Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-07-30, 18:38
  #13
Medlem
rex144s avatar
det var mitt i prick? eller hur?

när jag tittar på tv serien biggest looser så blir jag lack, för det första så ska man inte pressa dessa fettberg till en arbetspuls på 180 -200, de håller på att svimma av trötthet,

de råkar ut för skador, man ska aldrig maxbelasta eller överbelasta en kropp som är otränad,
det krävs minst 8 veckor förberedande träning innan man kan köra på max och i deras fall när de väger 150-200 kilo så måste man ta det försiktigt,

därför ska man dra ut på det tidsmässigt, 2-3 timmar, den första timmen tömmer man kroppen på kolhydrater, och sedan fortsätter man med lågintensiv tränning, för att komma åt fettdepåer

och dricka vatten
Citera
2015-07-30, 19:23
  #14
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
det var mitt i prick? eller hur?

när jag tittar på tv serien biggest looser så blir jag lack, för det första så ska man inte pressa dessa fettberg till en arbetspuls på 180 -200, de håller på att svimma av trötthet,

de råkar ut för skador, man ska aldrig maxbelasta eller överbelasta en kropp som är otränad,
det krävs minst 8 veckor förberedande träning innan man kan köra på max och i deras fall när de väger 150-200 kilo så måste man ta det försiktigt,

därför ska man dra ut på det tidsmässigt, 2-3 timmar, den första timmen tömmer man kroppen på kolhydrater, och sedan fortsätter man med lågintensiv tränning, för att komma åt fettdepåer

och dricka vatten
Nej.. Fel ska jag väl inte säga att det är, men verkligen allt är emot min uppfattning om vad som är rätt.

Men mina förutfattade meningar och det du sagt på tre inlägg ser jag framför mig en otränad tjockis. Har jag fel?
Citera
2015-07-31, 00:11
  #15
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
dock ska man inte överdriva med styrketräning, jag ser ofta tjocka kvinnor som tränar tungt,
de blir starka men också större... även om till viss del fettet minskar,


jag tror att det är bättre att spendera mer tid... träna 2-3 timmar istället för en timme,
träna i lägre takt, mindre vikter, fler rep. och mest funktionell träning + powerwalking blandat med små språng på kanske 100 meter, känn efter, jogga i behaglig tempo 100 meter och sedan övergå i walkning, med tiden öka intervaller, men försök att inte ta ut dig,

visst kostar det tid, men man slipper skador, muskelbristningar och muskelkramper , man ska känna sig efter avslutat pass pigg inte helt slutkörd


Något som gör mig jävulska lakk är när folk gång på gång på gång kommer med skitsnack
Jag undrar om dina resterande 4k inlägg är lika jävla illa som detta?

Skulle kunna skriva en hel vägg i flertalet trådar här på FB om alla idiotiska inlägg jag ser, men jag pallar fan inte bemöta och förklara för alla. En eloge till er som håller på, drar på mungipan bra när jag ser er
Citera
2015-07-31, 14:45
  #16
Medlem
Tubess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
dock ska man inte överdriva med styrketräning, jag ser ofta tjocka kvinnor som tränar tungt,
de blir starka men också större... även om till viss del fettet minskar,

jag tror att det är bättre att spendera mer tid... träna 2-3 timmar istället för en timme,
träna i lägre takt, mindre vikter, fler rep. och mest funktionell träning + powerwalking blandat med små språng på kanske 100 meter, känn efter, jogga i behaglig tempo 100 meter och sedan övergå i walkning, med tiden öka intervaller, men försök att inte ta ut dig,

visst kostar det tid, men man slipper skador, muskelbristningar och muskelkramper , man ska känna sig efter avslutat pass pigg inte helt slutkörd


Snälla lyssna inte på det här...
Citera
2015-08-01, 13:01
  #17
Medlem
rex144s avatar
Visst känner jag till rådande trenden att träna väldigt intensivt under låt oss säga 20 minuter, visst bränner man fett som fan då, intervallträning är effektivast, men det är inte tillrådigt någon överviktig och otränad, man bara råkar ut för skador och slutar träna,

jag ville säga att genom att dra ut på träningen tidsmässigt kan man få samma effekt elelr bättre,

man kan få hjärtsvikt genom maxpulsträning, och skador,

enligt min mening krävs det för en otränad person kanske ett års träning innnan man kan köra maxpuls och totalt utamttande träning,

är man 17-20 då tåler kroppen mycket stora belastningar utan att man lider skada
Citera
2015-08-01, 13:10
  #18
Medlem
Periodisk fasta var iaf min räddning. Har själv alltid haft problem med matsug eller cravings och är hyfsat omättlig. Periodisk fasta innebär att jag kan äta större portioner och hålla mig mätt längre och därmed undertrycka matsuget. Under senaste dieten gick jag ned från 106 kg till 95 (195 cm lång).
Att äta mycket grönsaker och fibrer är givetvis också viktigt, då det mättar bra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback