Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-29, 18:23
  #1
Medlem
Hej vill ju gärna blanda i något i maten när jag steker och tänkte på alla dessa blandningar som går att köpa som man kan hälla i te.x köttfärsås etc är väl rätt onyttiga eller funkar det ?? Tänkte att kvarg måste väl vara mycket bättre eller vad säger ni ?? Just för att gå ner i fett% på kroppen är målet.
Citera
2015-07-29, 18:35
  #2
Medlem
Kvarg är skitnice att ha i köttfärssåsen istället för grädde eller creme fraiche!
Samma med korvstroganoff osv, mums mums!
Minikeso eller lätt creme fraiche med nån smak är annars gott att ha som sås till andra, lite torrare rätter.
Citera
2015-07-29, 18:35
  #3
Medlem
smurflers avatar
Det bästa hade varit om du lärde dig lägga om kosten så att du inte lagar massa feta såser och dylikt. Det du går ner mest av att äta är ingenting.
Citera
2015-07-29, 18:55
  #4
Avstängd
Jag brukar ha problemet att kvargen skär sig om man häller ner det i såser eller dylikt. Kanske blir bättre om man kör ner det med en stavmixer eller blandar det i en bunke för sig med en del av såsen innan. Men då detta tenderar att bli för omständigt har jag inte testat.
Citera
2015-07-29, 19:00
  #5
Medlem
Creepy24s avatar
Såna blandningar du blandar i maten är ju helt okej finns ju massor av olika brukar själv köra dom och gått ner massor i vikt ingen fara alls Kvarg är ju bättre dock men rätt smaklöst. Go green grytbas kallas dom jag kör innehåller nästan inget onyttigt alls och funkar helt kanon om du går ner i vikt testa dom.
__________________
Senast redigerad av Creepy24 2015-07-29 kl. 19:02. Anledning: fel
Citera
2015-07-29, 19:34
  #6
Avstängd
Förbränn mer än du äter är en gyllene regel om du vill gå ner i vikt. Det är antalet kalorier du sätter i dig som räknas. Men visst, självklart är det bättre att käka sig mätt på kvarg än socker.
Citera
2015-07-29, 19:56
  #7
Medlem
Kvargen tåler inte värmen, därför skär den sig. Kanske kan du använda en med 10% men då får du tillsätta den i slutet och låta röran svalna lite innan samt ta bort den ifrån plattan.

Att använda en lätt crème fraîche är inga problem om du använder mycket krossad tomat. Då blir det extra fettet så pass utspätt ändå. Det känns krämigt även med små mängder crème fraîche.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback