Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-02, 06:42
  #241
Medlem
Arkiaters avatar
Det trotsar all logik att en illegal invandrare i Sverige skulle få socialbidrag, då en illegal individ inte omfattas av svensk socialförsäkring, där t ex sjukpenning, sjukersättning och försörjningsstöd ingår. Kan någon här förklara hur detta hänger ihop?
Citera
2015-08-02, 12:17
  #242
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Vi går på vilken skit som helst. Fatta att de "våldtar" oss som folk.

Glöm inte perioden då vi fick in massa apatiska barn som visade sig vara en bluff. Givetvis gick vi på den också och delade ut amnesti till en del som vi tyckte synd om. Är vi fullkomliga idioter? Ja en hel del verkar vara det och som här ger illegala invandrare pengar. De ska ut om de är illegala.
Ja vi har blivit fostrade till små fjolliga hundar som viftar på svansen och piper lite gran och blir nöjd om vi får en korvbit, morrar lite försiktigt ibland också, men....
Och så finns det en och annan Pitbull nu då men de klassas som livsfarliga bara de öppnar munnen.
Ja vi är fullkomliga idioter som går med på vad som helst och hur som helst.
Inte deras fel, det är fjollorna där uppe som våldtar oss.
Jag har aldrig gått på detta att vara en snäll liten hundflicka.
Fjollorna där uppe vill att jag skall betala skatt så att de kan ge bort det till alla andra utom till mig själv.
Gäller väl allt i Sverige om du tänker efter. Snälla små svansviftande hundar....Går med på allt men morrar förstås bakom grinden, lite då och då
Man behöver ej vara med i SD för att se och prata om saker som är fel. Moderat har jag varit men nu blir jag en BLANKARE tills något händer.
Citera
2015-08-02, 12:35
  #243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Det trotsar all logik att en illegal invandrare i Sverige skulle få socialbidrag, då en illegal individ inte omfattas av svensk socialförsäkring, där t ex sjukpenning, sjukersättning och försörjningsstöd ingår. Kan någon här förklara hur detta hänger ihop?


Jag har en teori.
I vänsterkretsar anser man - viket i alltför stor utsträckning även spritt sig till alliansen - att ingen människa är illegal.
Jag kan hålla med om ingen människa är illegal bara genom att existera, men om vi vill upprätthålla välfärdssamhället så måste det finnas regler om vilka som får vistas här legalt, och dessa måste efterlevas. I förlängningen gynnas ingen av att Sveriges system rasar ihop.
Jo, extremister som då lätt kan ta makten..... Men jag tror inte att ens de flesta illegala invandrarna vill det.
Citera
2015-08-02, 12:44
  #244
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjerkassy
Jag har en teori.
I vänsterkretsar anser man - viket i alltför stor utsträckning även spritt sig till alliansen - att ingen människa är illegal.
Jag kan hålla med om ingen människa är illegal bara genom att existera, men om vi vill upprätthålla välfärdssamhället så måste det finnas regler om vilka som får vistas här legalt, och dessa måste efterlevas. I förlängningen gynnas ingen av att Sveriges system rasar ihop.
Jo, extremister som då lätt kan ta makten..... Men jag tror inte att ens de flesta illegala invandrarna vill det.
Nej helt rätt,den vänstermänniskan som inbillar sig det bör prova att säga det i USA eller Australien. Jag är illegal och tillhör ert land.
Som jag ser på saken så är inte mentaliteten i det Svenska folket åt det extremistiska hållet.
Vi är alldeles för snälla för att ens tillhöra ISTER.
Ingen risk alltså att något sådant skulle ske. Men om det fortsätter som det gör nu och alla börjar se vad som sker och det kommer fram ur det dolda rummet eller att folk börjar prata med varandra så blir det förmodligen en smäll först för att sedan återgå till det "normala"
Förhoppningsvis så blir Svensken mer rak i ryggen och kan sätta ner foten mot allt och alla.
I Sverige skulle man kunna höja bensinen till 100 kronor litern utan reaktion. Synd kan jag tycka.
Jag ser de här händelserna som att man KRÄNKER befolkningen som man nu är så inne på att prata om.
Tro mig. Invandrare som invandrat på 70-talet säger detsamma.
Citera
2015-08-02, 13:58
  #245
Medlem
goran744s avatar
Jag brukar säga så här: Rikta ilskan dit den hör hemma. Ilskan över detta är berättigad MEN rikta den dit den hör hemma.
Våra flata politiker och i slutänden, du och jag.
Sluta att be om ursäkt för att du finns till. Ta tag i dig själv så att säga. Fråga dig själv. Vad kan jag göra? vad vill jag?
Jag vägrar gå med på att bli kränkt i mitt eget land. Jag anser att politiker kränker mig då man fullkomligt skiter i mig som betalar för mitt eget uppehälle.
Citera
2015-08-02, 15:58
  #246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag brukar säga så här: Rikta ilskan dit den hör hemma. Ilskan över detta är berättigad MEN rikta den dit den hör hemma.
Våra flata politiker och i slutänden, du och jag.
Sluta att be om ursäkt för att du finns till. Ta tag i dig själv så att säga. Fråga dig själv. Vad kan jag göra? vad vill jag?
Jag vägrar gå med på att bli kränkt i mitt eget land. Jag anser att politiker kränker mig då man fullkomligt skiter i mig som betalar för mitt eget uppehälle.
Precis.
Det är inte den enskilde invandraren jag ogillar. Det är politiken som förs så att så många kan utnyttja systemet på ett helt felaktigt sätt. Det är även media som håller politiken om ryggen.
Det är jag förbannad på.

Klart att folk försöker utnyttja system där man kan få pengar. Händer överallt. Skillnaden är att vi inte har någon koll, och när det kommer fram mer och mer att folk som inte ens får vara i landet ändå kan uppbära socialbidrag... Ja då är väl det ett tydligt bevis för att det finns ett kolossalt systemfel.
Citera
2015-08-02, 16:07
  #247
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjerkassy
Precis.
Det är inte den enskilde invandraren jag ogillar. Det är politiken som förs så att så många kan utnyttja systemet på ett helt felaktigt sätt. Det är även media som håller politiken om ryggen.
Det är jag förbannad på.

Klart att folk försöker utnyttja system där man kan få pengar. Händer överallt. Skillnaden är att vi inte har någon koll, och när det kommer fram mer och mer att folk som inte ens får vara i landet ändå kan uppbära socialbidrag... Ja då är väl det ett tydligt bevis för att det finns ett kolossalt systemfel.
Jag kan tycka att det är enormt bra att detta kommer fram och jag hoppas att ännu mer kommer fram så att folk börjar förstå att man inte alls kommer någon vart med att vara dumsnäll.
Skulle vilja se lite mer stake i Svensken. Nu har ju inte jag en sådan men kan lugnt påstå att jag har det ändå, fast jag är en kvinna.
Citera
2015-08-15, 09:04
  #248
Medlem
FarbrorBerits avatar
Så var det dags igen, men med ett helt annat beslut:

http://www.hd.se/nyheter/sverige/201...-nekas-bidrag/

Citat:
En kvinna och hennes barn, som håller sig gömda efter att ha fått avslag på sin ansökan om uppehållstillstånd, har inte rätt till bistånd enligt socialtjänstlagen. Det har förvaltningsrätten i Göteborg slagit fast i en dom.

Frustrerande. Hur kan förvaltningsdomstolarna i Göteborg och Umeå komma fram till så diametralt skillda domslut? Och gäller bägge domsluten?
Citera
2015-08-19, 23:25
  #249
Medlem
RickardXXIIIs avatar
Det bevisar väl att Göteborgare är smartare än Umeåbor :-)

Eller att det helt enkelt är ett politiskt beslut att ge illegala invandrare socialbidrag.

Vill minnas att förvaltningsrätten i Göteborg skrev i domen "att det strider mot det allmänna rättsmedvetandet".

Det säger något om att i Göteborg har man använt hjärnan när man har dömt, vilket man uppenbarligen inte har gjort i Umeå.
Citera
2017-02-03, 11:52
  #250
Medlem
Ärendet är nu uppe för prövning i Högsta Förvaltningsdomstolen.

http://www.hogstaforvaltningsdomstol...altjanstlagen/

"Håller sig undan" skriver Högsta förvaltningsdomstolen och "håller sig och barnen gömda", skriver Kammarrätten. Ett uppenbart falsarium. Hur ska kvinnan och hennes tre barns socialbidragsbehov kunna bedömas om myndigheterna inte vet var hon bor?

Dessutom går preskriptionstiden för hennes tidigare utvisningsbeslut ut någon gång under våren 2017. Då kan hon söka asyl igen och skylla på att barnen rotat sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback