Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-29, 17:15
  #1
Medlem
Nu börjar de att gå riktigt illa för mig.
Blev alltid för full när man festar, alltid speedad, så fine. Slutar dricka, börjar efter ett halvår igen, gick ingen vidare. Slutade 1 år igen och började lite smått att bara dricka öl, de verkade funka till en början. Tar EN shot sprit å kvällen är alltid borta, vaknar på morgonen och har alltid gjort något förfärligt.
Kommer jag ihåg kvällen så är allt frid och fröjd. Men får jag blackout så är de alltid nått som hänt? Blir typ en demon när jag får blackout. Och jag är verkligen ingen elak människa. Vad händer? Någon här som har lite erfarenheter innom detta eller något tips att slänga iväg?
Citera
2015-07-29, 17:20
  #2
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Samma här.. Jag insåg vid 25-30 års ålder att sprit inte är min sak. Nu kör jag 99.9% öl . Visst fan kan man ta sig en whiskey eller 2 men det blir inte allt för ofta. När jag dricker starksprit så kommer minnesluckor som ett kravbrev på posten. Mitt råd till TS är att du håller dig bara till biran.

Skål
Citera
2015-07-29, 17:22
  #3
Medlem
Scraps avatar
Du kanske underskattar styrkan i spriten? Det är ändå rätt enkelt att sänka 3 shots och då ligger du före alla öldrickare. Jag tror inte det är något psykologiskt.
Citera
2015-07-29, 17:27
  #4
Medlem
Mr.Nesss avatar
Har också svårt att hantera starksprit... Inte allt för sällan slutar det med spyor och bakfyllor från helvetet. Men jag blir så jävla sugen på grogg när jag fått i mig en fem eller sex starköl
Citera
2015-07-29, 17:46
  #5
Medlem
Ska nog hoppa av allt för en stund sedan bara gå på biran..
Blev några dyra svängar bara för att man inte förstår bättre
Citera
2015-07-29, 21:32
  #6
Medlem
Började nyligen dricka och drack för första gången förra helgen och drack en 350 ml jäger själv och 4 cider samt lite vodka, blev ej bakis och kommer ihåg allt jag gjorde

Jag kanske bara har tur som har ärvt farsans tålighet
Citera
2015-07-31, 04:44
  #7
Medlem
Arbetarbroders avatar
Alkohol och dryck --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback