Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-30, 00:46
  #1
Medlem
bralesss avatar
Jag undrar vad ni flashbackare tycker om min idé att som ung tjej ta en promenad ensam nattetid nu kl 00:50. Jag bor i en med förortsmått-mätt lugn närförort i Sthlm. Det är alltså ingen direkt utbredd kriminalitet och mest barnfamiljer och några normala ugna medelklasspar..

Jag tycker nämligen verkligen om att promenera och lyssna på musik i hörlurar! Vet inte om jag riktigt ska behöva acceptera att anpassa mitt liv efter potentiella våldtäktsmän?! Eller ska mina behov och intressen begränsas? Känns sorgligt i sånt fall, allt jag vill ha är en lugn nattpromenad innan läggdags..

Om tråden hamnat fel, ber jag om ursäkt och ber mod flytta den?.
Citera
2015-07-30, 00:52
  #2
Avstängd
ta med dig överfallsalarm, pepparspray eller kniv om du känner dig nojjig.
Citera
2015-07-30, 00:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Jag undrar vad ni flashbackare tycker om min idé att som ung tjej ta en promenad ensam nattetid nu kl 00:50. Jag bor i en med förortsmått-mätt lugn närförort i Sthlm. Det är alltså ingen direkt utbredd kriminalitet och mest barnfamiljer och några normala ugna medelklasspar..

Jag tycker nämligen verkligen om att promenera och lyssna på musik i hörlurar! Vet inte om jag riktigt ska behöva acceptera att anpassa mitt liv efter potentiella våldtäktsmän?! Eller ska mina behov och intressen begränsas? Känns sorgligt i sånt fall, allt jag vill ha är en lugn nattpromenad innan läggdags..

Om tråden hamnat fel, ber jag om ursäkt och ber mod flytta den?.
Har du pepparspray ?
Citera
2015-07-30, 00:54
  #4
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckImBack
ta med dig överfallsalarm, pepparspray eller kniv om du känner dig nojjig.

Jag kanske är naiv, men går folk verkligen runt med kniv?!
Citera
2015-07-30, 00:58
  #5
Avstängd
kStreets avatar
jag är kille 1.95 o väger 100 kg tränar hela tiden osv men går endå ej ut utan vapen

har en kniv i skorna en kedja i jackfickan o en pistol bakom bältet man vet verkligen aldrig längre va som kan henda

vill ba oxo säga att du borde ha me dig vapen för till o me ja som inte e våldtäckts man hade kanske angripit dig om du e snygg så va försiktig
__________________
Senast redigerad av kStreet 2015-07-30 kl. 01:01.
Citera
2015-07-30, 01:03
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Jag kanske är naiv, men går folk verkligen runt med kniv?!

Efter att två gånger ha blivit rånad av förortsgäng (etnicitet får ni gissa själv) så har jag helt enkelt slutat gå ut själv på nattliga promenader. Är man, 90 pannor.

Har jag vapen så har de, men en mot fyra-tio är man körd oavsett.

Vi lever i ett nytt Sverige, lev med det!
Citera
2015-07-30, 01:09
  #7
Medlem
Jag är tjej och är ofta ute och går sent på kvällen, tycker det är skönt Bor också i närförort utan nån action direkt. Har pepparspray med mig och mobilen så jag känner mig iaf 98% trygg Det kan ju vara bra att berätta för någon att du ska ut och hur länge så att de vet var du är om det nu skulle hända något!
Citera
2015-07-30, 01:11
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Jag kanske är naiv, men går folk verkligen runt med kniv?!
alla som inte är uppväxta i en villa i danderyd för 12 mille, som vet hur det är där ute går runt beväpnade.
Citera
2015-07-30, 01:11
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kStreet
jag är kille 1.95 o väger 100 kg tränar hela tiden osv men går endå ej ut utan vapen

har en kniv i skorna en kedja i jackfickan o en pistol bakom bältet man vet verkligen aldrig längre va som kan henda

vill ba oxo säga att du borde ha me dig vapen för till o me ja som inte e våldtäckts man hade kanske angripit dig om du e snygg så va försiktig
större mytoman får man leta efter.
Citera
2015-07-30, 01:13
  #10
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Jag kanske är naiv, men går folk verkligen runt med kniv?!

Brukar ha en billig kinesisk fickkniv med mig. Mest som verktyg då. Det går ju inte direkt att dra fram den snabbt om det skulle hetta till (måste fälla ut bladet osv.).

Det är ju dock lite betryggande ändå att ha den där på nått sätt.

Små fickknivar brukar sällan räknas som brott mot knivlagen, så man kan lungt ha dem med sig. Däremot moraknivar och liknande bedöms som lagbrott av polisen. Dem går ju att slåss med också.
Citera
2015-07-30, 01:13
  #11
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kStreet
jag är kille 1.95 o väger 100 kg tränar hela tiden osv men går endå ej ut utan vapen

har en kniv i skorna en kedja i jackfickan o en pistol bakom bältet man vet verkligen aldrig längre va som kan henda

vill ba oxo säga att du borde ha me dig vapen för till o me ja som inte e våldtäckts man hade kanske angripit dig om du e snygg så va försiktig

Du rekommenderar mig att bära vapen och du skulle samtidigt angripa mig, har jag uppfattat dig rätt? Teoretiskt skulle vi enligt dig då hamna i eldstrid. Av någon anledning.
Citera
2015-07-30, 01:18
  #12
Medlem
Milford.Cubicles avatar
bor inte där men har gått ut utan att det hänt något.. men man vet ju aldrig..

Citat:
Ursprungligen postat av kStreet
jag är kille 1.95 o väger 100 kg tränar hela tiden osv men går endå ej ut utan vapen

har en kniv i skorna en kedja i jackfickan o en pistol bakom bältet man vet verkligen aldrig längre va som kan henda

vill ba oxo säga att du borde ha me dig vapen för till o me ja som inte e våldtäckts man hade kanske angripit dig om du e snygg så va försiktig
är det viktigt att inte se snygg ut då?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback