Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-07-30, 21:40
  #25
Medlem
L Ron Hubbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilipWik
Det är jag väl medveten om då jag är en serb som faktiskt bor i Belgrad
Skrev bara vad som står i tidningen, hur namnen uttalas har jag ingen aning om

I en artiklarna verkade google vilja översätta till att han dog i eller vid ett namngivet hotell men att de ej bodde där?
Citera
2015-07-31, 04:03
  #26
Medlem
Tjollepelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L Ron Hubbard
I en artiklarna verkade google vilja översätta till att han dog i eller vid ett namngivet hotell men att de ej bodde där?
Det står att man inte vet huruvida männen var gäster på hotellet. Samtliga källor säger även att döden orsakats av överdriven alkoholkonsumption. Ingen kommentar till huruvida det ska ha varit något fel på spriten.
Citera
2015-07-31, 07:58
  #27
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
I artiklarna står att de båda är svenska medborgare, att de var där på kort visit och att de båda var väldigt berusade och att den som överlevde kördes till toxikologiska avdelningen på sjukhuset.

Man tror att de blivit alkoholförgiftade.
Håller man sig till öl och vin så är det ett ickeproblem.
Citera
2015-07-31, 10:14
  #28
Medlem
Scaliburs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L Ron Hubbard
Kopierar in länkar från tidningar så kan någon som kan språket översätta lite mer....

http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/578...ola-u-Beogradu

Ispred hotela u Požeškoj ulici na Čukarici pronađen je mrtav švedski državljanin Hortra S.S.R.N (37), dok je drugi švedski državljanin Hasum K. J. P. prebačen u bolnicu. Pretpostavlja se da je uzrok smrti prekomerna upotreba alkohola.

http://rs.n1info.com/a80668/Vesti/Sv...-Beogradu.html

http://www.novosti.rs/vesti/naslovna...ro-od-alkohola

Båda 37?
http://mondo.rs/a816120/Info/Crna-Hr...-Beogradu.html

Framför hotellet på Požeškojvägen i stadsdelen Čukarici har en person med svenskt medborgarskap vid namn Hortra (?) hittats död, medan en annan med svenskt medborgarskap vid namn Hasum (möjligtvis Hassan?) har överförts till sjukhus. Man antar att dödsorsaken är överdriven konsumtion av alkohol.¨

Hasum sägs vara i ett kritiskt läge på sjukhuset.

Båda sägs vara 37.

En av artiklarna säger att de var gäster på hotellet, den andra säger att de inte var det?
Citera
2015-07-31, 15:33
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallonyoghurt
Finns det överhuvudtaget några etniska svenskar som semestrar i Belgrad?
Flyglinjerna på Sturup består av resor till Balkan,Somalien och andra menaländer.Så intresset verkar vara stort att besöka dessa länder.Som etnisk svensk förmodar jag att intresset inte är speciellt stort.Har man arbetat själv ihop till sin semesterresa så väljer man nog de mer säkra,traditionella korten.Och vill man uppleva nya kulturer som Malmöbo så åker man definitivt inte till ett Balkanland.
Citera
2015-07-31, 20:28
  #30
Moderator
v50s avatar
Då det verkar röra sig om alkoholförgiftning och inte ett brott som ligger bakom dödsfallet så flyttas tråden till ett lämpligare delforum

Aktuella brott och kriminalfall --> Olyckor och katastrofer
/Moderator
Citera
2015-08-01, 11:35
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Flyglinjerna på Sturup består av resor till Balkan,Somalien och andra menaländer.Så intresset verkar vara stort att besöka dessa länder.Som etnisk svensk förmodar jag att intresset inte är speciellt stort.Har man arbetat själv ihop till sin semesterresa så väljer man nog de mer säkra,traditionella korten.Och vill man uppleva nya kulturer som Malmöbo så åker man definitivt inte till ett Balkanland.

Om det inte var för att Malmö ligger så jävla långt bort hade jag helt klart kunna tänka mig en resa till Serbien .

434 kr/pp med flyg och lägenhet till nis , lördag 28 aug - tisdag 1 sept.

Med tanke på dom låga alkoholpriserna skulle det vara konstigt om man inte konstant ligger på gränsen till alkoholförgiftning under hela resan .
Citera
2015-08-01, 18:37
  #32
Avstängd
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Flyglinjerna på Sturup består av resor till Balkan,Somalien och andra menaländer.Så intresset verkar vara stort att besöka dessa länder.Som etnisk svensk förmodar jag att intresset inte är speciellt stort.Har man arbetat själv ihop till sin semesterresa så väljer man nog de mer säkra,traditionella korten.Och vill man uppleva nya kulturer som Malmöbo så åker man definitivt inte till ett Balkanland.

Har du skippat geografilektionerna eller?

Sen när fan tillhörde balkan mena? Det är europa ffs.
Citera
2015-08-02, 08:58
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UHJ
Om det inte var för att Malmö ligger så jävla långt bort hade jag helt klart kunna tänka mig en resa till Serbien .

434 kr/pp med flyg och lägenhet till nis , lördag 28 aug - tisdag 1 sept.t

Med tanke på dom låga alkoholpriserna skulle det vara konstigt om man inte konstant ligger på gränsen till alkoholförgiftning under hela resan .

Annars flyger wiz air från Göteborg till Belgrad billigt.

otroligt bra partystad samt billigt att äta och dricka.

Vet många svenskar som åker dit för att festa loss en helg.
Citera
2015-08-02, 14:26
  #34
Medlem
Tylakoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Flyglinjerna på Sturup består av resor till Balkan,Somalien och andra menaländer.Så intresset verkar vara stort att besöka dessa länder.Som etnisk svensk förmodar jag att intresset inte är speciellt stort.Har man arbetat själv ihop till sin semesterresa så väljer man nog de mer säkra,traditionella korten.Och vill man uppleva nya kulturer som Malmöbo så åker man definitivt inte till ett Balkanland.
Är du go eller?
Om du tror att Balkan är MENA så förstår du inte innebörden av begreppet.
__________________
Senast redigerad av Tylakoid 2015-08-02 kl. 14:29.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback