Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-30, 16:52
  #1
Medlem
Hej!
Jag installerade precis guitar rig 5 (kört med guitar rig 3 ett bra tag och det har funkat fint) men till min förvåning fungerar inte de olika effekterna i 5an?

Jag får liksom kontakt mellan gitarr och program på så vis att jag hör ju min gitarr i "standardläge"/gitarrljud utan effekt, men när jag klickar på en preset så ska man ju få gitarren att låta på det viset. Men det förändras inte. Någon som vet varför effekterna inte låter som de bör?

Är så pepp på att testa de nya gitarreffekterna nämligen!

Mvh
Citera
2015-07-30, 17:05
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av desolated
Hej!
Jag installerade precis guitar rig 5 (kört med guitar rig 3 ett bra tag och det har funkat fint) men till min förvåning fungerar inte de olika effekterna i 5an?

Jag får liksom kontakt mellan gitarr och program på så vis att jag hör ju min gitarr i "standardläge"/gitarrljud utan effekt, men när jag klickar på en preset så ska man ju få gitarren att låta på det viset. Men det förändras inte. Någon som vet varför effekterna inte låter som de bör?

Är så pepp på att testa de nya gitarreffekterna nämligen!

Mvh

Bypass?
Kollat manualen?
Reggat mjukvaran?

Är presetsen från ver 3?
Citera
2015-07-30, 18:53
  #3
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av desolated
Hej!
Jag installerade precis guitar rig 5 (kört med guitar rig 3 ett bra tag och det har funkat fint) men till min förvåning fungerar inte de olika effekterna i 5an?

Jag får liksom kontakt mellan gitarr och program på så vis att jag hör ju min gitarr i "standardläge"/gitarrljud utan effekt, men när jag klickar på en preset så ska man ju få gitarren att låta på det viset. Men det förändras inte. Någon som vet varför effekterna inte låter som de bör?

Är så pepp på att testa de nya gitarreffekterna nämligen!

Mvh

Kör du OSX Yoshomite?? Där funkar inte Guitar rig 5 än som det ska, en drivrutin krockar. Se http://www.native-instruments.com/en...tibility-news/

Sedan måste man dubbelklicka på en preset, men det var kanske det du menade.
Citera
2015-07-30, 18:59
  #4
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Kör du OSX Yoshomite?? Där funkar inte Guitar rig 5 än som det ska, en drivrutin krockar. Se http://www.native-instruments.com/en...tibility-news/

Sedan måste man dubbelklicka på en preset, men det var kanske det du menade.

För mig fungerar Guitar Rig 5 alldeles utmärkt i Yosemite, har inte något från AVID installerat på burken dock.
Citera
2015-07-30, 20:56
  #5
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
För mig fungerar Guitar Rig 5 alldeles utmärkt i Yosemite, har inte något från AVID installerat på burken dock.

Bra att du tydliggjorde, det är just specifikt avid mjukvara som skapar krocken, vilket jag har på min burk

Tur att jag nu har Bias FX

Hoppas det löser sig för TS
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback