Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-07-30, 02:13
  #13
Medlem
Fan va trött man blir på Skatteverkets och diverse myndigheters indoktrinerade och verklighetsfrånvända individer, tänker inte ens innan dem häver ur sig saker.

Ja men vad kan det bero på då? Kan det bero på att skatterna konstant höjs på tobak och alkohol, kan det bero på att människor som redan betalar mycket i skatt ska betala ännu mer i skatt för diverse njutningssubstanser trots att dem redan är förbannade över att betala för mycket för allt möjligt, som invandring, asyl och en jävla massa andra skatter.

Hade man skurit ner på andra områden och inte tokbeskattat alkohol och tobak så hade folk gladeligen trampat in på systemet istället. Hur fan kan så tröga individer som inte fattar detta jobba på Skatteverket? Alla myndighets människor är fan likadana, finns det någon förmåga att tänka och analysera själv?
Citera
2015-07-30, 02:31
  #14
Medlem
revodnebs avatar
Rent krasst är det givetvis "Svenssons" fel, går man och handlar på den lokala arabbasaren där det säljs Gilette för halva priset eller en klippning för 60 spänn så bidrar man. Svårare än så är det inte.

För oss som inte handlar i lokala arabbutiken eller köper svarta tjänster så behöver man inte känna någon ångest. Å andra sidan så bidrar jag ju med skatten, vilket grämer mig. Men någon ordning och reda måste vi ju ha?
Citera
2015-07-30, 09:06
  #15
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlabbeMcFloppy
Så det är Svenssons fel att det är skjutningar var och varannan dag i Malmö och bomber. Ponera att jag köper sprit online från en utländsk sajt. Hur kan jag och andra som gör samma klandras för skjutningar Är det systembolagets personal som går bärsärkagång.

Du behöver inte ta det personligt. Ta en villaägare, en vänstersinnad politisk korrekt men snål herre, som exempel. Han tycker sig göra en god kärring när han anlitar invandrarföretaget som jobbar svart för att byta panel på huset måla och lägga in golv och han låter irländska travelers asfaltera uppfarten.

Hans fru anlitar svart städning, klipper håret skitbilligt hos en syrianska, servar bilen på svartverkstan. Åker svarttaxi hem från krogen och får samtidigt med sig en liter smuggelvodka.
Han sitter i taxeringsnämden och är god man åt en förståndshandikappad.

Vår perfekte medmänskliga vänstergubbe spricker nästan av självgodhet. Sådan är dom du har väl träffat dem du också?
Citera
2015-07-30, 11:38
  #16
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Snacka om att skylla på fel saker. Nu är det Svenssons fel att det regnar handgranater........
Dom borde kanske ta reda på fakta före dom gapar. Har vi stoppat invandringen för 30 år sen så har detta inte hänt.

Du läser dåligt. Skatteverket menar inte att det är Svenssons fel. Vad man menar är att vanliga medborgare bidrar till systemets uppkomst och fortlevnad genom att handla smuggelcigaretter, smuggelsprit och åka lågpristaxi (som inte kan existera utan skattefusk).

I Malmö tycker man det är suveränt att kunna åka taxi genom hela stan för 65:- trots att alla vet att det rent ekonomiskt är omöjligt och bygger på skattefusk.
Citera
2015-07-30, 11:40
  #17
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cliff-Ake
Läste nyss på DN.se (vet tyvärr ej hur man länkar) att Skatteverket anser
Att det är "Svenssons" fel att det begås grova brott. Anspelningar görs till
Brottsspiralen i Malmö, och att denna skulle bero på vanliga medborgares egenansvar.
"Svenssons" köper smuggelcigg, åker svarttaxi, anlitar svart arbetskraft mm.
Minst 50miljarder kr årligen Försvinner i medvetet fusk.
Såsom varande en hederlig skattebetalande "Svensson" tycker jag att detta är
Ett påhopp på mig från myndigheterna, då jag inte kan känna att jag bidrar till den
Grova brottsligheten. Eller är detta ett nytt sätt att försöka skuldbelägga vanligt
Folk för något de ej kan råda över?

Mvh, Cliff-åke

Fast det är ju Skatteverkets fel att dom själva är så jävla dumma i huvet.
Citera
2015-07-30, 11:58
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Du behöver inte ta det personligt. Ta en villaägare, en vänstersinnad politisk korrekt men snål herre, som exempel. Han tycker sig göra en god kärring när han anlitar invandrarföretaget som jobbar svart för att byta panel på huset måla och lägga in golv och han låter irländska travelers asfaltera uppfarten.

Hans fru anlitar svart städning, klipper håret skitbilligt hos en syrianska, servar bilen på svartverkstan. Åker svarttaxi hem från krogen och får samtidigt med sig en liter smuggelvodka.
Han sitter i taxeringsnämden och är god man åt en förståndshandikappad.

Vår perfekte medmänskliga vänstergubbe spricker nästan av självgodhet. Sådan är dom du har väl träffat dem du också?
Jodå nog har jag träffat på sådana, bor "nästan" granne med en sådan prick.
När han inte sysslar med allt det där som du nämde så jobbar han som kommunpolitiker, han sätter gladeligen sprätt på kommuninvånarnas skattepengar med div studieresor till både Usa och Kina när han inte deltar i beslutandet om nya och helt onödiga skrytbyggen inom kommunen. Det finns väldigt många av den sorten, alldeles för många.
Citera
2015-07-30, 12:17
  #19
Avstängd
Shubnigurath.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Fan va trött man blir på Skatteverkets och diverse myndigheters indoktrinerade och verklighetsfrånvända individer, tänker inte ens innan dem häver ur sig saker.

Ja men vad kan det bero på då? Kan det bero på att skatterna konstant höjs på tobak och alkohol, kan det bero på att människor som redan betalar mycket i skatt ska betala ännu mer i skatt för diverse njutningssubstanser trots att dem redan är förbannade över att betala för mycket för allt möjligt, som invandring, asyl och en jävla massa andra skatter.

Hade man skurit ner på andra områden och inte tokbeskattat alkohol och tobak så hade folk gladeligen trampat in på systemet istället. Hur fan kan så tröga individer som inte fattar detta jobba på Skatteverket? Alla myndighets människor är fan likadana, finns det någon förmåga att tänka och analysera själv?

Att mina skattepengar måste gå till arbetsskygga as som inte vill arbeta är förjävligt. Det är heller inget som jag kan styra själv. Däremot är det ingen som tvingar mig att varken nyttja tobak eller alkohol

Är du inte en praktalkis som dricker varje dag är det inte många hundralappar per år som du sparar för att du köper smuggelalkohol faktiskt
Citera
2015-07-30, 16:58
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Fan va trött man blir på Skatteverkets och diverse myndigheters indoktrinerade och verklighetsfrånvända individer, tänker inte ens innan dem häver ur sig saker.

Ja men vad kan det bero på då? Kan det bero på att skatterna konstant höjs på tobak och alkohol, kan det bero på att människor som redan betalar mycket i skatt ska betala ännu mer i skatt för diverse njutningssubstanser trots att dem redan är förbannade över att betala för mycket för allt möjligt, som invandring, asyl och en jävla massa andra skatter.

Hade man skurit ner på andra områden och inte tokbeskattat alkohol och tobak så hade folk gladeligen trampat in på systemet istället. Hur fan kan så tröga individer som inte fattar detta jobba på Skatteverket? Alla myndighets människor är fan likadana, finns det någon förmåga att tänka och analysera själv?

Det är ju dock fullständigt irrelevant i sammanhanget. Köper man baxade varor, smuggel eller fiffelkebab så har man istället för att pröjsa till sjukvård, försvarsmakt osv lagt sina surt förvärvade slantar i fickorna på kriminella, och i förlängningen sponsrat deras fortsatta kriminalitet, vapen som används vid skjutningar osv.
Citera
2015-07-30, 18:41
  #21
Avstängd
Shubnigurath.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Det är ju dock fullständigt irrelevant i sammanhanget. Köper man baxade varor, smuggel eller fiffelkebab så har man istället för att pröjsa till sjukvård, försvarsmakt osv lagt sina surt förvärvade slantar i fickorna på kriminella, och i förlängningen sponsrat deras fortsatta kriminalitet, vapen som används vid skjutningar osv.

Precis, jävligt patetiskt att skylla på att det är för dyrt med cigg och alkohol också

Tobak är inget man måste ha för att överleva, tvärtom

Inte heller alkohol

Sluta rök då om det är så förbannat dyrt, då sparar du ännu mera pengar.

Nu har jag dock inget emot att ta ett glas mellan varven, men för mig är det inga problem att ha råd att gå på systemet. Man får bra mycket starköl för hundra kronor, och ett helrör med en bra whisky för under 300

Som sagt, är man inte praktalkis som kolkar i sig ett helrör per dag så är det inte många hundralappar man sparar.

Patetiskt att skylla på att man måste köpa smuggelvaror pga det är så dyrt att köpa lagligt
Citera
2015-07-31, 21:02
  #22
Avstängd
folvidons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holk1
Antar att jag bara är trött och inte förstår din sarkasm, men SD är väl verkligen inte vägen att gå om man vill ha ett Sverige med vettigare narkotikapolitik..

SD verkar bestå till större delen av öppensinnade snarare än de trångsynta röstarna som 7K har och är man öppen för saker så är en legalisering bra mycket enklare kan man tycka. Eftersom SD ogillar kriminella langarbabbar så är ju det det mest effektivaste sättet att förstöra deras marknad och bli av med dom...

Och nej mitt inlägg innehöll ingen sarkasm..
Citera
2015-07-31, 21:49
  #23
Medlem
akehodells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cliff-Ake
Läste nyss på DN.se (vet tyvärr ej hur man länkar) att Skatteverket anser
Att det är "Svenssons" fel att det begås grova brott. Anspelningar görs till
Brottsspiralen i Malmö, och att denna skulle bero på vanliga medborgares egenansvar.
"Svenssons" köper smuggelcigg, åker svarttaxi, anlitar svart arbetskraft mm.
Minst 50miljarder kr årligen Försvinner i medvetet fusk.
Såsom varande en hederlig skattebetalande "Svensson" tycker jag att detta är
Ett påhopp på mig från myndigheterna, då jag inte kan känna att jag bidrar till den
Grova brottsligheten. Eller är detta ett nytt sätt att försöka skuldbelägga vanligt
Folk för något de ej kan råda över?

Mvh, Cliff-åke

Med tanke på den svenska sexköpslagen så är de inne på samma linje, försäljare, smugglare, svarttaxi förare är offer och om man kriminaliserar kunden så försvinner problemen.
Tillåt försäljning av smuggelcigaretter och smuggelsprit, låt taxibilarna rulla och sätt fast kunderna istället.
Hoppas att alla förstår att det var ironi!

Sverige blir bara sjukare och sjukare och något tillfrisknande finns inte i sikte.
Jag förstår mycket väl varför den vanlige medborgaren försöker undvika att betala mer skatt till konkursboet, de betalar i allmänhet så det räcker redan.
Vore det inte bättre att klaga på polis och tull som är satta att kontrollera den här sortens ljusskygga verksamhet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback