Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-29, 19:20
  #1
Medlem
Nu har jag inte lirat på över 1 år men blev sugen som faaaaan att börja röja lite igen.
Jag har en LTD EC 400 gitarr och en gammal sliten Line 6 amp(som verkligen behöver bytas ut)
Jag ser mig själv som en tvättäkta hobby gitarrist som spelar mest "for fun"!
Mycket deathmetal och dylikt blir det! Men nu känner att jag att jag vill ta det till nästa nivå med en ny färsk leksak med riktigt gött ljud ur.
Har dessvärre noll koll på detta med förstärkare i nuläget.
Så kortfattat, en duglig amp för all sorts otäck metal

Vad rekommenderar ni? Det är ju ett markant större utbud utomlands så kan tänka mig importera också om så är fallet.
Tacksam för svar

mvh.
__________________
Senast redigerad av KonnyCement 2015-07-29 kl. 20:08.
Citera
2015-07-29, 20:15
  #2
Medlem
Prisklass?
Citera
2015-07-29, 20:26
  #3
Medlem
Kan tänkas sträcka mig till uppåt 10.000 sek.

edit: Hur är det med el-uttag/kablar volt och sådant om jag skulle få för mig att importera från t.ex USA? Kan kanske bli lite knepigt.
__________________
Senast redigerad av KonnyCement 2015-07-29 kl. 20:32.
Citera
2015-07-29, 22:42
  #4
Medlem
Har själv spelat på en sån här och jag måste säga att ljudet är helt underbart från dessa. Åk till en butik och testa!
Rekommenderas verkligen. Kanske ser liten och klen ut men det är den verkligen inte

Det där med el och kablar har jag faktiskt inte en aning om.


http://www.4sound.se/gitarr/forstark...2-custom-black
Citera
2015-07-30, 12:11
  #5
Medlem
Kejsarensnyakladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alcudia
Har själv spelat på en sån här och jag måste säga att ljudet är helt underbart från dessa. Åk till en butik och testa!
Rekommenderas verkligen. Kanske ser liten och klen ut men det är den verkligen inte

Det där med el och kablar har jag faktiskt inte en aning om.


http://www.4sound.se/gitarr/forstark...2-custom-black

En vox ac till death metal? Nej! Och som du säger, den är inte klen någonstans utan låter riktigt bra. Men finns mycket bättre alternativ om han ändå är redo att lägga circus tio lakan!

Hade själv en Marshall Mode four innan med tillhörande kabbinett, den lät sjukligt bra enligt mej själv då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback