla knockar han åkt på. Men underhållning stod han för, hans första match bar upp hela hans karriär https://www.youtube.com/watch?v=_jNiNqZlDz0 , och han var en legend. Sen slogs han mot allt och alla och hoppade mellan MMA och K1, han knockade eller vart knockad och desto senare i karriären desto mer av sistnämnda dessvärre.
Citera
2015-08-06, 10:03
  #26
Medlem
Finns ju så många sköna fighters om man går tillbaka till 90 talet. Franklin var en av mina favoriter som inte nämnts. Genki Sudo var ju härlig också. Speciellt hans inträden. Men det var många som hade coola inträden på den tiden.
Tito och hans jäkla flagga med massa eld sprutandes i bakgrunden. Hur mäktigt som helst.

Det blev allt bra ointressant när stilarna slogs ihop fullständigt till modern MMA jämfört med olika stilar mot varann.
Citera
2015-08-06, 16:42
  #27
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Genki Sudo var ju härlig också. Speciellt hans inträden.
Genki Sudo ja. Hade nästan gömt bort att han var med i UFC. Kungen av showboating, hur underhållande som helst.
Citera
2015-08-06, 23:40
  #28
Medlem
Välkommen tillbaks No Fear!

Klockren analys som vanligt.

Mark Kerr var tung,hans första förlust var väl mot Voyachyin i pride?I UFC var han grym iaf.

Mark Coleman välde ju också fram som en ångvält i början.
Tror helt ärligt att Fedor aldrig skulle ha blivit så dominant i UFC som han var i PRIDE.
För mycket starka brottare i UFC och en octagon är en helt annan sak än en ring.
Citera
2015-08-06, 23:52
  #29
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sionvise
Välkommen tillbaks No Fear!

Klockren analys som vanligt.

Mark Kerr var tung,hans första förlust var väl mot Voyachyin i pride?I UFC var han grym iaf.

Mark Coleman välde ju också fram som en ångvält i början.
Tror helt ärligt att Fedor aldrig skulle ha blivit så dominant i UFC som han var i PRIDE.
För mycket starka brottare i UFC och en octagon är en helt annan sak än en ring.
Fedor var/är(?) grym på sambo, brottare är kassa på att försvara sig mot submissions. You do the math.
Citera
2015-08-07, 02:54
  #30
Medlem
Iamthebatmans avatar
1. Eftersom det enbart var UFC det handlade om, så får inte kejsaren, Fedor, första platsen, utan den går istället till Wanderlei Silva. Roidad, störd och underbar brasse som man antingen älskar eller hatar. Riktigt nyp i nävarna
2. Bas Rutten. - Fighter med lika galen och underbar stil och skicklighet, som personlighet. (trots att han kanske är mer känd utanför UFC)
3. Mark Hunt - jag bara älskar snubben. Och bomberna han kastar.
4. Frank Mir. - Den då unge Batman kom i kontakt med honom i den 8:e säsongen av TUF, som nog fan var en av mina första kontakter med MMA, när jag tänker efter. Därmed får jag faktiskt nämna honom då han var en av de första killarna jag började gilla och aktivt heja på i UFC.
5. Michael Bisping. - Jag gillar killen. Alltid lika kontroversiell. Underbar.

Honorable mentions:

Jose Aldo - Orimligt bra fighter med en, till synes, behaglig personlighet som aldrig gör en besviken.
Urijah Faber - Samma motivering som ovan, om än en gnutta mindre asbra.
Alexander Gustafsson - Jag har följt, och hejat på honom sedan lite innan hans UFC-tid. Som hans landsman och hans (f.d) fan så har jag aldrig missat en gala han har deltagit vid.


Edit: Grabbarna Diaz, naturligtvis. Älskar dem båda
__________________
Senast redigerad av Iamthebatman 2015-08-07 kl. 03:43.
Citera
2015-08-07, 03:10
  #31
Medlem
Finns ju de som är underhållande teknisk, sen de som knockar folk, de som alltid blir brawl de som har "humor" och konstiga typ Nick Diaz osv.. svårt
Citera
2015-08-07, 11:49
  #32
Medlem
Rolig tråd

Tito ortiz måste få vara med på denna då hans gruff med ken shamrock gjorde mig intresserad utav sporten back in the days.

Tank abott är obligatorisk

Frank Mir tycker jag förtjänar en plats, gått riktigt bra matcher och matchen mot big nogg kommer bli legendarisk.

Bj penn i sin prime var en fröjd att se.

Chael sonnen, även fast han fick smaka rumpa var han lika kaxig 10 min senare, älskade hans snack !!!
Citera
2015-08-17, 08:28
  #33
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sionvise
Välkommen tillbaks No Fear!

Klockren analys som vanligt.

Mark Kerr var tung,hans första förlust var väl mot Voyachyin i pride?I UFC var han grym iaf.

Mark Coleman välde ju också fram som en ångvält i början.
Tror helt ärligt att Fedor aldrig skulle ha blivit så dominant i UFC som han var i PRIDE.
För mycket starka brottare i UFC och en octagon är en helt annan sak än en ring.

Tackar! Fast var aldrig riktigt borta, har bara inte orkat logga in eller skriva desto mer men läst desto mer.

Och angående Fedor och UFC så var UFC:s tungvikt riktigt svag på den tiden, Tim Sylvia, Frank Mir, Andrei Arlovski, Randy Couture. Så tror det skulle gå rätt så bra för Fedor, brottare var aldrig hans problem, och ringen använde han väl inte så mycket, kanske i hans fight mot Crocop då han stalkade han rätt så hårt.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback