Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-03, 03:00
  #145
Avstängd
spitzbergens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon


Det här citatet tycker jag är mycket bra eftersom det förklarar hur svensken idag kan reagera på den uppkomna situationen:

Citatet stämmer in väl på min syn över migranter och Svenskar.

Mitt tålamod gentemot immigranter/tion, och i synnerhet män är ganska låg idag.
Orsaken till det är att jag inte vill att Ayatollah Reinfeldt´s hemliga agenda om kulturellt folkmord (byta ut mitt folk) ska verkställas.

Jag tycker dessutom våldtäkts anmälningarna är alarmerande högt,, någonting som bara förstärks av media´s tystnad, censurering av GM( pixlar, noll signalementen) samt mörkande av statistiken (från Brå).

Fy fan ,,, de är inte konstigt att Svensken föraktar allt med immigranter när det är så mycket svinaktigheter som händer mot oss Svenskar och vårt samhälle, i tystnad. Och när det positiva är godtyckligt nära noll.

Det finns väl bara två utfall i framtiden

1. Sverige blir mer islamiserat med kaos och inbördeskrig

2. Sverige blir en plats som är mycket hårdare mot brottslingar, med strängare straff och tydligare lagar.

( Kriminella Invandrare som kommer hit idag ,tycker Sverige är som ett smörgåsbord .)
__________________
Senast redigerad av spitzbergen 2015-08-03 kl. 03:21.
Citera
2015-08-03, 10:35
  #146
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturMarx
Jag ser en stor risk med SD. Ingen trodde väl 1933 att nazisterna skulle börja utrota judar på löpande band? Nu säger jag inte att någon inom SD tänker något sådant. Men flera inom SD har pratat mycket om återvandring, att invandrarna ska ut ut Sverige om de kommer till makten. Och vad är det, om inte etnisk rensning? Urskiljningslöst nästan ska folk bort och ut ut landet, endast baserat på att de inte är etniska svenskar. Hur mycket våld det blir när detta ska börja praktiseras återstår att se.

I dag är SD PK-fierade för att passa in och fiska röster. Men de kan också gå åt andra hållet och radikaliseras mot nazism. Det vet vi inte. Men dessa strömningar finns inom partiet, det vet vi nu, trots allt prat om nolltolerans. Om man röstar på SD bara för att man vill minska invandringen något, då tar man en väldigt stor risk med vår framtid. Jag känner flera invandrare som är genuint rädda i dag för vad som kan hända i framtiden med SD och deras ideologi som riktas just mot invandrare.

Jag vill rekommendera alla att lämna paritet och ideologin innan det är för sent.

Om man är glad över hur det svenska samhället har utvecklats under de senaste 30-50 åren, och ser med tillförsikt och optimism på trendens fortsättning, så skall man nog följa ditt råd. Annars inte.
Citera
2016-02-21, 18:59
  #147
Medlem
Sedan när blev Sverigedemokraterna demokrater?

Sedan när värnar Sverigedemokraterna det fria demokratiska samhället?
Citera
2016-02-21, 19:04
  #148
Medlem
Vad menar du inte är demokratiskt i deras ideologi? Specificera
Citera
2016-02-21, 19:07
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubiz
Vad menar du inte är demokratiskt i deras ideologi? Specificera
SD hatar våra friheter och vår demokrati. De vill gå så långt som att ta bort vissa människors rättigheter. Då syftar jag på invandrarnas rättigheter. Läs på!
Citera
2016-02-21, 19:08
  #150
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanno
SD hatar våra friheter och vår demokrati. De vill gå så långt som att ta bort vissa människors rättigheter. Då syftar jag på invandrarnas rättigheter. Läs på!

Läs på? Påstår du något får du bevisa det.

Hur värnar de andra partierna om demokratin? I Göteborg röstade 60% av oss emot trängselskatt. Vi har trängselskatt. Är det demokrati? Bara SD och Vägvalet var emot. De andra partierna är ungefär lika demokratiska som Stalin.
Citera
2016-02-21, 19:10
  #151
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanno
SD hatar våra friheter och vår demokrati. De vill gå så långt som att ta bort vissa människors rättigheter. Då syftar jag på invandrarnas rättigheter. Läs på!
Hur menar du? Ta bort rättigheter? Några särskilda rättigheter du syftar på?

Är du inte svensk medborgare så ska du väl inte få samma rättigheter som en svensk?
Eller vill du att hela världens befolkning ska få exakt samma rättigheter i landet som något som arbetat hela sitt liv och betalat en stor del av sin lön i skatt?
Citera
2016-02-21, 19:38
  #152
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanno
SD hatar våra friheter och vår demokrati. De vill gå så långt som att ta bort vissa människors rättigheter. Då syftar jag på invandrarnas rättigheter. Läs på!
Som andra postare redan frågat, vad för friheter hatar SD? Vad är det för rättigheter invandrare har som SD vill ta bort?
Citera
2016-02-21, 19:50
  #153
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanno
SD hatar våra friheter och vår demokrati. De vill gå så långt som att ta bort vissa människors rättigheter. Då syftar jag på invandrarnas rättigheter. Läs på!

Påvad sätt tar man bort invandrares rättigheter? ,menar du månggifte ?,pedofiläktenskap?
eller vad menar du egentligen?
SD är väl enda partiet som bryr sig om invandrarkvinnors rättigheter tex..
__________________
Senast redigerad av Erk Swede 2016-02-21 kl. 19:52.
Citera
2016-02-21, 19:52
  #154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Som andra postare redan frågat, vad för friheter hatar SD? Vad är det för rättigheter invandrare har som SD vill ta bort?
Rätten till skolgång, rätten till arbete, rätten till vård, rätten till välfärd, rätten till bostad, rätten till familjeplanering, rätten över sina egna pengar, rätten att uttrycka sig och friheten till mötessamling. Allt detta har SD visat att SD vill minska eller kraftigt försämra för invandrarna. Tror du på fullaste allvar att SD vill förbättra eller förstärka dessa rättigheter och friheter som invandrarna har?
Citera
2016-02-21, 20:14
  #155
Avstängd
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanno
[...]
rätten till arbete
[...]
Detta är kommunisternas eviga utopi, den existerar inte.

Edit:
Citat:
[...]
invandrarna
[...]
Det känns som att du har en helt egen, något säregen, definition på vilka dessa egentligen är.


Edit igen.
I en annan tråd ser jag att du skriver såhär:
Citat:
[...]
Jag skulle hur som helst vilja använda mer av kroppen och mindre av hjärnan.
[...]
Det senare har du alltså nu börjat med.
__________________
Senast redigerad av pelegrin 2016-02-21 kl. 20:34.
Citera
2016-02-21, 21:19
  #156
Moderator
Tinuviels avatar
Trådar på liknande tema sammanslagna.

// mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback