Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-29, 01:53
  #1
Avstängd
Hej,
Jag hade bara suget att gå ut i naturen och börja fiska, och då fick jag se alla "fiska med Anders"-avsnitt och massa andra klipp om hur man fiskar med kastspö. Så jag har lärt mig tekniken, men problemet är att jag får aldrig napp

Jag har fiskat i Forsbackas sjö runt 6 timmar, Testeboån 4 timmar, och i Älvkarleby 4 timmar.. och inte en enda napp.

Så det jag undrar över är:
Är slutet på juli bra tid för fiske? Eller är jag försen/för tidig till bra fisketider?
var är de bästa fiskeställen i eller i närheten av Gävle?
och när under dagen ska man fiska? På morgonen eller kvällen?

Tack ska ni ha
Citera
2015-07-29, 01:59
  #2
Medlem
James91s avatar
Vad är du ute efter för fisk?
Kan tipsa om Gysinge (Dalälven). Ligger dock en bit ifrån Gävle men av egen erfarenhet är det värt resan både pga fisket och hur fint det är, eller rättare sagt var, innan negrerna kom dit.

Edit: Stavfel.
Citera
2015-07-29, 09:06
  #3
Medlem
Oscaris avatar
Gädda, aborre och siklöje. Finns det? Är själv fisk-intresserad och har ganska nyligen köpt fisk-utrustning.
Citera
2015-07-29, 15:50
  #4
Medlem
sericss avatar
kör bara några mil in mot inlandet så kommer du hitta en massa fina sjöar
Citera
2015-07-30, 11:03
  #5
Medlem
Terror828s avatar
Ädelfiske

http://hubolangsjon.se/
Citera
2015-07-31, 14:53
  #6
Medlem
Hyper9s avatar
Testa i hillesjön! Fått upp några små aborrar på kastspö där.
Citera
2015-08-01, 23:14
  #7
Medlem
Har precis börjat fiska och börjat lite i Storsjön runt Forsbacka själv i år, hunnit bli två turer ut hittills. Inget superfiske direkt. Igår fick jag en liten abborre och en liten gädda, båda bakom Sundgrens åkeri i Forsbacka. Provade även lite runtom i Forsbackafjärden utan ett enda hugg ens. Det är väl bara att fortsätta nöta, finns ju rätt många ställen att prova på.

Ska ta mig ut mot Körnicka nån dag och testa tror jag, runt Gösholmen har jag läst att det ska finnas bra med gös. Tar gärna emot tips på bra fiskeplatser för främst gädda i östra delen av Storsjön.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback