Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-07-28, 13:05
  #1
Medlem
JakeTheMusss avatar
"Hittills i år har ca 3 400 asylsökande kommit, ungefär lika många som kom under hela 2014, varav ca 1 300 beviljades asyl. Finska motsvarigheten till Migrationsverket tror att antalet för hela 2015 kan landa på ca 8 000 och nu begär regeringspartierna mer pengar för att hantera tillströmningen."

Hur i helvete kan Sannfinländarna tillåta detta?
http://avpixlat.info/2015/07/27/vant...-till-finland/
Citera
2015-07-28, 13:12
  #2
Medlem
Det är väl för att den berömda volymen är hanterbar både för Finland och invandrarna själva.
Om volymerna ligger på rimliga nivåer klarar både välfärden och invandrarna själva att hantera situationen.
I Sverige är volymerna oproportionerliga gentemot både välfärd och invandrarna själva.
Bostadsbrist, sämre skolor, sämre sjukvård, ghettofiering, arbetslöshet, utanförskap, kriminalitet, radikalisering m.m är resultatet. I Sverige får både svenskar och invandrare lida för politikernas vansinne.
Citera
2015-07-28, 13:27
  #3
Medlem
Att inte hjälpa folk som flyr från krig är vidrigt. Sedan behöver man inte ge alla permanent asyl.
Citera
2015-07-28, 14:01
  #4
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-Type
Att inte hjälpa folk som flyr från krig är vidrigt. Sedan behöver man inte ge alla permanent asyl.

Och nu tar vi det lite lugnt. Länderna i Europa blir bara sämre och sämre att leva i, pga detta hycklande godhetsknarkandet. Krigstillståndet är ofta alltid så stort att luftbroar rakt in i Europa i allmänhet och till Sverige i synnerhet inte ska tillåtas. Sveriges problem ska prioriteras om nu landet vore sunt och inte inställt på självmord. Skulle faktiskt vilja räkna med ett par saker i framtiden såsom mediciner, vård och pension åt mig själv, tack så mycket. Skulle vilja ha svenskar omkring mig också, bara sådana, och få uppleva de sista åren i en miljö så fin som den jag upplevde som barn. Men detta är FÖRSTÖRT TA MIG FAN ALLDELES!
Citera
2015-07-28, 14:11
  #5
Medlem
Håller med.
Krig och elände har funnits i alla tider utan att folk flytt hals över huvud till just Sverige.
På något sätt tycker man att folk borde stanna i sina länder och kämpa för frihet i sitt land istället för att leva som parasiter och bidragstagare i Sverige.
Citera
2015-07-28, 14:28
  #6
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Och nu tar vi det lite lugnt. Länderna i Europa blir bara sämre och sämre att leva i, pga detta hycklande godhetsknarkandet. Krigstillståndet är ofta alltid så stort att luftbroar rakt in i Europa i allmänhet och till Sverige i synnerhet inte ska tillåtas. Sveriges problem ska prioriteras om nu landet vore sunt och inte inställt på självmord. Skulle faktiskt vilja räkna med ett par saker i framtiden såsom mediciner, vård och pension åt mig själv, tack så mycket. Skulle vilja ha svenskar omkring mig också, bara sådana, och få uppleva de sista åren i en miljö så fin som den jag upplevde som barn. Men detta är FÖRSTÖRT TA MIG FAN ALLDELES!
Skyll på USA som i samtliga av jordens nuvarande krigshärdar har ett finger med i spelet. Inga människor hade behövt fly om USA hade lämnat Irak och Libyen i fred t.ex. Europa får axla det elände USA har skapat vilket är åt h-vete.
Citera
2015-07-28, 14:30
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-Type
Att inte hjälpa folk som flyr från krig är vidrigt. Sedan behöver man inte ge alla permanent asyl.

Jag undrar om du kommer att tycka samma sak den dagen du inser att du inte kommer att få någon pension
Citera
2015-07-28, 15:04
  #8
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-Type
Att inte hjälpa folk som flyr från krig är vidrigt. Sedan behöver man inte ge alla permanent asyl.

Man kan hjälpa människor på flera olika sätt, inte bara med asylmottagning. man kan exempelvis skicka pengar till närområdet. Då hjälper man fler, eftersom de flesta flyktingar finns i närområdet, det vill säga i Turkiet, Libanon och Jordanien.
Citera
2015-07-28, 15:13
  #9
Medlem
augusta66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Skyll på USA som i samtliga av jordens nuvarande krigshärdar har ett finger med i spelet. Inga människor hade behövt fly om USA hade lämnat Irak och Libyen i fred t.ex. Europa får axla det elände USA har skapat vilket är åt h-vete.

Dock lättare att ta tag i hur mycket (eller många) man låter komma till sitt eget land pga konflikter man egentligen inte själv har något ansvar för.....

USA kommer ändå att göra som dom vill....
Citera
2015-07-28, 15:26
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-Type
Att inte hjälpa folk som flyr från krig är vidrigt. Sedan behöver man inte ge alla permanent asyl.

Varför ska man hjälpa människor som vägrar att göra uppoffringar själva? Att skaffa barn som de inte kan försörja är anledningen till varför deras ursprungsländer ser ut som de gör.
Vill de fortsätta med detta så kan de kan fan i mig dra åt helvete...
__________________
Senast redigerad av Jamienoble 2015-07-28 kl. 15:31.
Citera
2015-07-28, 16:03
  #11
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-Type
Att inte hjälpa folk som flyr från krig är vidrigt. Sedan behöver man inte ge alla permanent asyl.

Jag är så förbannad på den meningen att det är jobbigt... nu är vi inte hela världens jävla gullegris, så enkelt är det.

Det är dags att stänga gränserna med råge, och det snabbt!
Citera
2015-07-28, 17:14
  #12
Medlem
Hur fan kan man vilja söka asyl i Finland när Sverige erbjuder det största smörgåsbordet i världen?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback