Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-29, 23:53
  #1
Medlem
Gjorde en bokning via booking.com som blev skit. Bilderna på nätet va givetvis ok, så stressad som jag var gjorde jag ingen vidare koll. Rummet dom påstår ska ha 4 sängar har enligt mig bara 2.
Övriga 2 sovplatser är i en helt vanlig soffa som dom har lagt lakan på.
I övrigt har hotellet allt jag inte vill ha, som fylla, dålig städning mm.

Så jag undrar vad jag har för möjlighet att reklamera, eller kanske överlåta rummet till någon annan. Skulle va kul att ge till en pundare.

/ mlap
Citera
2015-07-30, 00:02
  #2
Medlem
BernardLoutres avatar
Maila hotellet direkt och att de avbeställer rummet och ger dig pengarna tillbaka. Vägrar de så hota med att ge dem urusla recensioner på Tripadvisor.
Citera
2015-07-30, 02:21
  #3
Medlem
Isnatts avatar
Hade du bokat för 2 barn och 2 vuxna eller? Kommer inte ihåg avbokningsreglerna, men förr, för längesen kunde man avboka ganska nära tiden då man skulle vara där men olika bokningstjänster på nätet har ofta så avbokning inte ingår. Men prata med hotellet, har dom tur så har dom många bokningar och folk som ringer och vill ha rum.
Är du på rummet nu eller eftersom du vet det du vet?
Citera
2015-07-30, 04:43
  #4
Medlem
Jag ligger på rummet och väntar på att familjen vaknar så vi kan åka.Jag bokade rum för fyra.
Citera
2015-07-30, 04:49
  #5
Medlem
Prata med dem i receptionen? Det mesta går att lösa på hotell.
Citera
2015-07-30, 11:16
  #6
Medlem
Sebzors avatar
Detta är ett klassiskt fall där Svensson känner sig för "resvan" och väljer att boka flyg och hotell separat istället för att boka med ett charterbolag.

Hur skönt hade det inte varit om du betalat 500kr mer och haft exempelvis hjälp av Apollo eller Fritidsresor till att sköta ditt problem på hotellet?
Citera
2015-07-30, 11:29
  #7
Medlem
Tråkigt att få semestern förstörd, städningen kan du absolut klaga på. Det ska vara rent, och fritt från skadeinsekter så som bedbags. Ofta tyvärr är det en liten bäddsoffa i mga länder i ett 4-bädds rum. Vissa siter skriver också det när man bokar.
I familjerum för upptill fyra personer är det det alltid, ett dubbelrum med en bäddsoffa.
Nu kommer de väl att skylla på att det är fullt på hotellet och det kanske det är nu så här dags.
Men gör ett försök, har du inte bokat direkt på hotellets websida så kan du skriva en utvärdering som kommer att publiceras. Booking.com uppmanar att göra det. Där kan du också läsa vad andra har tyckt om hotellet. Det bör har fått upp emot 8-8,5 av 10 (booking.com) i utvärdering i våra ögon för att "svenskar" överlag ska vara helt nöjda.

Så läs recensionerna på opartiska sidor. Jag tycker att booking.com är bäst på det. Där skriver man med egna ord och allt jag har skrivit hittills har publicerats.

Hoppas det ordnar sig för er. Annars gör det bästa av semester ändå.
Citera
2015-07-30, 11:32
  #8
Medlem
Lobengulas avatar
Det första man ska göra är att kontakta managern för hotellet och klaga. I många fall löser det sig direkt genom t.ex. byte av rum. Hotell idag är mycket medvetna om tripadvisor.com och andra sajter där gästerna ger betyg. Ett dåligt betyg kan vara förödande för hotellet.

Om det inte hjälper så är det inte så mycket man kan göra förutom att bita i det sura äpplet och lämna hotellet samt se det som "lesson learned". Det är helt ok att överlåta rummet till någon annan, rummet är betalt. Ett problem är dock att man i många fall lämnat kreditkortsuppgifter och skulle den nya gästen svina så kan det debiteras.

Men managern är första anhalt
Citera
2015-08-10, 07:41
  #9
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Detta är ett klassiskt fall där Svensson känner sig för "resvan" och väljer att boka flyg och hotell separat istället för att boka med ett charterbolag.

Hur skönt hade det inte varit om du betalat 500kr mer och haft exempelvis hjälp av Apollo eller Fritidsresor till att sköta ditt problem på hotellet?

Är du på riktigt. Vi har alltid satt ihop våra egna resor och blivit mer än nöjda. Nu provade vi för enkelhetens skull charter med Fritidsresor och sitter i Turkiet i ett hotell som är ett riktigt skithål. Hotellet är ett problem, Fritidsresor är ett större problem. Maken till dumskallar får man leta efter. Hotell kan man prata med på plats. Här är vi hänvisade till Fritidsresor (som ju köpt in platsen och ska tjäna mellanskillnad på mig) och de låtsas inte ens förstå vad jag säger.
Citera
2015-08-14, 10:15
  #10
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Är du på riktigt. Vi har alltid satt ihop våra egna resor och blivit mer än nöjda. Nu provade vi för enkelhetens skull charter med Fritidsresor och sitter i Turkiet i ett hotell som är ett riktigt skithål. Hotellet är ett problem, Fritidsresor är ett större problem. Maken till dumskallar får man leta efter. Hotell kan man prata med på plats. Här är vi hänvisade till Fritidsresor (som ju köpt in platsen och ska tjäna mellanskillnad på mig) och de låtsas inte ens förstå vad jag säger.


Där finns det en högre instans du kan ta det med. Och nej, resebolaget tjänar ingen mellanskillnad på så sätt. Som ett stort resebolag får man bättre priser än normal priset som du t.e.x hittar på Hotels.com. Säljer de stora bolagen sen ut hotellrummen för normala priset så har dem sin vinst där, samt att dem tjänar pengar på att det är sina egna flyg som minimerar kostnaderna, så ditt argument fallerar totalt.
Citera
2015-08-17, 15:40
  #11
Medlem
Redors avatar
Problemet när man är missnöjd utomlands är att det är betydligt svårare att komma med en vettig kompensation. i Sverige kan hotellet alltid erbjuda en gratis övernattning, dra bort lite eller mkt på rumspriset, frukostkuponger eller what ever beroende på vad man är missnöjd med. Det gör ju föga nytta när man bor utomlands och allt redan är betalt och klart. Men bokar man charter så är det ju främst researrangören man klagar hos, men de är oftast inte lika generösa med komp som vad svenska hotell är. De får in sina pengar ändå genom turisterna som bor på de ständigt fullbelagda hotellen. Så det är inte lika "måna" om att gästen verkligen är nöjd och kommer tillbaka.
Citera
2015-11-20, 20:57
  #12
Medlem
super86s avatar
Bokar man via Booking.com så ska man inte ha några direkta förväntningar. Det är hos booking.com du reklamerar, hotellet har troligen bara gjort som de ska med din bokning för Booking.com bokningar är oftast är inte garanterade något annat än ett rum.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2601220

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback