Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-08-01, 22:20
  #25
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pesetas
Killen som blev skjuten är holländare och medlem i MC No Surrender.

Vet du mer får du gärna berätta. Behöver inte avsöja källor eller något men är väldigt nyfiken.

Edit: en snabb googling visade att detta var rätt offentligt. Trodde du hade värsta inside information

edit 2:
offret:
http://www.interpol.int/notice/search/wanted/2014-74365
Eftrerlyst för försök till dråp i holland efter en skottlosningen där. Hade falskt belgiskt pass. Den andra skadade mannen ska vara engelsk och inte misstänkt för brott.

Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Det är inte liknande händelser till att börja med, alla tre handlar om uppgörelser gangsters emellan och har skett på lite mer undanskymda eller enskilda platser.
Jag menar händelser som skett exempelvis på Park Avenue eller Scandic Kungsgatan, eller för den delen att nån gått in och börjat skjuta på nån biograf eller restaurang i centrala delarna av nån av våra städer.
Det har ju skett, men har det alltså bara lett till nån liten notis i media?

Visst blir det stora nyheter men jag får ändå känslan av att det är mer skottlossningar och skjutvapen i omlopp i Malmö/Sthlm/Gbg än här. Sen kan ju jag ha fel för att jag bor centralt och det skjuts massa i förorterna men jag har bott här flera år och dessutom becknat och inte behövt se en enda pistol(förutom poliser dvs) eller hört skottlossning eller hört om skottlossning. Visst går det köpa vapen här och jag skulle lätt kunna köpa en pistol men ingen vill ha eller använder det här känns det som.

Antagligen är ju inte gärningsmannen härifrån heller eftersom offret är från Holland.

edit 3 eller 5 eller nåt:

Tycker för övrigt det är jävligt fittigt att bara skjuta vilt runt någon som är efterlyst så centralt och dra på honom massa poliser. Men det är klart, jag och GM delar kanske inte samma värdegrund
__________________
Senast redigerad av Drinkycrow 2015-08-01 kl. 22:43.
Citera
2015-08-01, 22:29
  #26
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Ingen har skrivit någonting om att media mörkat något, lägg ner det nu.

Här har du två (samma dag dessutom) för ett par veckor sedan i Malmö:
(FB) Man skjuten på möllan 18/7-2015 (Malmö)
(FB) Man nr 2 skjuten i Malmö 2015-07-18, Eriksrog./Törnskärsgatan

En lite äldre, även det i Malmö:
(FB) Man skjuten till döds i Malmö på Mobilia köpcenter. 17.45 31/1-15
Det är inte liknande händelser till att börja med, alla tre handlar om uppgörelser gangsters emellan och har skett på lite mer undanskymda eller enskilda platser.
Jag menar händelser som skett exempelvis på Park Avenue eller Scandic Kungsgatan, eller för den delen att nån gått in och börjat skjuta på nån biograf eller restaurang i centrala delarna av nån av våra städer.
Det har ju skett, men har det alltså bara lett till nån liten notis i media?

Dessutom misstänker jag att de trodde att det kunde vara ett nytt terrordåd och därför slog på stora trumman. Jag tror inte på nån slags sammansvärjning för att mörka svenska brott, (privata) media vill tjäna pengar.
Citera
2015-08-01, 22:46
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Det är inte liknande händelser till att börja med, alla tre handlar om uppgörelser gangsters emellan och har skett på lite mer undanskymda eller enskilda platser.
Jag menar händelser som skett exempelvis på Park Avenue eller Scandic Kungsgatan, eller för den delen att nån gått in och börjat skjuta på nån biograf eller restaurang i centrala delarna av nån av våra städer.
Det har ju skett, men har det alltså bara lett till nån liten notis i media?
Och det här var inte en uppgörelse mellan kriminella tror du?
Undanskymda platser? Säg att du bara skojar?
Citera
2015-08-02, 00:01
  #28
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Och det här var inte en uppgörelse mellan kriminella tror du?
Undanskymda platser? Säg att du bara skojar?

Jag ser inte dina länkar till notiser om liknande brott på hotell eller restauranger?

Eller menar du på största allvar att skjutningar utan vittnen eller på parkeringsplatser faktiskt motsvarar att nån skjuter en annan utanför en hotellentré mitt i centrum av en storstad?
Dessutom, som jag skrev, misstänker jag att AB trodde det handlade om ett nytt terrordåd och därför drog på hårt från början.
Jag är inte så konspiratoriskt lagd att jag tror att AB (mfl.) skulle mörka svenska brott för att lugna befolkningen, snarare tvärtom, de vill sälja och få klick, inte tvärtom.
Citera
2015-08-02, 00:06
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Jag ser inte dina länkar till notiser om liknande brott på hotell eller restauranger?

Eller menar du på största allvar att skjutningar utan vittnen eller på parkeringsplatser faktiskt motsvarar att nån skjuter en annan utanför en hotellentré mitt i centrum av en storstad?
Dessutom, som jag skrev, misstänker jag att AB trodde det handlade om ett nytt terrordåd och därför drog på hårt från början.
Jag är inte så konspiratoriskt lagd att jag tror att AB (mfl.) skulle mörka svenska brott för att lugna befolkningen, snarare tvärtom, de vill sälja och få klick, inte tvärtom.
Det här är ju löjligt, läs länkarna du fick, försök förstå vad du läser och använd Google maps.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback