Citat:
Ursprungligen postat av
Hysteria90
Känns oerhört osannolikt att din CPU skulle gå sönder när RAM:en klarat sig. Troligtvis bara moderkortet. Varför inte prova processorn i ett annat moderkort med samma sockel?
Ska göra det, har inte fler moderkort med den sockeln hemma dock.
Märkte dock nu när jag stresstestade ram minnena var för sig, körde ett i taget, när jag ska sätta i ram minne nr 4 så får jag inte ens igång bildskärmen. Provade detta med de andra 3 ram minnena var för sig och alla dessa funkar som dom ska.
Tänk om det då alltså var ETT ram minne som det var fel på hela tiden, och så slutar det med att jag förstör mitt moderkort genom att topsa det så att den sen ger ifrån sig någon "poff" när jag startar den sen.
Har alltså märkt nu att det är ett av ram minnena det är fel på, och när den ska köra själv utan hjälp av andra ram minnen så går inte ens skärmen igång, och jag märkte även att när jag har det ram minnet i tillsammans med de andra som fungerar felfritt, så blir scenariot som inträffar precis som tidigare, att skärmen bara går igång ibland, alltså är det detta ram minne som orsakat problemet hela tiden, typiskt.
Har iallafall slängt detta ram minne helt åt helvete nu, vågar jag prova starta igång det gamla moderkortet som small till, eller ska jag inte ta den risken utan se den som förverkad? Det var ett gammalt moderkort iallafall.