Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-30, 15:26
  #1
Medlem
Hejhej

Har nyligen inhandlat kapslar av örten "ginkgo biloba", problemet är att jag har sjukt svårt att svälja hela kapslar så min fråga är om man kan tömma pulvret som är inuti kapseln (kapseln har en skarv så man kan dra loss och tömma) och äta det i t.ex. samband med mat? Eller förstörs effekten av Ginkgo Biloba då? Bryr mig inte om det smakar skit...

/pickles
Citera
2015-07-30, 15:38
  #2
Medlem
Om man har kapseln i munnen en stund så blir den hal och mjuk som en salivindränkt geleråtta. Har du testat det?

Vad är det positiva med Ginkgo Biloba?
__________________
Senast redigerad av Solares 2015-07-30 kl. 15:43.
Citera
2015-07-30, 16:15
  #3
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenpickles
Hejhej

Har nyligen inhandlat kapslar av örten "ginkgo biloba", problemet är att jag har sjukt svårt att svälja hela kapslar så min fråga är om man kan tömma pulvret som är inuti kapseln (kapseln har en skarv så man kan dra loss och tömma) och äta det i t.ex. samband med mat? Eller förstörs effekten av Ginkgo Biloba då? Bryr mig inte om det smakar skit...

/pickles

Så länge kapseln inte är "depot" eller "retard" så går det bra. Ifall det står depot eller retard så menas det att kapseln skall släppa ut små mängder av substansen under en längre period, då skall dem ej delas. Annars är det fritt fram!
Citera
2015-07-30, 20:58
  #4
Medlem
Citat:
Om man har kapseln i munnen en stund så blir den hal och mjuk som en salivindränkt geleråtta. Har du testat det?

Vad är det positiva med Ginkgo Biloba?

Det funkade faktiskt...är förvånad haha Tack för tipset!

Som svar på din fråga är ginkgo biloba bra mot auto-immuna sjukdomar, och jag försöker nämligen bota mig själv naturligt
Citera
2015-07-30, 21:22
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenpickles
Det funkade faktiskt...är förvånad haha Tack för tipset!

Som svar på din fråga är ginkgo biloba bra mot auto-immuna sjukdomar, och jag försöker nämligen bota mig själv naturligt
Härligt! Jag har också haft problem med kapslar innan jag kom på det. Nu kan jag svälja hur stora som helst.

Okej! Du kan spana in cannabidiol (CBD) också om du är intresserad av naturliga metoder.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback