Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-30, 07:54
  #1
Medlem
Vilka mediciner har givit er minskad aptit? Låt det inte bli en listtråd. Berätta om hur det var för dig.
Citera
2015-07-30, 12:06
  #2
Medlem
Sertralin gav mig kraftigt minskad aptit de första dagarna, men efter en vecka var allt som vanligt igen.
Citera
2015-07-30, 12:45
  #3
Medlem
Yoshi.crews avatar
Concerta minskar aptiten, det är väll värst i början men blir bättre sen. Känns ungefär som att man inte tycker om de flesta maträtterna när jag tar medicinen, men det funkar efter ett tag. Tror egentligen att om man tar medicinen regelbundet så blir man som mest van och sånt.
Citera
2015-07-31, 06:32
  #4
Medlem
Inga fler som vill svara?
Citera
2015-07-31, 06:42
  #5
Medlem
lirareflashbacks avatar
Ingen medicin, dock naturkost.
Q10 hette det.
Tog bort allt sot-sug.

Annars ar val adhd medicinen concerta nat som borde ta bort matlusten.
Citera
2015-07-31, 19:11
  #6
Medlem
ze932s avatar
Fick noll hungerkänslor och aptit av venlafaxin.
Citera
2015-07-31, 20:32
  #7
Medlem
Tar Elvanse och min aptit är lite knepig på den. Jag kan känna hunger innan medicinen kickar igång, men sen försvinner den och jag påbörjar istället allt som ska fixas med under dagen, och alla göromål bara avlöser varandra, kommer mig liksom inte för att äta.

Och jag har även svårt att komma på grejer jag är sugen på att äta. Märkligt det där.
Citera
2015-08-02, 12:46
  #8
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Topiramat/topimax. Ges till hetsätare i USA, men inte här tror jag. Jag har den som förebyggande mot migrän, men mest används den som förebyggande mot epilepsi och i vissa fall mot bipolär sjukdom.

Den aptitsänkande effekten avtar med åren, men det första året var det ganska påtagligt.
Citera
2015-08-02, 12:57
  #9
Medlem
dxdps avatar
Fluoxetin -- Hungern minskade till en början. Blev typ äcklad av att äta mat.
Venlafaxin -- Mat blev ointressant. Kunde äta ett mål mat om dagen och tycka att det räckte.
Cymbalta -- Efter ett tag tar det emot att äta. Klarar inte av att äta lika mycket.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback